L'ESTUDI DE LES TAULES EN QUICK MULTIPLY

6 de Febrer de 2013

El dia 4 de febrer Juan Manuel Marquez Cañada Cirurgià de l’Hospital Clínic de Valencia i antic alumne de l’Escola Pia va fer una presentació d’un sistema per l’aprenentatge ràpid de les multiplicacions al professors de Primària. La tècnica permet aprendre a multiplicar d'una manera més amena, totalment flexible i adaptant-se a les necessitats de cada aula i alumne.

És un mètode d'alt rendiment que, partint de la propietat commutativa i de les preferències didàctiques de cada docent-alumne-a, ha sigut dissenyat per a facilitar un aprenentatge més senzill i eficient de les taules de multiplicar. L'estudi de les taules en Quick Multiply es realitza de forma ràpida i gratificant per a l'alumne, ja que redueix al màxim els elements que han de ser memoritzats i el seu temps d'aprenentatge. Aquesta didàctica ha mostrat la seua efectivitat, també, en xiquets amb problemes d'aprenentatge i en els quals l'ocupació del mètode tradicional no resultava factible.

Febrer 2019

"1. Por el Sr. Ventura he recibido una carta de V.R. y de otra persona, que me avisa de que los alumnos del P. Mateo salen a menudo una hora y pico antes que los otros, con la excusa de que van a confesarse, mientras que a lo que van es a jugar y a tirarse piedras, con escándalo de los ciudadanos. Dicen también que dicho Padre se duerme con frecuencia en la escuela. En cuanto a ir los alumnos a confesarse fuera, me disgusta mucho, porque V.R. debe oír antes a los alumnos que a los seglares y dejar más bien a éstos que a aquéllos, ya que así lo exige nuestro Instituto. Yo no sé si esto que me han avisado es verdad en todo o en parte, pero se lo escribo a fin de que, si es preciso ponga remedio. Vigile mucho, por favor, el aprovechamiento de los alumnos, el que sería sin duda mayor, si V.R. los confesara con frecuencia (Al P. Castilla, Frascati, 793-1628). 2. Le advierto encarecidamente de una cosa, que habiendo recibido una advertencia tan importante de improviso, procure ser muy humilde y muy paciente en el futuro, para que no le ocurra algo peor (Al H. Pucci, Nursia, 2235-1634)."