TROBADA ESPORTIVA INTERCOL·LEGIAL - ESCOLA PIA BETÀNIA

10 de Juny de 2013

El passat 7 de juny la província Escola Pia Betània complia un any i amb aquest motiu s’organitzà aquesta trobada que convocava a tots els col·legis escolapis de la nostra província. Consistia en gaudir d’un cap de setmana de competicions esportives tant en categoria masculina com en femenina; les competicions abastaven des de l’atletisme (60 m., relleus, 1.500 m., etc.), bàsquet i futbol. Els mestres d’Educació Física sr. Vicent Torres i sra. Alejandra Sebastià immediatament acceptaren el repte de seleccionar el grup d’alumnes d’entre 5é i 6é de Primària, preparar-los per a aquestes competicions i acompanyar-los a Madrid.

Les activitats s’han desenvolupat al col•legi de l’Escola Pia de San Fernando en Pozuelo (Madrid) i els nostres alumnes estigueren allotjats al col•legi de l’Escola Pia d’Aluche, on està de titular el P. Francesc Mulet.

El viatge es realitzà en autobús juntament els companys de l’Escola Pia de Castelló i també compartiren allotjament amb ells. Durant tot el viatge, l’allotjament i les competicions han destacat el gran companyerisme i estima que ha sorgit entre els nostres alumnes i la resta de participants.

La trobada ha estat una experiència inoblidable per a tots els alumnes que han tingut la sort de participar-hi. Més de 400 xiquets i xiquetes de 5é i de 6é de Primària dels col•legis de l’Escola Pia d’Oviedo, Salamanca, Madrid, Getafe, Alcalá, Aluche, Pozuelo, Albacete, València, Castelló i Gandia han participat sempre amb un gran respecte i ànim de passar-ho bé.

Els nostres alumnes participaren en atletisme, bàsquet i futbol. El més important és que tots han participat, s’han divertit i han compartit tota la il•lusió que portaven. En atletisme han destacat Sandra Blanes amb el segon lloc en salt de llargada i Juan Fuster amb el 3r lloc en 1.500 metres; l’equip de bàsquet arribà las vuitens de finals i l’equip de futbol resultà guanyador.

La trobada finalitzà el diumenge amb l’Eucaristia i el lliurament de trofeus després de les finals.

MOLTES MÉS IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA

Setembre 2018

"1. No me responde dónde se encuentran los lugares comunes y dónde pueden estar sin dar mal olor a la casa, que importa mucho, tanto para la salud como para la limpieza de la misma (Al P. Ottonelli, Cárcare, 253-1624). 2. En cuanto a la tela que ha de ponerse sobre el colchón para conservarlo limpio, ha de ser muy vasta, de forma que no parezca que tienen sábanas en la cama (Al P. Costantini, Nursia, 953-1628). 3. No sé cuál es el motivo de que lleguen tan pocas limosnas a esa casa, si no es porque no se atiende al instituto con la diligencia que se debería (Al P. Castilla, Frascati, 1212-1629). 4. No dé crédito a cartas o palabras de otros sino a mis cartas como de costumbre (Al P. Sorbino, Cesena, 21181-1633). 5. Para arreglar las cosas el hombre debe disimular, más aún, tragar bocados amargos porque el bien común se debe preferir al particular (Al P. Alacchi, Palermo, 2594-1636). 6. V.R. procure ser más humano con todos, y esfuerce su naturaleza para no irritarse ni hablar tan alto que lo oigan los vecinos, que espero se habrá enmendado del año pasado. Procure tener a todos contentos si quiere que trabajen a gusto y esto exhortándolos con palabras de padre y no bramándoles (ídem). 7. V.R. procure consolar a todos en lo que humanamente pueda, buscando con todo empeño la observancia de nuestras Constituciones que será algo muy justo por ser éste el único camino para que los nuestros vayan al Paraíso (Al P. Peri, Savona, 2595-1636)."