VISITA A LES INDÚSTRIES TRADICIONALS D’ONTINYENT DELS ALUMNES DE 3r D’ESO

26 de Març de 2013

Divendres passat, els alumnes de 3r d’ESO anaren a Ontinyent, capital de la comarca de la Vall d’Albaida. Allí van visitar una empresa tèxtil PIELSA, on ens van explicar a què es dedicaven i el procés de fabricació dels diversos productes (tapisseria, confecció, productes de pell,…). A migdia, visitarem una almàssera i una bodega, la Coop. Vinícola Onteniense Coop.V. Ens va semblar molt interessant la fabricació de l’oli i el vi. La degustació d’oli d’oliva extraverge amb llesques de pa va ser un gran encert.

Per a finalitzar el nostre recorregut, anàrem a visitar una fàbrica d’embotits, Casa Vicent. Ens explicaren el procés de fabricació d’alguns productes típics valencians com botifarres, llonganisses, sobrassada... i visitàrem l’assecador de pernils i les diferents càmeres. En finalitzar la visita, van gaudir d’una degustació d’embotits típics d’aquesta comarca.

Després de dinar, anàrem al Pou Clar, paratge natural situat a l’eixida d’Ontinyent, direcció Bocairent. Aquest paratge és un conjunt de tolls de roca calcària que forma el riu Clariano.

Passàrem un bon dia d’esplai en companyia d’amics i de professors.

Maig 2018

"1. El Señor le conceda siempre más fervor de espíritu para mayor utilidad de las almas (Al P. Castilla, Frascati, 852-1628). 2. Podrá escribir al P. Vicente a Narni que su madre ha pasado a mejor vida, y que aplique algunas misas por su alma (Al P. Castilla, Roma, 1788-1632). 3. ...y que no mande ordenar ni al H. Jenaro ni al otro clérigo sin orden mía, porque oigo que no estudian y no son aptos para el sacerdocio (ídem)."