CRÒNICA D’ UN VIATGE DE FI DE CURS: Jaca 2014

11 d'Abril de 2014

Divendres  11/04/14

Hui hem eixit des de la Renfe de Gandia a les 8:30 h i vam parar per esmorzar a la Puebla de Valverde (Terol); arribàrem a Saragossa a les 12:30 on una guia ens explicà el casc històric i una visita panoràmica de l’Expo 2008; a continuació visitàrem la Basílica del Pilar.

Vam arribar a Jaca a les 18:15 on férem una visita guiada a la Ciutadela en què visitàrem el Museu de Miniatures Militars i ens cridà l’atenció la fosa de la Ciutadela habitada per cèrvols.

Finalment, ens vam allotjar a la residència dels Escolapis de Jaca i a les 10:00 visitàrem el centre històric i el seu ambient.

Dissabte 12/04/14

Eixim de la residència a les 9:15 i ens dirigim a Escarrilla (Osca) per fer escalada i via ferrata, l’experiència és molt positiva; dinem de picnic, eixim a les 14:15 cap Alcorce (Saragossa) per tal de fer rafting mentres ploviaal riu Gallego; novament l’experiencia és inoblidable. En acabar retornem a la residència per a sopar, on alguns hi romandran i d’altres visitaran de nou la nit de Jaca.

Diumenge 13/04/14

Ens alcem més matí. Hui toca neu! Ens dirigim cap a Candanchú a les 8:30 on ens esperen els professors i el material d’esquí i snowboard a peu de pista, dinem picnic, passem tota la vesprada a les pistes, per alguns de nosaltres és la primera vegada que esquiem. Tornem cap a la residència a les...

.

Per acabar el dia sopem a la residència i esta nit no tenim ganes de passejos. Bona nit!

Dilluns 14/04/14

Hem eixit a les 8:30 des de Jaca cap a Peralta de la Sal; en la residència ens han felicitat i han dit que hem tingut un comportament exemplar. Hem arribat a Peralta on Javier, l’encarregat de la casa, ens explicà la casa natal de San Josep de Calassanç a més de visitar l’olivera famosa i el quadre pintat per Joan Costa, exalumne de l’Escola Pia de Gandia.

Arribàrem al monestir de Poblet a les 17:00 h, on el guia ens explicà la història del monestir en el qual habiten actualment trenta-dos monjos, i hem visitat la tomba de Jaume I el Conqueridor.

A les 19:00 h aplegàrem al balneari Rocallaura (Lleida) i alguns ens banyàrem a la piscina climatitzada de l’hotel, d’altres anàrem al gimnàs.

Per la nit sopàrem al self-service per després retirar-nos a les nostres habitacions.

Dimarts 15/04/14

Hem preparat les maletes abans del desdejuni, per eixir el més prompte possible de Rocallaura cap a Portaventura.  Hem arribat al parc d’ atraccions a les 10:00 i hem pujat a totes les atraccions una infinitat de vegades… Després de dinar hem tornat a pujar fins a les 17:00 h . L’ autobús ens esperava per a regressar a Gandia. Ha sigut un viatge inoblidable!!!

LA RESTA D'IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA

Febrer 2019

"1. Por el Sr. Ventura he recibido una carta de V.R. y de otra persona, que me avisa de que los alumnos del P. Mateo salen a menudo una hora y pico antes que los otros, con la excusa de que van a confesarse, mientras que a lo que van es a jugar y a tirarse piedras, con escándalo de los ciudadanos. Dicen también que dicho Padre se duerme con frecuencia en la escuela. En cuanto a ir los alumnos a confesarse fuera, me disgusta mucho, porque V.R. debe oír antes a los alumnos que a los seglares y dejar más bien a éstos que a aquéllos, ya que así lo exige nuestro Instituto. Yo no sé si esto que me han avisado es verdad en todo o en parte, pero se lo escribo a fin de que, si es preciso ponga remedio. Vigile mucho, por favor, el aprovechamiento de los alumnos, el que sería sin duda mayor, si V.R. los confesara con frecuencia (Al P. Castilla, Frascati, 793-1628). 2. Le advierto encarecidamente de una cosa, que habiendo recibido una advertencia tan importante de improviso, procure ser muy humilde y muy paciente en el futuro, para que no le ocurra algo peor (Al H. Pucci, Nursia, 2235-1634)."