Política de qualitat

Aquesta història de la qualitat s'inicià en 1998 després que el Capítol General dels Escolapis proposà coma objectiu Controlar la qualitat total mitjançant el contrast i avaluació periòdic.

A inicis del 2000 la Província de l'Escola Pia de València comença a impulsar l'elaboració de Plans Estratègics de cada Col·legi. ¿Què es pretén amb tot això? Promoure el desenvolupament del Ministeri Educatiu de l'Escola Pia, conèixer la qualitat de l'obra educativa i oferir orientacions i propostes per a l'assoliment de la Qualitat Calassància al nostre Centre.

Educadors, alumnes, exalumnes i PAS foren convocats per a conèixer la seua percepció sobre el quefer educatiu de la institució. I de la reflexió col·legiada, reunions per a identificar processos, elaborar procediments, detectar fortaleses i febleses en el desenvolupament del procés educatiu, eixí tot un Manual de Procediments.

Un dels documents més importants fou la Política de Qualitat. La Política de Qualitat del Reial Col·legi Escola Pia de Gandia s'ha establert com la definició de la MISSIÓ (raó de ser continuada del Col·legi), la VISIÓ (lloc estratègic que el Col·legi pretén assolir en el mitjà i llarg termini) i els VALORS (idees, principis i punts forts sobre els quals el Col·legi es fonamenta per a assolir la visió).

A més a més de la definició de la missió, visió i valors, el Reial Col·legi Escola Pia de Gandia estableix com a objectius bàsics i inicials de la seua Política de Qualitat l'orientació vers:

• L'acompliment dels requisits legals i reglamentaris aplicables a l'activitat educativa realitzada pel Reial Col·legi Escola Pia de Gandia.
  • La satisfacció permanent de les necessitats, demandes i expectatives dels clients del Reial Col·legi Escola Pia de Gandia.
  • La millora contínua.

La definició actualitzada de la Missió , Visió i Valors es defineix com a:

Missió

El Reial Col·legi Escola Pia de Gandia està cridat per Jesucrist a evangelitzar a xiquets i joves, especialment pobres, mitjançant l'educació integral, amb un estil calassanci i aplicant criteris de qualitat educativa.

Visió

El Reial Col·legi Escola Pia de Gandia, durant els pròxims quatre anys, tenint Jesús com a mode, vol ser una escola popular i cristiana, innovadora i creativa, on s'atenguen les necessitats específiques de cada alumne, per a formar persones lliures i responsables i contribuir a la transformació d'una societat més justa i solidària, sense cap discriminació.

Valors

• Tenim un Ideari Propi i uns documents de referència.
  • Un equip humà compromés i respectuós que educa amb alegria.
  • Òrgans col·legiats: Equip Directiu, Departaments, etc.
  • Col·laboració dels pares de l'ACPA.
  • Escola acollidora, educadora i motivadora.
  • Uns valors transversals: la pau, la justícia i la solidaritat.

Per últim, en juny de 2005, s'aconseguí la certificació ISO 9001: 2000

Febrer 2019

"1. En cuanto a los que padecen de estómago, yo he usado un remedio, que en menos de un mes los he curado, y creo que de otra forma no se hubieran curado. Y ha sido que por la mañana les daba una sopa de pan tostado o rayado, no demasiado abundante y un poco más de una hogaza y un par de manzanas cocidas, o bien algunas uvas pasas o algunos higos. Por la tarde mucho menos, a fin de que el calor natural, puesto que se ha debilitado, pueda no sólo digerir la comida, sino también los malos humores, los cuales de otra manera no se curarán nunca con medicinas. Al sentido parece duro este remedio, pero es mejor soportar un mes o poco más esta pequeña molestia que estar toda la vida con semejantes dolores y con peligro de mayores trastornos (Al P. Costantini, Nursia, 788- 1628). 2. Oigo que van bien las escuelas. El Señor les dé siempre a todos un conocimiento cada vez mayor del gran bien que se hace, no sólo al impedir que los niños cometan el mal, sino también al lograr que aprendan el santo temor de Dios, que es una acción no sólo meritoria de mayores bienes, sino también de mucha satisfacción por nuestros errores:, estando todos de acuerdo harán con esto un gran servicio a Dios que es de mucha utilidad al prójimo y a Uds. mismos (Al P. Cherubini, Nápoles, 791-1628)."