QUARESMA-PASQUA 2014. 1a estació: 5 de març, 17,15 hores, Església del col·legi

3 de Març de 2014

Com llegiu en el títol, la perspectiva són 90 dies, i aquesta mirada global ens ajuda a situar el temps de Quaresma-Pasqua com una unitat experiencial que no hauria de trencar-se.

Per això, el pròxim dimecres 5 de març volem començar la Quaresma obrint a tota la comunitat educativa la trobada amb el Senyor. Els alumnes ho celebraran en diferents celebracions al llarg del dia: Infantil en les capelles de Primària, Primària i Secundària en l’Església en dos moments diferenciats cadascuna i, finalment, els pares i mares que ho desitgen juntament amb el professorat estan convidats a participar en la celebració del dimecres de cendra a les 17,15 hores en l’Església del col·legi el 5 de març.

Pensar, parlar, projectar, preparar, desenvolupar, etc. amb aquesta perspectiva d’unitat, les activitats i iniciatives per a aquest temps, ho fa diferent a que ho fem pensant en ‘quaresma’ i ‘pasqua’ per separat.

En concret, enguany viurem aquest temps amb dos lemes: Caminar amb tu (xtu) i Viure per tu. La imatge del camí, procés –despullament i creu- i acompanyament per a la Quaresma, i del lliurament, el sentit i la vitalitat de la Pasqua. Un duu a l’altre: camí amb tu per a poder viure amb tu i per tu. Sense aquest primer moment de compartir, conèixer-se, endinsar-se en la veritat pròpia i aliena, és molt complicat tindre l’experiència de la donació i la gratuïtat, de la vida. En aquest cas, el vivim amb Jesús.

Març 2017

"1. Bendito sea Dios por la visita que nos hace con tantos enfermos:, de nuestra parte hágase lo que se pueda, y después que su Majestad disponga como más le agrade (Al P. Graziani, Roma, 600-1627). 2. He recibido comunicación de Mesina de que el Arzobispo ha dicho que no obstante que nuestra obra le ha sido muy recomendada incluso por el Papa, está decidido a no aceptarla en Mesina. Nos es contrario un barón llamado Bonvicino, muy amigo de dicho Arzobispo, que es el jefe de los jurados de este año (Al P. Castilla, Frascati, 601-1627). 3. Vea V. R. cómo se encuentra esta casa para ayudar a esa de Frascati: al presente adeudo 230 escudos a dichas personas:, he de pagarles pronto y no tengo donde poderlos obtener, y Dios sabe lo que me aflige hacer esperar a otro (Al P. Castilla, Frascati, 1349-1630). 4. He sentido también grandísima alegría por la esperanza que hay de que la Serenísima República llegue a un acuerdo con el Emperador para que los herejes no hagan en Alemania el mal con que amenazan. El Señor favorezca este santo propósito y dé victoria a quien defiende siempre la santa fe católica (Al P. Alacchi, Venecia, 1765-1632). 5. V. R. manifiéstese fuerte en hacer observar las cosas mínimas, aunque al principio parezca un poco duro, que obrando de esa manera en poco tiempo hará gran bien a la casa (Al P. Ministro, Florencia, 2827-1638)."