Política de qualitat

Aquesta història de la qualitat s'inicià en 1998 després que el Capítol General dels Escolapis proposà coma objectiu Controlar la qualitat total mitjançant el contrast i avaluació periòdic.

A inicis del 2000 la Província de l'Escola Pia de València comença a impulsar l'elaboració de Plans Estratègics de cada Col·legi. ¿Què es pretén amb tot això? Promoure el desenvolupament del Ministeri Educatiu de l'Escola Pia, conèixer la qualitat de l'obra educativa i oferir orientacions i propostes per a l'assoliment de la Qualitat Calassància al nostre Centre.

Educadors, alumnes, exalumnes i PAS foren convocats per a conèixer la seua percepció sobre el quefer educatiu de la institució. I de la reflexió col·legiada, reunions per a identificar processos, elaborar procediments, detectar fortaleses i febleses en el desenvolupament del procés educatiu, eixí tot un Manual de Procediments.

Un dels documents més importants fou la Política de Qualitat. La Política de Qualitat del Reial Col·legi Escola Pia de Gandia s'ha establert com la definició de la MISSIÓ (raó de ser continuada del Col·legi), la VISIÓ (lloc estratègic que el Col·legi pretén assolir en el mitjà i llarg termini) i els VALORS (idees, principis i punts forts sobre els quals el Col·legi es fonamenta per a assolir la visió).

A més a més de la definició de la missió, visió i valors, el Reial Col·legi Escola Pia de Gandia estableix com a objectius bàsics i inicials de la seua Política de Qualitat l'orientació vers:

• L'acompliment dels requisits legals i reglamentaris aplicables a l'activitat educativa realitzada pel Reial Col·legi Escola Pia de Gandia.
  • La satisfacció permanent de les necessitats, demandes i expectatives dels clients del Reial Col·legi Escola Pia de Gandia.
  • La millora contínua.

La definició actualitzada de la Missió , Visió i Valors es defineix com a:

Missió

El Reial Col·legi Escola Pia de Gandia està cridat per Jesucrist a evangelitzar a xiquets i joves, especialment pobres, mitjançant l'educació integral, amb un estil calassanci i aplicant criteris de qualitat educativa.

Visió

El Reial Col·legi Escola Pia de Gandia, durant els pròxims quatre anys, tenint Jesús com a mode, vol ser una escola popular i cristiana, innovadora i creativa, on s'atenguen les necessitats específiques de cada alumne, per a formar persones lliures i responsables i contribuir a la transformació d'una societat més justa i solidària, sense cap discriminació.

Valors

• Tenim un Ideari Propi i uns documents de referència.
  • Un equip humà compromés i respectuós que educa amb alegria.
  • Òrgans col·legiats: Equip Directiu, Departaments, etc.
  • Col·laboració dels pares de l'ACPA.
  • Escola acollidora, educadora i motivadora.
  • Uns valors transversals: la pau, la justícia i la solidaritat.

Per últim, en juny de 2005, s'aconseguí la certificació ISO 9001: 2000

Març 2017

"1. Junto con la presente va una carta de su hermano, que se lamenta de que no le ha respondido, habiéndole escrito muchas veces, y me parece que tiene razón, pues si el religioso es hombre de espíritu, como debe ser, puede responder y sacar gran provecho con la exhortación a vivir espiritualmente. Respóndale, pues, cuanto antes de modo que su hermano quede consolado y edificado (Al P. Cananea, Moricone, 74-1621). 2. Deseo saber también si los cinco nuestros están unidos en caridad:, para mayor unión quisiera que obraran ahí como hacían en Narni los sacerdotes, que cada semana reglamentaba uno las mortificaciones y mandaba las demás cosas (ídem). 3. Quisiera que me avisara al menos cada 15 días del aprovechamiento de cada uno de los novicios, como también de las faltas que comete voluntariamente aunque sean pequeñas (Al P. Busdraghi, Nápoles, 1351-1630). 4. V. R. insiste en la promesa que hice a la comunidad de Ancona de enviar tres a finales de marzo, y no ve o manifiesta no conocer el impedimento que proviene de la prohibición de su Santidad, a quien no puedo oponerme o contradecir. Tengo preparados los maestros, y en cuanto tenga el consentimiento pontificio no tardaré nada:, si han licenciado a los maestros, y los niños están por la calle, lo siento mucho. Pero mi deseo y prontitud en mantener la promesa de poco me sirve (Al P. Cherubini, Ancona, 2002-1633). 5. Ahora le digo que he dado copia de algunas cartas y algunos párrafos de otras que me habían escrito nuestros Padres de esa provincia, a Monseñor Ingoli, de la Congregación de Propaganda Fide, y que se ha dignado leerlas en dicha Congregación con mucho gusto y aplauso de todos los sres. Cardenales:, y han determinado que dicha Congregación escriba o mande escribir una carta a nuestros Padres de Moravia, para que progresen en semejantes ejercicios y que dicha Congregación los favorecerá en todo lo que sea necesario:, y que hagan todo lo que puedan para la conversión de los herejes, no sólo de los niños que vienen a la escuela, sino también de los adultos, con toda diligencia y caridad, comunicando este deseo a las tres casas. Cuando aquí se solucione la causa del litigio entre los Hermanos y Clérigos, lo notificaré (Al P. Conti. Nikolsburg, 3061-1639)."