VIATGE 4t D’ESO - JACA

22 de Març de 2013

En la setmana entre Falles i Pasqua els alumnes de 4t d'ESO van realitzar el viatge de fi de curs, que suposa una gran experiència a tots els nivells, just quan acaben la seua etapa d'educació obligatòria en secundària.

Es tracta d'un viatge en què es fomenta la sana convivència entre ells, el contacte amb la naturalesa, les visites culturals i molta diversió.

Els professors que els vam acompanyar estem molt contents d'haver participat en una experiència que recordaran tota la vida. Volem agrair i felicitar els alumnes pel seu comportament general. Ens sentim afortunats per haver compartit aquesta aventura amb ells.

El viatge va ser un èxit, a pesar de les dificultats i contratemps típics de qualsevol viatge. A pesar d’algun esglai per colps i indisposicions que ens van portar a visitar farmàcies i inclús l'hospital de Jaca, els alumnes van disfrutar de les activitats proposades.

Tot forma part de l'aprenentatge que suposa aquest tipus de viatge, i volem destacar que algunes actituds inicials dels alumnes, algunes queixes, van acabar per transformar-se en una convivència més que agradable i molt recomanable per a tots.

A continuació copiem el resum que un dels alumnes ha fet del viatge:

El dijous 21 de març va començar el que per a mi va ser el millor viatge fet amb el col•legi. Només feia falta mirar-nos per a veure les ganes que teníem d'arribar a Jaca, amb un somriure d'orella a orella, anticipant el que passaria en el viatge.

En el viatge d'anada, vam fer parada a Saragossa per a dinar, visitar la basílica del Pilar i part de la ciutat, com la zona de l'Expo de l'aigua. En arribar a Jaca vam visitar la ciutadella de la ciutat, la millor conservada d'Europa.

Febrer 2019

"1. Por el Sr. Ventura he recibido una carta de V.R. y de otra persona, que me avisa de que los alumnos del P. Mateo salen a menudo una hora y pico antes que los otros, con la excusa de que van a confesarse, mientras que a lo que van es a jugar y a tirarse piedras, con escándalo de los ciudadanos. Dicen también que dicho Padre se duerme con frecuencia en la escuela. En cuanto a ir los alumnos a confesarse fuera, me disgusta mucho, porque V.R. debe oír antes a los alumnos que a los seglares y dejar más bien a éstos que a aquéllos, ya que así lo exige nuestro Instituto. Yo no sé si esto que me han avisado es verdad en todo o en parte, pero se lo escribo a fin de que, si es preciso ponga remedio. Vigile mucho, por favor, el aprovechamiento de los alumnos, el que sería sin duda mayor, si V.R. los confesara con frecuencia (Al P. Castilla, Frascati, 793-1628). 2. Le advierto encarecidamente de una cosa, que habiendo recibido una advertencia tan importante de improviso, procure ser muy humilde y muy paciente en el futuro, para que no le ocurra algo peor (Al H. Pucci, Nursia, 2235-1634)."