II OLIMPÍADES PROVÍNCIA BETÀNIA

11 de Juny de 2015

Els dies 5, 6 i 7 de juny, els 51 alumnes seleccionats pel nostre centre han gaudit d’una experiència inoblidable, participant en les II Olimpíades de la província de Betània que es van disputar a la localitat de Pozuelo de Alarcón (Madrid). Des del primer moment del viatge es podia palpar en l’ambient l’emoció, l’alegria i també el nerviosisme dels nostres alumnes, no obstant, sabien que anaven a representar al seu centre a nivell estatal en les diverses modalitats que anaven a participar i la responsabilitat que això implicava.

Primer dia, vam fer un tour turístic en autobús per Madrid, visitant les principals zones de la capital com Passeig de la Castellana, font de Cibeles, font de Neptú, Museu del Prado, museu Thyssen , Biblioteca Nacional, Carrer Serrano i també vam veure l’exterior de l’estadi Santiago Bernabeu. Una volta finalitzat el tour, ens vam dirigir a Aluche, on ens vam quedar a dormir aquests dies, tant la directora del centre, com el titular Francesc Mulet, ens van atendre de meravella i ens van posar el centre a la nostra disposició, un agraïment per a ells. Després de instal·lar-nos, ens dirigírem a Pozuelo, on vam sopar amb altres esportistes dels altres centres, finalitzat el sopar vam tornar cap Aluche on ja ens vam gitar per a descansar per al dia següent.

Segon dia, a les 10 del matí vam fer la inauguració de la competició on cada col·legi va ser presentat amb tots els seus esportistes, després ja van començar les competicions de: futbol, bàsquet i judo. En aquests esports nosaltres teníem representació en bàsquet masculí i femení i en futbol masculí. Els nostres alumnes de tots els equips es van deixar la pell al camp i van jugar de meravella, l’equip de futbol masculí com del femení passaren la fase de grups i es classificaren pera quarts de final, mentre que l’equip de bàsquet masculí no va poder passar la fase de grup per tan sols 3 punts de diferència, una llàstima, però ens van deixar per al record unes cistelles espectaculars i una gran unió d’equip, que és el que reialment compta.

Per la vesprada es van disputar quarts de final tant de bàsquet femení com de futbol masculí. L’equip de bàsquet femení va perdre , però amb orgull, les nostres xiques van deixar el nom del nostre centre ben amunt. L’equip de futbol masculí va guanyar per 4-0 el seu partit i va accedir a semifinals del torneig.

Eixa mateixa vesprada també es va disputar la competició de natació, on les nostres xiques van fer una gran feina, destacant a Alexia Hurtado que va aconseguir una medalla d’argent, inauguràvem així el nostre caseller de metalls.

Però la vesprada encara ens depararia moltíssimes alegries en atletisme, tant en masculí com femení. Els nostres atletes van lluitar fins a la fi i aquest treball va tindre recompensa. Lara Ferrer va aconseguir or en salt de longitud, Almudena de Quero bronze velocitat, Òscar Teixidó argent a velocitat, Paula Estruch argent en 1200 metres, i la bomba final estava per arribar, les nostres xiques del relleu femení de 4 x 60, Mercé, Paula, Eva i Almudena van aconseguir l’or en aquesta modalitat, imposant-se a tots els altres centres. Una gran vesprada.

Tercer dia, es van disputar semifinals i finals, el nostre equip de futbol va perdre en semifinal 2-1, però després es va refer i es va imposar al Calasancio de Madrid, per 2-1, aconseguint la medalla de bronze, els nostres xics van jugar un gran futbol, ple de lluita, intensitat i esportivitat i saber estar en un terreny de joc. Finalment va concloure l’olimpíada amb l’entrega de trofeus, on vam quedar tercers al medaller amb 7 trofeus, èxit impressionant.

Els mestres (Alejandra, Gonzalo i Vicent Torres) que hem compartit aquesta experiència amb aquests alumnes estem molt orgullosos del seu comportament, tant dins com fora dels terrenys de joc, on han sabut conviure entre ells i unir llaços d’amistat amb alumnes d’altres centres, que era el més important. Enhorabona campions.

Per últim agrair a les famílies el gran recolzament i la confiança que han depositat en nosaltres, això ha fet que la nostra tasca fóra més fàcil de portar endavant, ha sigut un plaer compartir aquesta experiència amb vosaltres. GRÀCIES, GRÀCIES I MÉS GRÀCIES.

--- LA RESTA D'IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA ---

Octubre 2018

"1. El Señor, por quien trabajamos, nos ayudará (Al P. Castilla, Frascati, 340-1625). 2. Que haya muerto el borriquillo no es de extrañar porque no todos saben tener cuidado de los animales como conviene:, ordinariamente se mueren por el poco cuidado y por el mal trato sin darles el debido pienso y descanso. En el futuro téngase más cuidado, y el Superior no confíe en la diligencia de un mozo, sino que los vea él con frecuencia (Al P. Giacomelli, Moricone, 1233-1629). 3. Avíseme también cómo atienden al estudio esos estudiantes nuestros llegados de Roma, y procure que se dé entera satisfacción al P. Tomás Campanella (Al P. Bandoni, Frascati, 1699-1631). 4. Me parece que no teniendo consistencia la obra en esa ciudad en la que se ha desplegado tanto trabajo, estará vacía de gratitud humana, y pobres de nosotros si Dios pagara los trabajos realizados por su amor como pagan los hombres los trabajos mucho mayores hechos por amor a ellos:, como con la paciencia y la perseverancia se suelen superar muchas dificultades, estamos esperando a ver qué se complace el Señor que resulte (Al P. Alacchi, Venecia, 1898-1632). 5. Aquí hemos recibido malas noticias de los asuntos de Flandes y de Alemania, y de que los herejes vencen a los católicos. El Señor defienda su santa fe y nos conceda la gracia de servirlo con todo fervor (ídem)."