VISITA AL LABORATORI DE LA FACULTAT DE QUIMICA

20 de Gener de 2015

Els alumnes de l’assignatura de laboratori de 2n de batxillerat del col·legi van anar el dia 15  de gener per la  vesprada a la Facultat de Química, en Burjassot, ja que organitza una sèrie de pràctiques de laboratori orientades als estudiants de 2n de batxillerat. Aquesta activitat s'emmarca dins de les accions d'orientació en secundària, un dels objectius del qual és el d'augmentar el nivell de coneixement que els diferents sectors educatius tenen de la  Facultat.

Els objectius que es persegueixen són diversos. En primer lloc, es pretén contribuir a la difusió de la Química entre els estudiants de Batxillerat i en segon lloc, establir vies de comunicació entre els professors de tots els nivells d'educació, per a coordinar accions dirigides a una millor comprensió de la disciplina.

Els assistents  van disposar de 3 hores per a realitzar diverses activitats, entre elles:

• Una xerrada informativa d’orientació sobre la Facultat de química i els seus estudis de Grau
  • Treball experimental al laboratori:
    1. Electrodeposició de coure.
    2. Síntesi de Niló.
    3. Per finalitzar, la professora de la Universitat va organitzar a tots el grups d’alumnes assistents per a que realitzaren  una sèrie de pràctiques, en concret 5 activitats diferents,  amb el CO2 gas  que estava sublimat al estat sòlid, és el que es coneix com gel sec.

En acabar aquestes activitats es va donar la jornada per conclosa i vam tornar a Gandia. Els alumnes estaven molt contents per haver pogut participar en aquestes activitats.

Febrer 2018

"1. Por el Sr. Ventura he recibido una carta de V.R. y de otra persona, que me avisa de que los alumnos del P. Mateo salen a menudo una hora y pico antes que los otros, con la excusa de que van a confesarse, mientras que a lo que van es a jugar y a tirarse piedras, con escándalo de los ciudadanos. Dicen también que dicho Padre se duerme con frecuencia en la escuela. En cuanto a ir los alumnos a confesarse fuera, me disgusta mucho, porque V.R. debe oír antes a los alumnos que a los seglares y dejar más bien a éstos que a aquéllos, ya que así lo exige nuestro Instituto. Yo no sé si esto que me han avisado es verdad en todo o en parte, pero se lo escribo a fin de que, si es preciso ponga remedio. Vigile mucho, por favor, el aprovechamiento de los alumnos, el que sería sin duda mayor, si V.R. los confesara con frecuencia (Al P. Castilla, Frascati, 793-1628). 2. Le advierto encarecidamente de una cosa, que habiendo recibido una advertencia tan importante de improviso, procure ser muy humilde y muy paciente en el futuro, para que no le ocurra algo peor (Al H. Pucci, Nursia, 2235-1634)."