Galeria Multimèdia

Imatges

31 de Maig de 2010
TROBADA D’ESCOLES EN VALENCIÀ

Un nombrós grup de xiquets, pares i mares, mestres escolapis van participar el darrer dissabte, 29 de maig, a la Trobada d’Escoles en València de la Safor-Valldigna. Es va celebrar al voltant de la Plaça del Prado, amb l’acollida i la recepció de benvinguda de totes les escoles per part dels membres de l’Ajuntament i de la Família Borja. El Sr. Alcalde en el seu parlament va fer esment del P. Faus, capdavanter de l’ensenyament en valencià, recentment nomenat a títol pòstum Fill Adoptiu de Gandia. Ens van entregar un recordatori que consisteix en un taulell que porta les corones del Palau Ducal. Després en els tallers els mestres d’Infantil i Primària, tots els xiquets van fer treballs “La Safor de nit i de dia”, amb els edificis més significatius de la nostra ciutat. El lema escollit enguany per a totes les trobades era “Tu tens la clau”. Obri el pany amb la teua clau i deixa passar un alè fresc que et porta un seguit de paraules que formen part de la nostra vida. Obri el pany amb la teua clau i deixa passar un munt d’històries, llegendes, contes, cançons,.. que ens han fet créixer com a persones. Obri el món amb la teua clau i submergeix-te en una cultura que ha estat capaç de crear el mons més fantàstics o els poemes més dolços. Tu tens la clau. Usa-la per obrir-te al valencià. El dissabte com es pot veure a les imatges va ser un magnífic dia de festa per a menuts i grans que ens estimula a seguir en el nostre treball per difondre la nostra llengua.

28 de Maig de 2010
EXPOSICIÓ PLÀSTICA

L’última setmana de maig l’hem dedicada aquest curs a fer una exposició de treballs de Plàstica amb les tècniques que els alunmes han experimentat. La idea parteix de l’exposició que va començar 6é el curs passat pintant sobre llenç i a la que ens hem sumat tota Primària. Hem considerat que podia ser interessant donar-li la importància que té aquesta àrea anomenada de vegades de “maria” i en la que a diari els alumnes ens sorprenen amb la seua creativitat. Mirant de motivar i animar a que les produccions artístiques siguen cada vegada millor ací està el millor de cadascú. Gràcies pel que ens ensenyeu dia a dia Professors i professores de Primària

27 de Maig de 2010
HOQUEI

El 18 i 27 de maig van vindre del club d’Hoquei a fer demostracions d’aquest esport. La idea era fer conèixer aquesta pràctica als alumnes ja que la pràctica d’esport ajuda al desenvolupament físic i mental dels estudiants. En un primer moment l’entrenador va parlar de les categories, nombre de jugador,temps de joc, material i de les regles del joc i a continuació van passar a fer partits per grups.

3 de Maig de 2010
SETMANA DEL LLIBRE A L’EDUCACIÓ INFANTIL

El dimecres 21 d’abril férem un teatre el professorat d’Educació Infantil per als xiquets/es del nostre cicle. El dia 23 d’abril, per la vesprada, es va realitzar la Gymkama nostre cicle.

28 d'Abril de 2010
EXCURSIÓ AL SAFARI PARK VERGER
25 d'Abril de 2010
EIXIDA A MUNDOMAR.
23 d'Abril de 2010
Dia del Llibre
22 d'Abril de 2010
Visita d

Agost 2019

Nº Visites: 4962058

"1. En cuanto al P. Provincial si se le permite mortificarse a su gusto, el afecto lo llevará a obrar como hacían los santos Padres, y a esta edad no tiene ya complexión para hacer tanto. No será poco si los novicios y los otros de casa observan bien los ayunos de las Reglas, presuponiendo que en lo restante observan las Constituciones, en lo que se debe poner todo el empeño, ya que tengo por cierto que quienes no se cuidan de la observancia de las Constituciones faltan en seguida en la observancia de los mandamientos de la ley de Dios, y se ve que muchos que en seguida caen en aversión contra alguno, y con frecuencia murmuran entre ellos, lo que es contra el mandamiento de la caridad con el prójimo, viene de no observar las Constituciones:, V.R. ponga en esto todo el empeño, y procure que sean observantes de las pequeñas cosas, que entonces serán buenos alumnos:, los novicios no tengan a mal pedir la obediencia en cosas pequeñas porque si quieren entrar en el verdadero camino del espíritu deben hacerse como niños (Al P. Busdraghi. Nápoles, 1472-1630). 2. Diga al P. Provincial que tenga mucho cuidado en conceder permiso al H. Francisco llegado de Roma hace poco para hacerlo ordenar de sacerdote, porque no está nada fundado en la santa humildad, que es necesaria para entrar en tal estado (ídem). 3. Las Congregaciones han sido fundadas para que los hermanos vivan en santa caridad y procuren la adquisición de la virtud con santa emulación, en particular la santa humildad que tanto agrada al Señor (Al Prefecto de la Congregación de la Asunción, Nápoles, 1473-1630). 4. Si quiere venir el P. Pedro tengo el propósito de nombrarlo Vicario General y retirarme a un lugar solitario para prepararme a comparecer ante el tribunal de Dios bendito (Al P. Conti, Nikolsburg, 3491-1640). 5. En cuanto al P. Santiago me ha escrito una carta un vecino con cuyas hijas habla y se hacen señas por la ventana, y que últimamente lo encontró en su casa, y escribe con mucho sentimiento y gran resolución. V.R. avísele de mi parte, aunque yo le escribo que para quitar esta ocasión se cambie de cuarto, de forma que no pueda mirar a casa donde haya mujeres, o bien V.R. ponga una celosía en todas las ventanas que puedan mirar a ventanas donde haya mujeres para que en esto todos sean iguales (Al P.V. Berro, Mesina, 3718-1641). 6. Con perseverancia se superará la maldita envidia de los relajados (Al P. Bafici, Génova, 3720-1641)."