VOLUNTARIAT ESCOLAPI

8 de Novembre de 2013

Des de fa ja alguns anys, els alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat, són convidats a participar al Voluntariat Escolapi que organitzem amb els companys de Infantil. Els alumnes acompanyen als mestres en les diferents activitats i descobreixen la importància de l’educació infantil i de la responsabilitat respecte als xiquets. Alguns inclús, descobreixen la seua vocació i ja tenim ex-alumnes estudiant per treballar en el món dels xiquets.

Enguany hem tingut una sorpresa molt agradable i és que més de 20 alumnes estan participant d’aquest voluntariat oferint gratuïtament el seu temps i molts d’ells ens ajudaran en tasques d’Acció Social, com ara l’arreplegada de roba per a Globalmón, la oferta de jocs el dia de Calassanç, la campanya del “kilo”... És així que transmetem el voluntariat, la gratuïtat, l’especial protecció dels xiquets... valors que s’aprenen només practicant-los i que omplirien de goig el nostre mestre Calassanç. Que no va ser així com va començar ell?

Podeu vorer ací algunes fotografies. ¡Esperem que siga un any ple d’experiències!

Febrer 2019

"1. Por el Sr. Ventura he recibido una carta de V.R. y de otra persona, que me avisa de que los alumnos del P. Mateo salen a menudo una hora y pico antes que los otros, con la excusa de que van a confesarse, mientras que a lo que van es a jugar y a tirarse piedras, con escándalo de los ciudadanos. Dicen también que dicho Padre se duerme con frecuencia en la escuela. En cuanto a ir los alumnos a confesarse fuera, me disgusta mucho, porque V.R. debe oír antes a los alumnos que a los seglares y dejar más bien a éstos que a aquéllos, ya que así lo exige nuestro Instituto. Yo no sé si esto que me han avisado es verdad en todo o en parte, pero se lo escribo a fin de que, si es preciso ponga remedio. Vigile mucho, por favor, el aprovechamiento de los alumnos, el que sería sin duda mayor, si V.R. los confesara con frecuencia (Al P. Castilla, Frascati, 793-1628). 2. Le advierto encarecidamente de una cosa, que habiendo recibido una advertencia tan importante de improviso, procure ser muy humilde y muy paciente en el futuro, para que no le ocurra algo peor (Al H. Pucci, Nursia, 2235-1634)."