Política de qualitat

Un sistema de gestió de qualitat és la forma de dirigir i controlar totes les activitats segons l’ISO 9001 que és una família de normes relacionades amb els sistemes de gestió de la qualitat, elaborades per l’Organisme Internacional d’Organització, més conegut com ISO.

Que el nostre col·legi tinga implantat un sistema de gestió de qualitat, compromet a la institució a gestionar els serveis pedagògics i pastorals d’una forma planificada, ordenada i controlada. Com a conseqüència, el servei educatiu està sotmés a un procés de millora continua i aquest sistema ens permet desenvolupar uns plans de millora augmentant la qualitat de l’oferta educativa i pastoral del nostre centre.

La política de qualitat del Reial Col·legi Escola Pia de Gandia s'ha establert com la definició de la MISSIÓ (raó de ser continuada del Centre), la VISIÓ (lloc estratègic que el Centre pretén aconseguir en el mig i llarg termini) i els VALORS (idees, principis i punts forts sobre els quals el Centre es fonamenta per a aconseguir la visió).

La definició actualitzada de la Missió, Visió i Valors es defineix com:

Missió

La província d'Escola Pia Betània està formada per un conjunt d'obres educatives que porten endavant el seu ministeri d'evangelitzar educant amb creixent identitat escolàpia, qualitat educativa i pastoral, missió compartida i atenció preferencial als pobres.

Visió

L’Escola de Pia de Gandia, després de la seua recertificació del Sistema de Gestió de la Qualitat, dins del marc expressat en el Projecte Educatiu Integral de la Província de l’Escola Pia de Betània, pretén portar endavant en els pròxims quatre anys un procés d'aprofundiment en la identitat de l'Escola Calassància, per tal de cuidar i potenciar el caràcter propi que hem de realitzar els escolapis en la nostra tasca educativa per:

1. 1. Desenvolupar la formació integral dels alumnes, garantint l'excel·lència acadèmica, avançant en innovació pedagògica, assegurant la pastoral com a eix vertebrador de l'obra educativa i fomentant la seua formació en valors i compromís amb la societat.
  2. 2. Donar resposta educativa als xiquets i joves que tenen més risc d'exclusió social o educativa, o que precisen d'atenció específica, obrint aquells itineraris que contemplen la normativa vigent, tant en l'educació formal com no formal.
  3. 3. Promoure la participació activa i la col·laboració de les famílies, atenent les seues necessitats a través d'una atenció personalitzada i propera.
  4. 4. Organitzar una proposta de formació de docents des d'una visió integral que contemple: competència professional, dimensió cristiana i identitat escolàpia.
  5. 5. Facilitar a cada obra educativa l'autonomia suficient per estructurar i desenvolupar la seua estratègia, assegurant la gestió i sostenibilitat dels centres i dotant dels recursos necessaris per dur a terme la seua tasca.
  6. 6. Revisar la implantació dels Plans de Gestió de Qualitat, en cada obra i en el conjunt de la Província.

7. Valors

1. 1. Xiquets i joves, centre de l'escola.
    2. 2. Oberts als més fràgils.
    3. 3. Preparem per a la vida.
    4. 4. Formem part de l'Església i vivim l'Evangeli de Jesús.
    5. 5. Compromesos amb un món just i fratern.
    6. 6. Educadors coresponsables.
    7. 7. Implicació de les famílies.
    8. 8. Atenció a la persona.
    9. 9. Formats i innovadors.
    10. 10. Som Església.
    11. 11. Amb un estil propi basat en la:
      1. I. Proximitat, acceptació i respecte cap a les persones.
      2. II. Disponibilitat per acompanyar els alumnes.
      3. III. Cordialitat, confiança i senzillesa en el tracte quotidià.
      4. IV. Educació preventiva.
      5. V. Educar en igualtat des de la diferència i la complementarietat.
      6. VI. Favorables a la participació d'alumnes i famílies.

Març 2019

"1. Respecto a algunos que acostumbran a venir a la iglesia de la Duchesca y en vez de adquirir conocimiento de las propias miserias —de las que todos estamos llenos— consiguen más bien daño propio juzgando y quizás murmurando de los otros, el Señor les perdone y los ilumine para que sepan conocer las propias faltas y dejar las de los demás (A la sra. di Falco, Nápoles, 1996-1633). 2. Por el correo he recibido noticia de la huida del H. Alejos. Me parece que debe estar muy mal de la cabeza. Siendo esta falta suya por consentimiento voluntario a la tentación del demonio, creo que el remedio que se podría emplear sería que un confesor que tenga mucha caridad lo confiese un par de veces por semana y lo visite a menudo, induciéndolo a que descubra todos sus pensamientos y cavilaciones que siente interiormente, procurándole el necesario remedio. Si este caritativo remedio durase dos o tres meses, estoy seguro de que se corregiría y entraría en su corazón el dolor por haber ofendido a Dios y el deseo de hacer penitencia por sus pecados (Al P. Fedele, Nápoles, 3055-1639). 3. V. R. debe saber que la obediencia de los súbditos no consiste en la patente del Superior, sino en el ejemplo y las obras buenas que hace, arrimando el hombro el primero en todos las cosas. Y por la negligencia en esto y por querer mandar como Superiores absolutos, ha venido en gran parte la relajación de nuestras casas. El Superior «prius debet facere et postea docere» de manera que le puede decir que la verdadera patente es ésta que yo le digo, pero que también se le mandará por escrito (ídem). 4. Quien no obedezca con sencillez da prueba grande de soberbia y amor propio, que es signo claro de reprobación, y por esto se dice con razón que «multi vocantur ad Religionem et pauci tendunt ad perfectionem». V. R. continúe estando 15 días en cada casa y procure ser el primero en todos los actos, si quiere mantener la observancia (ídem)."