L'ESCOLAPI ENRIC FERRER SOLIVARES SERÀ EL PREGONER DE LA SETMANA SANTA DE GANDIA 2013

11 de Gener de 2013

El pregó es pronunciarà el pròxim 17 de març a l’església de l’Escola Pia. Enric Ferrer pertany a la comunitat escolàpia de Gandia, és mestre de l’Escola Pia de Gandia, forma part del Consell Executiu del CEIC Alfons el Vell i col•labora en l’animació religiosa i cultural de l’ermita de Santa Anna.

Enric Ferrer Solivares (Gandia, 1943) estudià el batxillerat al Col•legi de l’Escola Pia de Gandia. En 1959 va ingressar en l’Orde de l’Escola Pia, a València. Va cursar estudis eclesiàstics i de Magisteri a Iratxe-Estella (Navarra) i Albelda-Logronyo (La Rioja).

L’any 1968 es va llicenciar en Teologia a Salamanca, 1968, i un any després es va ordenar sacerdot. Ha estat professor de Religió, Llengua, Literatura i Història en diversos centres escolapis. Va iniciar la seua activitat literària en el camp de la poesia i la narrativa. Apareix en ‘Antologia de sacerdots poetes’ (Zúrich, 1975) i en ‘Els darrers. Generació del 70’ (Castelló, 1972).

Posteriorment es va centrar en la crítica literària i la Història. Ha estat membre de diversos jurats literaris, professor de Lo Rat Penat, cursos de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de València i del Centre Carles Salvador. Ha publicat assaig i crítica en diverses revistes (Gorg, Ciudad, Serra d’Or, Cairell, Saó, L’Espill, Borja, revista de l’Institut Internacional d’Estudis Borgians, etc.) i ha aconseguit, entre altres premis, el “Serra d’Or” d’escriptors joves (1970 i 1971), “Iaraní” (2005) i “Falles de Gandia” (2008).

Des del 1995 resideix a Gandia. És conseller del Centre d’Estudis i Investigacions Comarcals Alfons el Vell, i director del seu anuari Revista de la Safor. Col•labora en l’animació religiosa i cultural de l’ermita de Santa Anna, de Gandia. Treballa com a professor d’Història a l’Escola Pia de Gandia.

Ha fet conferències i prologat obres d’autors valencians actuals. Ha publicat els següents llibres: Literatura i societat. País Valencià, segle XX (1981); Antologia d’escriptors de la Safor, amb Joan Pellicer (1986); Tragèdia de Caldesa, de Joan Roís de Corella (estudi i edició) (1997); 77 mirades a un mateix paisatge (estudi i edició), de Joan M. Monjo (2007); “Déu entre les coses”. Antologia de poesia religiosa, de Vicent Andrés Estellés (selecció i introducció) (2009); Tast d’eternitat (estudi introductori i edició), de Joan Valls i Jordà (2012).

Febrer 2019

"1. Por el Sr. Ventura he recibido una carta de V.R. y de otra persona, que me avisa de que los alumnos del P. Mateo salen a menudo una hora y pico antes que los otros, con la excusa de que van a confesarse, mientras que a lo que van es a jugar y a tirarse piedras, con escándalo de los ciudadanos. Dicen también que dicho Padre se duerme con frecuencia en la escuela. En cuanto a ir los alumnos a confesarse fuera, me disgusta mucho, porque V.R. debe oír antes a los alumnos que a los seglares y dejar más bien a éstos que a aquéllos, ya que así lo exige nuestro Instituto. Yo no sé si esto que me han avisado es verdad en todo o en parte, pero se lo escribo a fin de que, si es preciso ponga remedio. Vigile mucho, por favor, el aprovechamiento de los alumnos, el que sería sin duda mayor, si V.R. los confesara con frecuencia (Al P. Castilla, Frascati, 793-1628). 2. Le advierto encarecidamente de una cosa, que habiendo recibido una advertencia tan importante de improviso, procure ser muy humilde y muy paciente en el futuro, para que no le ocurra algo peor (Al H. Pucci, Nursia, 2235-1634)."