Galeria Multimèdia

Imatges

31 de Maig de 2010
TROBADA D’ESCOLES EN VALENCIÀ

Un nombrós grup de xiquets, pares i mares, mestres escolapis van participar el darrer dissabte, 29 de maig, a la Trobada d’Escoles en València de la Safor-Valldigna. Es va celebrar al voltant de la Plaça del Prado, amb l’acollida i la recepció de benvinguda de totes les escoles per part dels membres de l’Ajuntament i de la Família Borja. El Sr. Alcalde en el seu parlament va fer esment del P. Faus, capdavanter de l’ensenyament en valencià, recentment nomenat a títol pòstum Fill Adoptiu de Gandia. Ens van entregar un recordatori que consisteix en un taulell que porta les corones del Palau Ducal. Després en els tallers els mestres d’Infantil i Primària, tots els xiquets van fer treballs “La Safor de nit i de dia”, amb els edificis més significatius de la nostra ciutat. El lema escollit enguany per a totes les trobades era “Tu tens la clau”. Obri el pany amb la teua clau i deixa passar un alè fresc que et porta un seguit de paraules que formen part de la nostra vida. Obri el pany amb la teua clau i deixa passar un munt d’històries, llegendes, contes, cançons,.. que ens han fet créixer com a persones. Obri el món amb la teua clau i submergeix-te en una cultura que ha estat capaç de crear el mons més fantàstics o els poemes més dolços. Tu tens la clau. Usa-la per obrir-te al valencià. El dissabte com es pot veure a les imatges va ser un magnífic dia de festa per a menuts i grans que ens estimula a seguir en el nostre treball per difondre la nostra llengua.

28 de Maig de 2010
EXPOSICIÓ PLÀSTICA

L’última setmana de maig l’hem dedicada aquest curs a fer una exposició de treballs de Plàstica amb les tècniques que els alunmes han experimentat. La idea parteix de l’exposició que va començar 6é el curs passat pintant sobre llenç i a la que ens hem sumat tota Primària. Hem considerat que podia ser interessant donar-li la importància que té aquesta àrea anomenada de vegades de “maria” i en la que a diari els alumnes ens sorprenen amb la seua creativitat. Mirant de motivar i animar a que les produccions artístiques siguen cada vegada millor ací està el millor de cadascú. Gràcies pel que ens ensenyeu dia a dia Professors i professores de Primària

27 de Maig de 2010
HOQUEI

El 18 i 27 de maig van vindre del club d’Hoquei a fer demostracions d’aquest esport. La idea era fer conèixer aquesta pràctica als alumnes ja que la pràctica d’esport ajuda al desenvolupament físic i mental dels estudiants. En un primer moment l’entrenador va parlar de les categories, nombre de jugador,temps de joc, material i de les regles del joc i a continuació van passar a fer partits per grups.

3 de Maig de 2010
SETMANA DEL LLIBRE A L’EDUCACIÓ INFANTIL

El dimecres 21 d’abril férem un teatre el professorat d’Educació Infantil per als xiquets/es del nostre cicle. El dia 23 d’abril, per la vesprada, es va realitzar la Gymkama nostre cicle.

28 d'Abril de 2010
EXCURSIÓ AL SAFARI PARK VERGER
25 d'Abril de 2010
EIXIDA A MUNDOMAR.
23 d'Abril de 2010
Dia del Llibre
22 d'Abril de 2010
Visita d

Octubre 2017

"1. Yo creo encontrarme un poco mejor, con la gracia de Dios (Al P. Castilla, Frascati, 970-1628). 2. En cuanto al P. José, español, me parece que ha ido tan adelante en la tentación de cambiar de Religión, que no le ayudarán las persuasiones ya que como poco sabio en materia de espíritu ha puesto los ojos no en sus imperfecciones como debía, sino en las de los demás:, y como no es bueno que siga así, es preciso que se decida cuanto antes o bien a quedarse de verdad o a irse también de verdad (Al P. Cherubini, Nápoles, 1237-1629). 3. He mandado al novicio por la ropa del H. Tomás llamado en el siglo Masturzo, y lo mandaré fuera a la primera ocasión, porque no trae cuenta tener en la Religión a un enfermo crónico (ídem). 4. Me desagrada que tengan en mitad del refectorio una fuente, que ha sido capricho del P. Melchor, y no tenía que haberlo permitido el P. Provincial, sobre todo teniendo que lavarse en otra parte, como lo hacen todas las Religiones, aun las más ricas y más relajadas (ídem). 5. Sobre el quitar las escuelas de una de esas casas, mi opinión es que no se haga de ninguna manera, y apruebo más bien que en vez de quitarlas por completo, se reduzcan a menos número, si fuera necesario, por falta de algún maestro. Procure animar a los de buena voluntad, pues espero en el Señor que Dios arreglará nuestras cosas, y es mejor quedar con pocos y buenos, que con muchos y no apropiados. Aquí procuraremos saber quiénes tienen Breves y poner remedio, pero guarde secreto (Al P. V. Berro, Nápoles, 4415-1646). 6. El amor propio supera al amor de Dios y se verá por experiencia que así como «a los que aman a Dios todo coopera a su bien», así a los que se aman a sí mismos ordinariamente todo colabora a su mal, dado que nuestra naturaleza está comúnmente inclinada al mal (Al P. Accardo, Palermo, 4416-1646). 7. Los adversarios de nuestro Instituto con muchas razones políticas y aparentes persuaden a nuestros Superiores que nuestro Instituto es superfluo en la iglesia de Dios. Lo cual no creyeron los Pontífices pasados, sino que lo aprobaron como útil, universal y necesario para toda la república cristiana y que Dios perdone a quienes al presente procuran extirparlo totalmente por sus intereses particulares. Muchas personas importantes han querido ayudarnos y no han encontrado buenas respuestas. Es, pues, necesario que recurramos a la ayuda de Dios bendito y a la intercesión de la Santísima Virgen, bajo cuya protección fue fundada esta obra (Al P. Grien, Nikolsburg, 4417-1646)."