"FAMÍLIA I ESCOLA: PUNTS DE TROBADA"

10 de Gener de 2014

El pròxim dia 25 de gener del 2014 a les 11.00 hores en el Saló d'Actes de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, D. Emilio Calatayud, Jutge-Magistrat del Jutjat núm. 1 de Menors de Granada, impartirà la segona sessió de la II Edició de l'Escola de Pares i Mares, titulada "Família i escola: punts de trobada".

Emilio Calatayud torna a la nostra Escola de Pares en esta II Edició en resposta a la demanda arreplegada després de la seua participació en la I Edició. En la seua ponència del 20 d'abril del 2013, va concloure amb dos idees sobre les quals continuarà aprofundint en esta nova ocasió:

1. És necessari que els nostres fills i filles coneguen no sols els seus drets sinó els seus deures, així com les conseqüències de traspassar límits i infringir normes. Els primers a transmetre este coneixement han de ser els pares.

2. L'acte d'educar, d'ajudar a créixer als nostres fills, requerix de l'esforç coordinat i responsable de tots.

De tal forma, xarrarà amb els pares i mares, o tutors legals, sobre la conveniència de trobar punts de trobada, de treball conjunt, amb les persones que més temps dediquen a l'educació dels seus fills cada dia, a més d'ells: els seus professors i professores.

Per això comptem amb la seua col·laboració a l’hora d’informar el nombre més gran de pares i mares sobre esta sessió, i els recordem el següent enllaç electrònic, perquè aquells pares i mares que vullguen assistir puguen omplir el model d’inscripció a la jornada, atés que l’aforament del saló d’actes és de 250 persones:

Els assistents que així ho desitgen podran vindre acompanyats pels seus fills o filles xicotets, a partir de 3 anys, que seran atesos per monitors de temps lliure mentres dure la sessió formativa.

Febrer 2019

"1. En cuanto a los que padecen de estómago, yo he usado un remedio, que en menos de un mes los he curado, y creo que de otra forma no se hubieran curado. Y ha sido que por la mañana les daba una sopa de pan tostado o rayado, no demasiado abundante y un poco más de una hogaza y un par de manzanas cocidas, o bien algunas uvas pasas o algunos higos. Por la tarde mucho menos, a fin de que el calor natural, puesto que se ha debilitado, pueda no sólo digerir la comida, sino también los malos humores, los cuales de otra manera no se curarán nunca con medicinas. Al sentido parece duro este remedio, pero es mejor soportar un mes o poco más esta pequeña molestia que estar toda la vida con semejantes dolores y con peligro de mayores trastornos (Al P. Costantini, Nursia, 788- 1628). 2. Oigo que van bien las escuelas. El Señor les dé siempre a todos un conocimiento cada vez mayor del gran bien que se hace, no sólo al impedir que los niños cometan el mal, sino también al lograr que aprendan el santo temor de Dios, que es una acción no sólo meritoria de mayores bienes, sino también de mucha satisfacción por nuestros errores:, estando todos de acuerdo harán con esto un gran servicio a Dios que es de mucha utilidad al prójimo y a Uds. mismos (Al P. Cherubini, Nápoles, 791-1628)."