CONVIVÈNCIES INTERCOL·LEGIALS D’HINNENÍ

23 d'Abril de 2013

Durant tot el dia del dissabte al Col•legi Calassanç de València, els alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO del nostre col•legi participaren d’un dia de convivència juntament amb els seus companys de la resta de col•legis escolapis de València i Albacete.

El dia comença amb una oració per a posteriorment cadascú dels cursos realitzar una activitat diferent.

El grup de 1r d’ESO tingué diferents jocs i activitats pels vell llit del riu Túria. Els alumnes de 2n d’ESO visitaren distints centres en els quals hi ha cristians compromesos amb els més necessitats. Per últim, els alumnes de 3r d’ESO tingueren tallers al col•legi Calassanç en els quals veieren les diferències que hi ha entre els modelets que ofereix la societat i el model de Jesús.

Després de dinar i un temps de descans i jocs, hi hagué un moment de reunió on assajarem els cants per a l’Eucaristia posterior. Seguidament, es presentaren les propostes per a aquest estiu:

1r ESO: Campament d’estiu a Orea del 29 de juny al 6 de juliol.

2n ESO: Campament d’estiu a Cercedilla del 10 al 17 de juliol.

3r ESO: Camí de Sant Jaume en dos possibles torns: del 2 a l’11 de juliol i del 3 al 12 de juliol.

Per a finalitzar el dia, tots els grups i catequistes s’ajuntaren per a celebrar l’Eucaristia on Jesús és el centre i ens acomiadarem fins l’estiu.

Maig 2018

"1. En cuanto al joven, por ahora no hay sitio en el noviciado:, es preciso ir muy cautos y conocer a uno antes de darle el hábito (Al P. Castilla, Frascati, 853-1628). 2. Los juicios de Dios son inescrutables y comúnmente parece a todos cosa extraordinaria que dure tanto el contagio en esa ciudad. El Señor dé a todos verdadero conocimiento de la causa y después ánimo eficaz para poner remedio (Al P. Alacchi, Venecia, 1620-1631). 3. ...me ha entregado una carta de V. R. y me ha relatado de boca la obra de esas Escuelas Pías de Palermo, con tanta exageración que si fuese verdad la mitad, me sería de gran consuelo:, tengo que creer que usa mucha solicitud y diligencia, porque al estar empleados novicios muy jóvenes sin práctica de escuelas y sin ejercicios particulares de retiro y devoción, no puede ir con la perfección que se requiere (Al P. Alacchi, Palermo. Moncallero 37-1634)."