Galeria Multimèdia

Imatges

31 de Maig de 2010
TROBADA D’ESCOLES EN VALENCIÀ

Un nombrós grup de xiquets, pares i mares, mestres escolapis van participar el darrer dissabte, 29 de maig, a la Trobada d’Escoles en València de la Safor-Valldigna. Es va celebrar al voltant de la Plaça del Prado, amb l’acollida i la recepció de benvinguda de totes les escoles per part dels membres de l’Ajuntament i de la Família Borja. El Sr. Alcalde en el seu parlament va fer esment del P. Faus, capdavanter de l’ensenyament en valencià, recentment nomenat a títol pòstum Fill Adoptiu de Gandia. Ens van entregar un recordatori que consisteix en un taulell que porta les corones del Palau Ducal. Després en els tallers els mestres d’Infantil i Primària, tots els xiquets van fer treballs “La Safor de nit i de dia”, amb els edificis més significatius de la nostra ciutat. El lema escollit enguany per a totes les trobades era “Tu tens la clau”. Obri el pany amb la teua clau i deixa passar un alè fresc que et porta un seguit de paraules que formen part de la nostra vida. Obri el pany amb la teua clau i deixa passar un munt d’històries, llegendes, contes, cançons,.. que ens han fet créixer com a persones. Obri el món amb la teua clau i submergeix-te en una cultura que ha estat capaç de crear el mons més fantàstics o els poemes més dolços. Tu tens la clau. Usa-la per obrir-te al valencià. El dissabte com es pot veure a les imatges va ser un magnífic dia de festa per a menuts i grans que ens estimula a seguir en el nostre treball per difondre la nostra llengua.

28 de Maig de 2010
EXPOSICIÓ PLÀSTICA

L’última setmana de maig l’hem dedicada aquest curs a fer una exposició de treballs de Plàstica amb les tècniques que els alunmes han experimentat. La idea parteix de l’exposició que va començar 6é el curs passat pintant sobre llenç i a la que ens hem sumat tota Primària. Hem considerat que podia ser interessant donar-li la importància que té aquesta àrea anomenada de vegades de “maria” i en la que a diari els alumnes ens sorprenen amb la seua creativitat. Mirant de motivar i animar a que les produccions artístiques siguen cada vegada millor ací està el millor de cadascú. Gràcies pel que ens ensenyeu dia a dia Professors i professores de Primària

27 de Maig de 2010
HOQUEI

El 18 i 27 de maig van vindre del club d’Hoquei a fer demostracions d’aquest esport. La idea era fer conèixer aquesta pràctica als alumnes ja que la pràctica d’esport ajuda al desenvolupament físic i mental dels estudiants. En un primer moment l’entrenador va parlar de les categories, nombre de jugador,temps de joc, material i de les regles del joc i a continuació van passar a fer partits per grups.

3 de Maig de 2010
SETMANA DEL LLIBRE A L’EDUCACIÓ INFANTIL

El dimecres 21 d’abril férem un teatre el professorat d’Educació Infantil per als xiquets/es del nostre cicle. El dia 23 d’abril, per la vesprada, es va realitzar la Gymkama nostre cicle.

28 d'Abril de 2010
EXCURSIÓ AL SAFARI PARK VERGER
25 d'Abril de 2010
EIXIDA A MUNDOMAR.
23 d'Abril de 2010
Dia del Llibre
22 d'Abril de 2010
Visita d

Maig 2018

"1. En cuanto a purgarse el H. Lorenzo si no hay necesidad porque no tiene fiebre no quisiera que empezara con medicinas, ya que muchos de los nuestros suelen tomar ocasión de esto para relajarse (Al P. Castilla, Frascati, 854- 1628). 2. En el futuro tengan mucho cuidado en no dar el hábito sin haberlos probado antes muy bien, y en concreto examinar si están dispuestos a venir a Roma a una señal del General, para que se despojen de ese afecto tan profundo de la patria y de los parientes, siendo así que nuestra verdadera patria es el paraíso (Al P. Busdraghi, Nápoles, 1396-1630). 3. Con algunos junto con la amabilidad emplee algunas veces un poco de severidad (ídem). 4. Nuestros clérigos venidos de Nursia han llegado muy mal formados en las cosas del espíritu. El Superior debe vigilar continuamente con exhortaciones privadas y otros medios con el propósito de hacer humildes a todos sus súbditos y si en esto muestra entrañas de padre sacará sin duda un gran fruto, y si falta en esto aumentará en ellos el relajamiento y la soberbia. Escribí en el correo anterior las órdenes que se tenían que observar y espero que se observen sin réplica alguna pues de otra manera el enemigo común so capa de bien engaña a muchos como ha ocurrido ahí en el pasado. He oído, aunque no puedo creerlo, que antes de entregarlas abre las cartas que mando yo a algunos de casa, lo que sería error digno de un castigo grande (Al P. Cipolletta, Nursia, 1397-1630). 5. No deje de avisarme de las faltas de los nuestros que habitan en esa casa de la Duchesca, para que si es necesario se les obligue a hacer los ejercicios espirituales en las dos habitaciones construidas a ese efecto (Al P. Cherubini, Nápoles, 1398-1630). 6. El Sumo Pontífice ha visto el poco número que somos y las peticiones que nos llegan de todas partes con la intercesión de Príncipes, Duques y Cardenales y otros prelados a los que no siendo posible negarse se sigue que no se cumple bien el oficio:, y así nos ha dado la antedicha prohibición (de fundar) (Al P. Alacchi, Ancona, 2044.1º-1633)."