VIATGE FI DE CURS A ROMA 2n DE BATXILLERAT

11 d'Abril de 2014

CRÒNICA DEL VIATGE

11 abril - 12 abril

Els nostres alumnes de 2n batxillerat ja han començat el seu viatge a Roma. Primerament vam visitar la ciutat de Barcelona on vam gaudir d’una experiència inoblidable visitant, Sta. Maria del Mar, el Museu del Born, la Ciutadella, Palau de la Música i la visita exterior de la Sagrada Família que ens va deixar bocabadats.

Cap a les 20 hores vam anar a embarcar al Grimmaldi Lines. Després de sopar discoteca i ball per a alguns.

Hem de recalcar que el comportament dels nostres alumnes està sent exemplar.

Dissabte- diumenge 12 - 13 abril

Després de la nostra arribada a l’hotel, sopar  per prendre forces i passeig pel centre de Roma acabant a la Fontana de Trevi per menjar-se un gelat.

Al dia següent, visita a Santa Maria la Major, Palau Borja i Catedral Sant Giovanni in Laterano. Dinar per restablir forces i cap al Foro i Colisseu romà.

La pluja ha fet la seua aparició i ens hem resguardat a l’església d’Il Gesú.

Com el temps no acompanyava i estàvem prou cansats, després d’un capuccino ens anàrem a l’hotel a descansar.

Dilluns 14 abril

En aquest dilluns el dia ha sigut molt llarg perquè hem visitat els Museus  Vaticans. Aquest majestuós edifici ens ha deixat meravellats. A més a més hem visitat la basílica de San Pere i la cripta d’aquesta. Així mateix, donat la imminent beatificació del Papa Joan Pau II hem pogut vore la seua tomba.

Com a plat fort ens esperava la Capella Sixtina on hem pogut contemplar l’obra de Miquel Àngel. Les cares bocabadades i emocionades dels alumnes ho deixaven palés.

Hem gaudit d’una vesprada de compres per la Via del Corso. I quan ens han tancat les botigues, tornada al hotel per sopar i arreglar-se.

La nit romana ens esperava amb la visita nocturna al Trastevere.

Demà, últim dia de la nostra estada a Roma visitarem la Piazza Narbona, Panteó, Castell de Sant Angelo, Escolapis, dinar i gelat a Giotto, Piazza d’Espanya i... cap al vaixell.

Voldríem que el desig de la Fontana de Trevi s’acomplira i ens duguera de tornada.

Speriamo di tornare presto a Roma!!!!!!

Abril 2019

"1. Infórmese bien porque en esa Provincia encontrará algunas cosas de demasiada libertad, pero «sapienti pauca» (Al P. Alacchi, Génova, 2708-1637). 2. Mientras tanto ponga todo su empeño en conseguir la perfección religiosa, que es lo que más importa (Al P. Morelli, Florencia, 2710- 1637). 3. V.R. procure mantener en paz a los hermanos y a los clérigos, y no se muestre parcial de ninguna manera, sino que como Padre ayude a todos, sobre todo a mantenerlos en paz (Al P. Fedele, Nápoles, 2848-1638). 4. V.R. sabe que en el Capítulo General se ordenó que no tuviésemos seglares en casa, y por eso he despedido al Sr. Cosimo Vannucci limosnero de N.S. que daba más de 100 escudos al año, y de la misma manera al buen viejo D. Pedro degl'Organi:, obsérvese ahí también ese decreto:, por unos pocos días se puede hacer caridad con alguno (ídem). 5. No sólo los clérigos sino también los Hermanos Operarios quieren ser sacerdotes porque ven que los sacerdotes no se dedican al ejercicio de las escuelas, sino que con la excusa de ser confesores permanecen ociosos toda la semana (Al P. Peri, Savona, 2849-1638). 6. En cuanto al estudio ahí para los nuestros, me gustaría, pero no hay jóvenes a propósito no teniendo sino poquísimos novicios:, no obstante si se me presenta la ocasión no dejaré de ayudar su buena idea, pero por ahora es preciso saberse acomodar al tiempo que corre (Al P. J.F. Apa, Florencia, 4178-1644)."