VIATGE FI DE CURS A ROMA 2n DE BATXILLERAT

11 d'Abril de 2014

CRÒNICA DEL VIATGE

11 abril - 12 abril

Els nostres alumnes de 2n batxillerat ja han començat el seu viatge a Roma. Primerament vam visitar la ciutat de Barcelona on vam gaudir d’una experiència inoblidable visitant, Sta. Maria del Mar, el Museu del Born, la Ciutadella, Palau de la Música i la visita exterior de la Sagrada Família que ens va deixar bocabadats.

Cap a les 20 hores vam anar a embarcar al Grimmaldi Lines. Després de sopar discoteca i ball per a alguns.

Hem de recalcar que el comportament dels nostres alumnes està sent exemplar.

Dissabte- diumenge 12 - 13 abril

Després de la nostra arribada a l’hotel, sopar  per prendre forces i passeig pel centre de Roma acabant a la Fontana de Trevi per menjar-se un gelat.

Al dia següent, visita a Santa Maria la Major, Palau Borja i Catedral Sant Giovanni in Laterano. Dinar per restablir forces i cap al Foro i Colisseu romà.

La pluja ha fet la seua aparició i ens hem resguardat a l’església d’Il Gesú.

Com el temps no acompanyava i estàvem prou cansats, després d’un capuccino ens anàrem a l’hotel a descansar.

Dilluns 14 abril

En aquest dilluns el dia ha sigut molt llarg perquè hem visitat els Museus  Vaticans. Aquest majestuós edifici ens ha deixat meravellats. A més a més hem visitat la basílica de San Pere i la cripta d’aquesta. Així mateix, donat la imminent beatificació del Papa Joan Pau II hem pogut vore la seua tomba.

Com a plat fort ens esperava la Capella Sixtina on hem pogut contemplar l’obra de Miquel Àngel. Les cares bocabadades i emocionades dels alumnes ho deixaven palés.

Hem gaudit d’una vesprada de compres per la Via del Corso. I quan ens han tancat les botigues, tornada al hotel per sopar i arreglar-se.

La nit romana ens esperava amb la visita nocturna al Trastevere.

Demà, últim dia de la nostra estada a Roma visitarem la Piazza Narbona, Panteó, Castell de Sant Angelo, Escolapis, dinar i gelat a Giotto, Piazza d’Espanya i... cap al vaixell.

Voldríem que el desig de la Fontana de Trevi s’acomplira i ens duguera de tornada.

Speriamo di tornare presto a Roma!!!!!!

Setembre 2018

"1. No me responde dónde se encuentran los lugares comunes y dónde pueden estar sin dar mal olor a la casa, que importa mucho, tanto para la salud como para la limpieza de la misma (Al P. Ottonelli, Cárcare, 253-1624). 2. En cuanto a la tela que ha de ponerse sobre el colchón para conservarlo limpio, ha de ser muy vasta, de forma que no parezca que tienen sábanas en la cama (Al P. Costantini, Nursia, 953-1628). 3. No sé cuál es el motivo de que lleguen tan pocas limosnas a esa casa, si no es porque no se atiende al instituto con la diligencia que se debería (Al P. Castilla, Frascati, 1212-1629). 4. No dé crédito a cartas o palabras de otros sino a mis cartas como de costumbre (Al P. Sorbino, Cesena, 21181-1633). 5. Para arreglar las cosas el hombre debe disimular, más aún, tragar bocados amargos porque el bien común se debe preferir al particular (Al P. Alacchi, Palermo, 2594-1636). 6. V.R. procure ser más humano con todos, y esfuerce su naturaleza para no irritarse ni hablar tan alto que lo oigan los vecinos, que espero se habrá enmendado del año pasado. Procure tener a todos contentos si quiere que trabajen a gusto y esto exhortándolos con palabras de padre y no bramándoles (ídem). 7. V.R. procure consolar a todos en lo que humanamente pueda, buscando con todo empeño la observancia de nuestras Constituciones que será algo muy justo por ser éste el único camino para que los nuestros vayan al Paraíso (Al P. Peri, Savona, 2595-1636)."