VIATGE FI DE CURS A ROMA 2n DE BATXILLERAT

11 d'Abril de 2014

CRÒNICA DEL VIATGE

11 abril - 12 abril

Els nostres alumnes de 2n batxillerat ja han començat el seu viatge a Roma. Primerament vam visitar la ciutat de Barcelona on vam gaudir d’una experiència inoblidable visitant, Sta. Maria del Mar, el Museu del Born, la Ciutadella, Palau de la Música i la visita exterior de la Sagrada Família que ens va deixar bocabadats.

Cap a les 20 hores vam anar a embarcar al Grimmaldi Lines. Després de sopar discoteca i ball per a alguns.

Hem de recalcar que el comportament dels nostres alumnes està sent exemplar.

Dissabte- diumenge 12 - 13 abril

Després de la nostra arribada a l’hotel, sopar  per prendre forces i passeig pel centre de Roma acabant a la Fontana de Trevi per menjar-se un gelat.

Al dia següent, visita a Santa Maria la Major, Palau Borja i Catedral Sant Giovanni in Laterano. Dinar per restablir forces i cap al Foro i Colisseu romà.

La pluja ha fet la seua aparició i ens hem resguardat a l’església d’Il Gesú.

Com el temps no acompanyava i estàvem prou cansats, després d’un capuccino ens anàrem a l’hotel a descansar.

Dilluns 14 abril

En aquest dilluns el dia ha sigut molt llarg perquè hem visitat els Museus  Vaticans. Aquest majestuós edifici ens ha deixat meravellats. A més a més hem visitat la basílica de San Pere i la cripta d’aquesta. Així mateix, donat la imminent beatificació del Papa Joan Pau II hem pogut vore la seua tomba.

Com a plat fort ens esperava la Capella Sixtina on hem pogut contemplar l’obra de Miquel Àngel. Les cares bocabadades i emocionades dels alumnes ho deixaven palés.

Hem gaudit d’una vesprada de compres per la Via del Corso. I quan ens han tancat les botigues, tornada al hotel per sopar i arreglar-se.

La nit romana ens esperava amb la visita nocturna al Trastevere.

Demà, últim dia de la nostra estada a Roma visitarem la Piazza Narbona, Panteó, Castell de Sant Angelo, Escolapis, dinar i gelat a Giotto, Piazza d’Espanya i... cap al vaixell.

Voldríem que el desig de la Fontana de Trevi s’acomplira i ens duguera de tornada.

Speriamo di tornare presto a Roma!!!!!!

Octubre 2017

"1. El Señor, por quien trabajamos, nos ayudará (Al P. Castilla, Frascati, 340-1625). 2. Que haya muerto el borriquillo no es de extrañar porque no todos saben tener cuidado de los animales como conviene:, ordinariamente se mueren por el poco cuidado y por el mal trato sin darles el debido pienso y descanso. En el futuro téngase más cuidado, y el Superior no confíe en la diligencia de un mozo, sino que los vea él con frecuencia (Al P. Giacomelli, Moricone, 1233-1629). 3. Avíseme también cómo atienden al estudio esos estudiantes nuestros llegados de Roma, y procure que se dé entera satisfacción al P. Tomás Campanella (Al P. Bandoni, Frascati, 1699-1631). 4. Me parece que no teniendo consistencia la obra en esa ciudad en la que se ha desplegado tanto trabajo, estará vacía de gratitud humana, y pobres de nosotros si Dios pagara los trabajos realizados por su amor como pagan los hombres los trabajos mucho mayores hechos por amor a ellos:, como con la paciencia y la perseverancia se suelen superar muchas dificultades, estamos esperando a ver qué se complace el Señor que resulte (Al P. Alacchi, Venecia, 1898-1632). 5. Aquí hemos recibido malas noticias de los asuntos de Flandes y de Alemania, y de que los herejes vencen a los católicos. El Señor defienda su santa fe y nos conceda la gracia de servirlo con todo fervor (ídem)."