Política de qualitat

Aquesta història de la qualitat s'inicià en 1998 després que el Capítol General dels Escolapis proposà coma objectiu Controlar la qualitat total mitjançant el contrast i avaluació periòdic.

A inicis del 2000 la Província de l'Escola Pia de València comença a impulsar l'elaboració de Plans Estratègics de cada Col·legi. ¿Què es pretén amb tot això? Promoure el desenvolupament del Ministeri Educatiu de l'Escola Pia, conèixer la qualitat de l'obra educativa i oferir orientacions i propostes per a l'assoliment de la Qualitat Calassància al nostre Centre.

Educadors, alumnes, exalumnes i PAS foren convocats per a conèixer la seua percepció sobre el quefer educatiu de la institució. I de la reflexió col·legiada, reunions per a identificar processos, elaborar procediments, detectar fortaleses i febleses en el desenvolupament del procés educatiu, eixí tot un Manual de Procediments.

Un dels documents més importants fou la Política de Qualitat. La Política de Qualitat del Reial Col·legi Escola Pia de Gandia s'ha establert com la definició de la MISSIÓ (raó de ser continuada del Col·legi), la VISIÓ (lloc estratègic que el Col·legi pretén assolir en el mitjà i llarg termini) i els VALORS (idees, principis i punts forts sobre els quals el Col·legi es fonamenta per a assolir la visió).

A més a més de la definició de la missió, visió i valors, el Reial Col·legi Escola Pia de Gandia estableix com a objectius bàsics i inicials de la seua Política de Qualitat l'orientació vers:

• L'acompliment dels requisits legals i reglamentaris aplicables a l'activitat educativa realitzada pel Reial Col·legi Escola Pia de Gandia.
  • La satisfacció permanent de les necessitats, demandes i expectatives dels clients del Reial Col·legi Escola Pia de Gandia.
  • La millora contínua.

La definició actualitzada de la Missió , Visió i Valors es defineix com a:

Missió

El Reial Col·legi Escola Pia de Gandia està cridat per Jesucrist a evangelitzar a xiquets i joves, especialment pobres, mitjançant l'educació integral, amb un estil calassanci i aplicant criteris de qualitat educativa.

Visió

El Reial Col·legi Escola Pia de Gandia, durant els pròxims quatre anys, tenint Jesús com a mode, vol ser una escola popular i cristiana, innovadora i creativa, on s'atenguen les necessitats específiques de cada alumne, per a formar persones lliures i responsables i contribuir a la transformació d'una societat més justa i solidària, sense cap discriminació.

Valors

• Tenim un Ideari Propi i uns documents de referència.
  • Un equip humà compromés i respectuós que educa amb alegria.
  • Òrgans col·legiats: Equip Directiu, Departaments, etc.
  • Col·laboració dels pares de l'ACPA.
  • Escola acollidora, educadora i motivadora.
  • Uns valors transversals: la pau, la justícia i la solidaritat.

Per últim, en juny de 2005, s'aconseguí la certificació ISO 9001: 2000

Juliol 2017

"1. Mientras duran los grandes calores yo llevo una sotana para no recalentar el hígado con el peso y el calor, como me ha sucedido los años pasados y he estado enfermo con grave incomodidad para la Religión (Al P. Castilla, Frascati, 1446-1630). 2. Actualmente no me ha escrito nadie, pero anteriormente me han escrito muchas veces, diciendo que el maestro de la primera clase era del agrado general y que la ciudad interpretaría mal que fuese cambiado dicho maestro. Esto me parece que redunda en beneficio de la juventud y en gloria suya. Yo quisiera decir también en provecho grande de su espíritu, que es la finalidad de todas sus acciones. Respecto a decir que no tiene suficientes ánimos para enseñar a los alumnos, el próximo año los tendrá mucho menos cualquier otro que no sea tan experto (Al cl. J. F. Apa, Narni, 2414-1635). 3. He recibido la carta de la Congregación de esa casa en la que intervienen muchas personas poco observantes y muy relajadas, a las que no agrada mucho la observancia de las Constituciones, por lo que son poco amigos de oración, fáciles a las comidillas y a vivir a su antojo, y así sufre la perfección. Procuraré enviar alguien que introduzca la perfección, pasados estos calores (Al P. Peri, Nápoles, 2761-1637). 4. Exhorto a todos a permanecer en santa caridad y unión que es el único camino para ir al Paraíso (Al P. Grien, Nikolsburg, 4570-1648)."