COMIAT 2n DE BATXILLERAT

5 de Juny de 2013

El passat 31 de maig celebrarem l’Acte de comiat dels alumnes de 2n de batxillerat. L’Acte començà amb la CelebracióLitúrgica de la Paraula de Déu, que presidí el P.Enric, amb la participació d’alumnes. A continuació vingué l’Acte Acadèmic amb les paraules dels alumnes: Carla Tarrazona i Fredd Duque, dels pares representats per Lola Roig i Manolo Varó, de la professora Nati Guillot, tutora de 2n de Batxillerat de Ciències Socials i Humanitats. Al finalitzar la professora el seu discurs, la professora Adela Ribera va llegir una carta enviada per Marta Ribera i es va escoltar una cançó composta per ella i dedicada a tots els alumnes, ens va emocionar a tots, ja que no ho esperàvem. Després el Director, Borja Pinzón, va fer un agraïment a tots els alumnes que d’una manera o d’altra han participat durant tota la seua trajectòria escolar en diferents àmbits del col•legi, com són: el voluntariat, el cor..... Va fer especial menció als alumnes que han destacat especialment durant la seua trajectòria i es va decidir en claustre de professors fer una menció honorífica a: Celia Castillo i Ana Miret. Per acabar va intervindré el Titular, Xavier Figueres, que va llegir una carta del P. Francesc Mulet i va finalitzar amb unes paraules en les que entre altres coses animava als alumnes a crear una associació d’antics alumnes, en la que tots estarien presents i que els convidava a participar en tots els actes que el col•legi realitza cada any, com és la Celebració del dia de Sant Josep de Calassanç.

Finalment, acompanyats per les tutores, Nati Guillot i Xelo González es va fer el lliurament de les orles, a més d’un clauer com a record del seu pas per l’Escola Pia, també de la insígnia del Col•legi a aquells alumnes que s’havien incorporat en els dos últims anys, en l’etapa del Batxillerat i un CD amb la Harlem Shake gravada pels alumnes com a protagonistes.

L’acte es completà amb un sopar de famílies, alumnes i professors al Claustre del Col•legi, projectant com a cloenda el CD que havien gravat i que tindran com a record del seu pas per l’Escola Pia

Febrer 2019

"1. Por el Sr. Ventura he recibido una carta de V.R. y de otra persona, que me avisa de que los alumnos del P. Mateo salen a menudo una hora y pico antes que los otros, con la excusa de que van a confesarse, mientras que a lo que van es a jugar y a tirarse piedras, con escándalo de los ciudadanos. Dicen también que dicho Padre se duerme con frecuencia en la escuela. En cuanto a ir los alumnos a confesarse fuera, me disgusta mucho, porque V.R. debe oír antes a los alumnos que a los seglares y dejar más bien a éstos que a aquéllos, ya que así lo exige nuestro Instituto. Yo no sé si esto que me han avisado es verdad en todo o en parte, pero se lo escribo a fin de que, si es preciso ponga remedio. Vigile mucho, por favor, el aprovechamiento de los alumnos, el que sería sin duda mayor, si V.R. los confesara con frecuencia (Al P. Castilla, Frascati, 793-1628). 2. Le advierto encarecidamente de una cosa, que habiendo recibido una advertencia tan importante de improviso, procure ser muy humilde y muy paciente en el futuro, para que no le ocurra algo peor (Al H. Pucci, Nursia, 2235-1634)."