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EL P. ENRIC FERRER SOLIVARES SERÀ EL PREGONER DE LA SETMANA SANTA DE GANDIA 2013

5 de Març de 2013

El pregó es pronunciarà el pròxim 10 de març a les 12:30h a l’església de l’Escola Pia. Enric Ferrer pertany a la comunitat escolàpia de Gandia, és mestre de l’Escola Pia de Gandia, forma part del Consell Executiu del CEIC Alfons el Vell i col•labora en l’animació religiosa i cultural de l’ermita de Santa Anna.

Enric Ferrer Solivares (Gandia, 1943) estudià el batxillerat al Col•legi de l’Escola Pia de Gandia. En 1959 va ingressar en l’Orde de l’Escola Pia, a València. Va cursar estudis eclesiàstics i de Magisteri a Iratxe-Estella (Navarra) i Albelda-Logronyo (La Rioja).

L’any 1968 es va llicenciar en Teologia a Salamanca, 1968, i un any després es va ordenar sacerdot. Ha estat professor de Religió, Llengua, Literatura i Història en diversos centres escolapis. Va iniciar la seua activitat literària en el camp de la poesia i la narrativa. Apareix en ‘Antologia de sacerdots poetes’ (Zúrich, 1975) i en ‘Els darrers. Generació del 70’ (Castelló, 1972).

Posteriorment es va centrar en la crítica literària i la Història. Ha estat membre de diversos jurats literaris, professor de Lo Rat Penat, cursos de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de València i del Centre Carles Salvador. Ha publicat assaig i crítica en diverses revistes (Gorg, Ciudad, Serra d’Or, Cairell, Saó, L’Espill, Borja, revista de l’Institut Internacional d’Estudis Borgians, etc.) i ha aconseguit, entre altres premis, el “Serra d’Or” d’escriptors joves (1970 i 1971), “Iaraní” (2005) i “Falles de Gandia” (2008).

Des del 1995 resideix a Gandia. És conseller del Centre d’Estudis i Investigacions Comarcals Alfons el Vell, i director del seu anuari Revista de la Safor. Col•labora en l’animació religiosa i cultural de l’ermita de Santa Anna, de Gandia. Treballa com a professor d’Història a l’Escola Pia de Gandia.

Ha fet conferències i prologat obres d’autors valencians actuals. Ha publicat els següents llibres: Literatura i societat. País Valencià, segle XX (1981); Antologia d’escriptors de la Safor, amb Joan Pellicer (1986); Tragèdia de Caldesa, de Joan Roís de Corella (estudi i edició) (1997); 77 mirades a un mateix paisatge (estudi i edició), de Joan M. Monjo (2007); “Déu entre les coses”. Antologia de poesia religiosa, de Vicent Andrés Estellés (selecció i introducció) (2009); Tast d’eternitat (estudi introductori i edició), de Joan Valls i Jordà (2012).

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L'Any amb Calassanç

"1. He oído, y con dolor, que trata con demasiado rigor a esos jóvenes clérigos y que en vez de atraerlos con amor los espanta con el rigor, regañándolos con cara de ira y disgusto, cuando el Superior debe amonestar amorosamente como padre a los súbditos y procurar más bien ser amado que temido:, estas correcciones en el cuarto, en particular, suelen obtener fruto óptimo:, procure para el futuro tener otro modo de comportarse. Los cuatro sacerdotes reúnanse una vez por semana para tratar sobre el modo de gobernar ya que «plus vident oculi quam oculus et ubi multa consilia ibi salus». Pida a los Padres que le adviertan, si conocen algunas faltas en su persona o en su cargo, y entre otras cosas procure que los clérigos que son mayores como Felipe y Marcelo y otros ocupen el tiempo que tienen en el estudio a fin de que puedan ayudar a la Religión cuanto antes. Espero que en el futuro no se oigan cosas que sepan a rigor, pues conviene que sea así el buen gobierno, a no ser que hubiere cosas graves, las que de todas maneras deben consultarse conmigo para proceder con más cuidado (Al P. Cipolletta, Nursia, 1331-1630). 2. Cuando Nuestro Redentor nos enseñó a alcanzar con eficacia el perdón de nuestros pecados no dixo perdónanos Señor porque havemos hecho mucha penitencia, ni porque havemos mucha oración ni milagros, sino porque perdonamos a nuestros enemigos, que quando esto se hace por amor suyo es el remedio eficaz para cualquier perdón (Sin destinatario, 2506-1636) 3. Nos ha parecido necesario proceder en la causa del P. Tomás por el camino de la incorregibilidad y hacer la última prueba. V.R. hágalo salir de la prisión del obispado e ir a casa, y métalo en un cuarto de aquellos construidos de nuevo para castigo y, si no están terminados, en otro que esté seguro, y ordenará que se cumpla cuanto se contiene en el escrito aquí adjunto, haciendo que no se le pueda hablar si no es con licencia particular del P. Ministro y anotará el día que se le encierra en el cuarto para que, si persevera a lo largo de un año en su obstinación, se le pueda enviar al finalizar el año:, efectuado este encierro, ordene cuanto se contiene en el escrito. V.R. venga a Roma y deje en su ausencia al P. Francisco de Sta. Catalina como Superior y sustituto suyo en esa Provincia (Al P. Fedele, Nápoles, 3565-1641)."

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