QUARESMA-PASQUA 2014. 1a estació: 5 de març, 17,15 hores, Església del col·legi

3 de Març de 2014

Com llegiu en el títol, la perspectiva són 90 dies, i aquesta mirada global ens ajuda a situar el temps de Quaresma-Pasqua com una unitat experiencial que no hauria de trencar-se.

Per això, el pròxim dimecres 5 de març volem començar la Quaresma obrint a tota la comunitat educativa la trobada amb el Senyor. Els alumnes ho celebraran en diferents celebracions al llarg del dia: Infantil en les capelles de Primària, Primària i Secundària en l’Església en dos moments diferenciats cadascuna i, finalment, els pares i mares que ho desitgen juntament amb el professorat estan convidats a participar en la celebració del dimecres de cendra a les 17,15 hores en l’Església del col·legi el 5 de març.

Pensar, parlar, projectar, preparar, desenvolupar, etc. amb aquesta perspectiva d’unitat, les activitats i iniciatives per a aquest temps, ho fa diferent a que ho fem pensant en ‘quaresma’ i ‘pasqua’ per separat.

En concret, enguany viurem aquest temps amb dos lemes: Caminar amb tu (xtu) i Viure per tu. La imatge del camí, procés –despullament i creu- i acompanyament per a la Quaresma, i del lliurament, el sentit i la vitalitat de la Pasqua. Un duu a l’altre: camí amb tu per a poder viure amb tu i per tu. Sense aquest primer moment de compartir, conèixer-se, endinsar-se en la veritat pròpia i aliena, és molt complicat tindre l’experiència de la donació i la gratuïtat, de la vida. En aquest cas, el vivim amb Jesús.

Maig 2018

"1. En cuanto al joven, por ahora no hay sitio en el noviciado:, es preciso ir muy cautos y conocer a uno antes de darle el hábito (Al P. Castilla, Frascati, 853-1628). 2. Los juicios de Dios son inescrutables y comúnmente parece a todos cosa extraordinaria que dure tanto el contagio en esa ciudad. El Señor dé a todos verdadero conocimiento de la causa y después ánimo eficaz para poner remedio (Al P. Alacchi, Venecia, 1620-1631). 3. ...me ha entregado una carta de V. R. y me ha relatado de boca la obra de esas Escuelas Pías de Palermo, con tanta exageración que si fuese verdad la mitad, me sería de gran consuelo:, tengo que creer que usa mucha solicitud y diligencia, porque al estar empleados novicios muy jóvenes sin práctica de escuelas y sin ejercicios particulares de retiro y devoción, no puede ir con la perfección que se requiere (Al P. Alacchi, Palermo. Moncallero 37-1634)."