COMIAT 2n DE BATXILLERAT

5 de Juny de 2013

El passat 31 de maig celebrarem l’Acte de comiat dels alumnes de 2n de batxillerat. L’Acte començà amb la CelebracióLitúrgica de la Paraula de Déu, que presidí el P.Enric, amb la participació d’alumnes. A continuació vingué l’Acte Acadèmic amb les paraules dels alumnes: Carla Tarrazona i Fredd Duque, dels pares representats per Lola Roig i Manolo Varó, de la professora Nati Guillot, tutora de 2n de Batxillerat de Ciències Socials i Humanitats. Al finalitzar la professora el seu discurs, la professora Adela Ribera va llegir una carta enviada per Marta Ribera i es va escoltar una cançó composta per ella i dedicada a tots els alumnes, ens va emocionar a tots, ja que no ho esperàvem. Després el Director, Borja Pinzón, va fer un agraïment a tots els alumnes que d’una manera o d’altra han participat durant tota la seua trajectòria escolar en diferents àmbits del col•legi, com són: el voluntariat, el cor..... Va fer especial menció als alumnes que han destacat especialment durant la seua trajectòria i es va decidir en claustre de professors fer una menció honorífica a: Celia Castillo i Ana Miret. Per acabar va intervindré el Titular, Xavier Figueres, que va llegir una carta del P. Francesc Mulet i va finalitzar amb unes paraules en les que entre altres coses animava als alumnes a crear una associació d’antics alumnes, en la que tots estarien presents i que els convidava a participar en tots els actes que el col•legi realitza cada any, com és la Celebració del dia de Sant Josep de Calassanç.

Finalment, acompanyats per les tutores, Nati Guillot i Xelo González es va fer el lliurament de les orles, a més d’un clauer com a record del seu pas per l’Escola Pia, també de la insígnia del Col•legi a aquells alumnes que s’havien incorporat en els dos últims anys, en l’etapa del Batxillerat i un CD amb la Harlem Shake gravada pels alumnes com a protagonistes.

L’acte es completà amb un sopar de famílies, alumnes i professors al Claustre del Col•legi, projectant com a cloenda el CD que havien gravat i que tindran com a record del seu pas per l’Escola Pia

Setembre 2019

"1. En cuanto al H. Juan Bautista si se enmienda me olvidaré del pasado, se le podrá quitar el impedimento de las manos y los pies, y podrá salir de la habitación de arriba y atender a las cosas del espíritu hasta que escriba, que será presto (Al P. Bandoni, Frascati, 1683-1631). 2. Quisiera que estuviera sano (el H. Antonio) y se preocupase de servir a Dios que es el fin para el que ha sido creado, pero la pasión lo tiene ciego como a otros (Al P. Rodríguez, Moricone, 2442-1635). 3. Procure V.R. dar alguna enseñanza de la vida espiritual a esos hermanos nuestros, ya que algunos de ellos tienen extrema necesidad, y encontrará campesinos y seglares más fáciles a las cosas espirituales que ciertos religiosos (ídem). 4. Es preciso perdonar todo por amor de Dios y por el bien de la Religión, y ser amable también de corazón con quienes nos han sido contrarios, que así lo quiere la ley de Cristo nuestro Maestro, y orar por ellos (Al P. Alacchi, Palermo, 2593-1636). 5. Por el bien común se debe olvidar el hombre de toda injuria o disgusto particular, siguiendo el dicho español: «dando gracias por agravios, negocian los hombres sabios» (ídem)."