CRÒNICA D’ UN VIATGE DE FI DE CURS: Jaca 2014

11 d'Abril de 2014

Divendres  11/04/14

Hui hem eixit des de la Renfe de Gandia a les 8:30 h i vam parar per esmorzar a la Puebla de Valverde (Terol); arribàrem a Saragossa a les 12:30 on una guia ens explicà el casc històric i una visita panoràmica de l’Expo 2008; a continuació visitàrem la Basílica del Pilar.

Vam arribar a Jaca a les 18:15 on férem una visita guiada a la Ciutadela en què visitàrem el Museu de Miniatures Militars i ens cridà l’atenció la fosa de la Ciutadela habitada per cèrvols.

Finalment, ens vam allotjar a la residència dels Escolapis de Jaca i a les 10:00 visitàrem el centre històric i el seu ambient.

Dissabte 12/04/14

Eixim de la residència a les 9:15 i ens dirigim a Escarrilla (Osca) per fer escalada i via ferrata, l’experiència és molt positiva; dinem de picnic, eixim a les 14:15 cap Alcorce (Saragossa) per tal de fer rafting mentres ploviaal riu Gallego; novament l’experiencia és inoblidable. En acabar retornem a la residència per a sopar, on alguns hi romandran i d’altres visitaran de nou la nit de Jaca.

Diumenge 13/04/14

Ens alcem més matí. Hui toca neu! Ens dirigim cap a Candanchú a les 8:30 on ens esperen els professors i el material d’esquí i snowboard a peu de pista, dinem picnic, passem tota la vesprada a les pistes, per alguns de nosaltres és la primera vegada que esquiem. Tornem cap a la residència a les...

.

Per acabar el dia sopem a la residència i esta nit no tenim ganes de passejos. Bona nit!

Dilluns 14/04/14

Hem eixit a les 8:30 des de Jaca cap a Peralta de la Sal; en la residència ens han felicitat i han dit que hem tingut un comportament exemplar. Hem arribat a Peralta on Javier, l’encarregat de la casa, ens explicà la casa natal de San Josep de Calassanç a més de visitar l’olivera famosa i el quadre pintat per Joan Costa, exalumne de l’Escola Pia de Gandia.

Arribàrem al monestir de Poblet a les 17:00 h, on el guia ens explicà la història del monestir en el qual habiten actualment trenta-dos monjos, i hem visitat la tomba de Jaume I el Conqueridor.

A les 19:00 h aplegàrem al balneari Rocallaura (Lleida) i alguns ens banyàrem a la piscina climatitzada de l’hotel, d’altres anàrem al gimnàs.

Per la nit sopàrem al self-service per després retirar-nos a les nostres habitacions.

Dimarts 15/04/14

Hem preparat les maletes abans del desdejuni, per eixir el més prompte possible de Rocallaura cap a Portaventura.  Hem arribat al parc d’ atraccions a les 10:00 i hem pujat a totes les atraccions una infinitat de vegades… Després de dinar hem tornat a pujar fins a les 17:00 h . L’ autobús ens esperava per a regressar a Gandia. Ha sigut un viatge inoblidable!!!

LA RESTA D'IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA

Maig 2018

"1. No me ponga jamás «Reverendísimo», sino sólo P. General... Salude de mi parte al P. Bernardino y dígale que por encontrarme todavía en cama, no le escribo (Al P. Ministro, Narni, 431-1626). 2. En cuanto a llevar bonete me contento con que todos los Hermanos que son aptos para recibir la primera tonsura lo puedan llevar, pero que no piensen seguir más adelante, y esto para que no se pueda decir que son más hermanos que clérigos, de forma que serán muy pocos los no aptos para la primera tonsura (Al P. Bandoni, Frascati, 1793-1632). 3. Le advierto seriamente de una cosa, que habiendo recibido un aviso tan importante de improviso, procure en el futuro ser muy humilde y paciente para que no le suceda nada peor (Al P. Pucci, Espoleto, 2235- 1634). 4. En cuanto al P. Carlos mandé la semana pasada un decreto para que no confiese más a aquella señora, y si no quiere obedecer es mala señal, y bajo esa gran soberbia debe haber alguna ofensa de Dios:, V.R. ponga el remedio que le parezca conveniente (Al P. Pucci, Espoleto, 2235-1634). 5. En la escuela de escritura no se tengan escolares mayores porque uno de ellos estorba al maestro más que diez pobrecitos pequeños, y los mayores no van por pobreza, sino por comodidad (ídem). 6. Me avisan de Bisignano que tenía en la habitación un puñal o arma ilícita sobre todo a religiosos y algunos versos amorosos con los que, como se dice, hacía el amor con algunas vecinas y tenía poquísima obediencia, pero aquel Padre de demasiado bueno no lo castigaba:, si encuentra el modo de volver al siglo como los otros, que se vaya, porque a la Religión le es más de daño que de utilidad (ídem). 7. Atienda siempre a hacerse más apto para enseñar a los pobres la escritura y las cuentas y también el santo temor de Dios. No se preocupe de admitir más alumnos mayores en su escuela, sino de atender a los pobres (Al H. de Ferraris, Nápoles, 2238-1634). 8. Pague nro. Sig. a V. S. Ilma, con bienes eternos el affetto y charidad que muestra alla nueva planta de nuestra Religión y en señal de algun agradescimiento ofresco lo poco que podrán los nuestros religiosos con sus orationes y sacrificios (Al sr. Cárdenas, Mesina, 2536-1636)."