VIATGE A LAVAL 2013

29 de Maig de 2013

GRÒNICA DEL VIATGE

Des de passat dissabte els alumnes de 2º i 3r d’ESO del nostre Centre juntament amb el Col.legi Carmelites estem a Laval (França).

El viatge va transcòrrer sense incidències importants. I després de 19 hores de viatge, amb visita inclosa la ciutat d’Argens perquè arribavem abans de l’horari previst ,cap a les 13 hores, arribarem al Collège Avesnières. Allí ens esperàvem les famílies d’acollida per passar el cap de setmana amb ells.

En arribar molts dels nostres alumnes van poder gaudir del FESTIVAL des 3 ELEPHANTS. Aquest és un festival d’arts escèniques (teatre al carrer, concerts de música pop, tecno… teatre de sala…), uns altres van passar el cap de setmana visitant Paris, Brest o van visitar els voltants amb les famílies.

------------------------------------------

Dilluns 27. Primer dia de classe amb els companys francesos. Tots els alumnes tenien moltes coses a dir sobre el seu cap de setmana.

L’activitat prevista per a aquest dia és descobrir la ciutat de Laval. De matí , visita al Museu de Tatin (pintor d’art naïf) en plena natura. A les 12, tornada al Centre per dinar amb els companys i a les 14hores visita guiada per la ciutat amb jocs per descobrir-la. Així els alumnes interaccionen i han d’estar atents a les explicacions del guia.

El sol ens va acompanyar i va fer que el passarem un bon dia.

Febrer 2019

"1. Por el Sr. Ventura he recibido una carta de V.R. y de otra persona, que me avisa de que los alumnos del P. Mateo salen a menudo una hora y pico antes que los otros, con la excusa de que van a confesarse, mientras que a lo que van es a jugar y a tirarse piedras, con escándalo de los ciudadanos. Dicen también que dicho Padre se duerme con frecuencia en la escuela. En cuanto a ir los alumnos a confesarse fuera, me disgusta mucho, porque V.R. debe oír antes a los alumnos que a los seglares y dejar más bien a éstos que a aquéllos, ya que así lo exige nuestro Instituto. Yo no sé si esto que me han avisado es verdad en todo o en parte, pero se lo escribo a fin de que, si es preciso ponga remedio. Vigile mucho, por favor, el aprovechamiento de los alumnos, el que sería sin duda mayor, si V.R. los confesara con frecuencia (Al P. Castilla, Frascati, 793-1628). 2. Le advierto encarecidamente de una cosa, que habiendo recibido una advertencia tan importante de improviso, procure ser muy humilde y muy paciente en el futuro, para que no le ocurra algo peor (Al H. Pucci, Nursia, 2235-1634)."