208 ANY DE L'ESCOLA PIA DE GANDIA: PASSAT, PRESENT I FUTUR

15 de Maig de 2015

208 any de l'Escola Pia de Gandia: Passat, present i futur

El 14 de maig va ser inaugurada a la Sala Coll Alas de Gandia l'exposició sobre la història del nostre col·legi. Amb el títol.

“Escola Pia. Passat, present i futur”, la mostra realitza un recorregut des dels temps en què va ser universitat dels jesuïtes fins a l'actualitat. Seguint la "Pietat i les Lletres", el viatge ens porta per l'edifici, les celebracions religioses, l'educació d'altres èpoques amb activitats com l'esport i el teatre, la importància d'escolapis com el P. Leandro Calvo o el P. Vicent Faus, i tot fins arribar al present i el futur de l'educació a l'Escola Pia

Vos convidem a visitar-la i a identificar familiars, amics i llocs del nostre col·legi, a recordar els anys d'escola i a que ens proporcioneu més informació per ampliar els nostres arxius i la nostra història. Des d'ací volem agraïr a tots els antics alumnes, gandians i institucions la seua col·laboració.

L'horari de visita és de dilluns a dissabte de 17:30 a 20:30 fins el 23 de maig.

Maig 2018

"1. En cuanto al joven, por ahora no hay sitio en el noviciado:, es preciso ir muy cautos y conocer a uno antes de darle el hábito (Al P. Castilla, Frascati, 853-1628). 2. Los juicios de Dios son inescrutables y comúnmente parece a todos cosa extraordinaria que dure tanto el contagio en esa ciudad. El Señor dé a todos verdadero conocimiento de la causa y después ánimo eficaz para poner remedio (Al P. Alacchi, Venecia, 1620-1631). 3. ...me ha entregado una carta de V. R. y me ha relatado de boca la obra de esas Escuelas Pías de Palermo, con tanta exageración que si fuese verdad la mitad, me sería de gran consuelo:, tengo que creer que usa mucha solicitud y diligencia, porque al estar empleados novicios muy jóvenes sin práctica de escuelas y sin ejercicios particulares de retiro y devoción, no puede ir con la perfección que se requiere (Al P. Alacchi, Palermo. Moncallero 37-1634)."