CRÒNICA D’ UN VIATGE DE FI DE CURS: Jaca 2014

11 d'Abril de 2014

Divendres  11/04/14

Hui hem eixit des de la Renfe de Gandia a les 8:30 h i vam parar per esmorzar a la Puebla de Valverde (Terol); arribàrem a Saragossa a les 12:30 on una guia ens explicà el casc històric i una visita panoràmica de l’Expo 2008; a continuació visitàrem la Basílica del Pilar.

Vam arribar a Jaca a les 18:15 on férem una visita guiada a la Ciutadela en què visitàrem el Museu de Miniatures Militars i ens cridà l’atenció la fosa de la Ciutadela habitada per cèrvols.

Finalment, ens vam allotjar a la residència dels Escolapis de Jaca i a les 10:00 visitàrem el centre històric i el seu ambient.

Dissabte 12/04/14

Eixim de la residència a les 9:15 i ens dirigim a Escarrilla (Osca) per fer escalada i via ferrata, l’experiència és molt positiva; dinem de picnic, eixim a les 14:15 cap Alcorce (Saragossa) per tal de fer rafting mentres ploviaal riu Gallego; novament l’experiencia és inoblidable. En acabar retornem a la residència per a sopar, on alguns hi romandran i d’altres visitaran de nou la nit de Jaca.

Diumenge 13/04/14

Ens alcem més matí. Hui toca neu! Ens dirigim cap a Candanchú a les 8:30 on ens esperen els professors i el material d’esquí i snowboard a peu de pista, dinem picnic, passem tota la vesprada a les pistes, per alguns de nosaltres és la primera vegada que esquiem. Tornem cap a la residència a les...

.

Per acabar el dia sopem a la residència i esta nit no tenim ganes de passejos. Bona nit!

Dilluns 14/04/14

Hem eixit a les 8:30 des de Jaca cap a Peralta de la Sal; en la residència ens han felicitat i han dit que hem tingut un comportament exemplar. Hem arribat a Peralta on Javier, l’encarregat de la casa, ens explicà la casa natal de San Josep de Calassanç a més de visitar l’olivera famosa i el quadre pintat per Joan Costa, exalumne de l’Escola Pia de Gandia.

Arribàrem al monestir de Poblet a les 17:00 h, on el guia ens explicà la història del monestir en el qual habiten actualment trenta-dos monjos, i hem visitat la tomba de Jaume I el Conqueridor.

A les 19:00 h aplegàrem al balneari Rocallaura (Lleida) i alguns ens banyàrem a la piscina climatitzada de l’hotel, d’altres anàrem al gimnàs.

Per la nit sopàrem al self-service per després retirar-nos a les nostres habitacions.

Dimarts 15/04/14

Hem preparat les maletes abans del desdejuni, per eixir el més prompte possible de Rocallaura cap a Portaventura.  Hem arribat al parc d’ atraccions a les 10:00 i hem pujat a totes les atraccions una infinitat de vegades… Després de dinar hem tornat a pujar fins a les 17:00 h . L’ autobús ens esperava per a regressar a Gandia. Ha sigut un viatge inoblidable!!!

LA RESTA D'IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA

Octubre 2017

"1. El Señor, por quien trabajamos, nos ayudará (Al P. Castilla, Frascati, 340-1625). 2. Que haya muerto el borriquillo no es de extrañar porque no todos saben tener cuidado de los animales como conviene:, ordinariamente se mueren por el poco cuidado y por el mal trato sin darles el debido pienso y descanso. En el futuro téngase más cuidado, y el Superior no confíe en la diligencia de un mozo, sino que los vea él con frecuencia (Al P. Giacomelli, Moricone, 1233-1629). 3. Avíseme también cómo atienden al estudio esos estudiantes nuestros llegados de Roma, y procure que se dé entera satisfacción al P. Tomás Campanella (Al P. Bandoni, Frascati, 1699-1631). 4. Me parece que no teniendo consistencia la obra en esa ciudad en la que se ha desplegado tanto trabajo, estará vacía de gratitud humana, y pobres de nosotros si Dios pagara los trabajos realizados por su amor como pagan los hombres los trabajos mucho mayores hechos por amor a ellos:, como con la paciencia y la perseverancia se suelen superar muchas dificultades, estamos esperando a ver qué se complace el Señor que resulte (Al P. Alacchi, Venecia, 1898-1632). 5. Aquí hemos recibido malas noticias de los asuntos de Flandes y de Alemania, y de que los herejes vencen a los católicos. El Señor defienda su santa fe y nos conceda la gracia de servirlo con todo fervor (ídem)."