CONVIVÈNCIES D’INICI DE CURS ESO i BATXILLERAT

13 d'Octubre de 2015

El dia 6 d’octubre tots els alumnes anàrem de convivència d’inici de curs a sis llocs molt especials: monestirs , l’ermita de Santa Anna i dos entitats molt especials de la nostra comarca el Preventori i la casa d’acollida dels Franciscans de Palma de Gandia.

Els alumnes de 1r d’ESO van anar de convivència d’inici de curs al monestir de la Valldigna (Simat). Mentre feien la visita van jugar a un joc molt divertit, on havien de descobrir a l’assassí d’un monjo. Després van anar al poliesportiu, allí van jugar a un joc on podíem conèixer més als altres o reconèixer altres persones que ja coneixíem. I finalment vam tractar el nou lema d’aquest any: A l’encontre, amb una celebració final.

Els alumnes de 2n d’ESO van tindre ocasió de gaudir de la convivència inicial de curs en l’Ermita de Santa Anna. Acompanyats per les nostres tutores i pel P. Enric Ferrer van compartir els valors com a grup i la possibilitat de conèixer millor els companys.

En mig de la natura van realitzar les dinàmiques del grup mentre el P.Enric ens anava explicant la història de l’Ermita.

Finalitzàrem el dia amb una celebració per conèixer millor a Jesús, amb el lema central “A l’encontre”.

Tercer d’ESO va anar al Monestir de Llutxent i va tindre la possibilitat de visitar-lo i després fer unes dinàmiques per conèixer millor els companys a l’igual que tots els cursos va acabar amb una celebració.

Els alumnes de 4t van tindre una visita especial ja que van compartir un matí amb els alumnes del Preventori. Van esmorzar amb ells i la Directora del Centre els va explicar el funcionament d’aquest col·legi tan especial de la nostra comarca.

Per últim els alumnes de 1r de Batxillerat també visitaren un convent, el de san Jeroni de Cotalba ,on van tindre jocs i activitats per conèixer-se millor i també una visita i per finalitzar  la celebració “a l’encontre”

El curs de 2n de  batxillerat va fer la seva eixida a Palma de Gandia, al Centre d’Acollida dels Franciscans. La visita va ser realment fructífera i impactant;  ens va permetre conéixer una altra realitat: gent totalment sola al món, malalta, amb alguna discapacitat..., i sense cap familiar o persona que li mostre una mica d'afecte, es refugia ací a aquest centre.  Ací  reben aquest afecte que tant necessita qualsevol.

Una nova lliçó hem aprés a aquesta visita: SOLIDARITAT. Qualsevol ajuda és vital. Entre tots podem millorar la nostra societat actual.

Totes aquestes experiències i activitats el que volen és que el nostre alumnat isca a l’encontre dels companys , els més pobres i també de Jesús i començar el curs amb un altra mirada.

--- LA RESTA D'IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA ---

Setembre 2018

"1. No me responde dónde se encuentran los lugares comunes y dónde pueden estar sin dar mal olor a la casa, que importa mucho, tanto para la salud como para la limpieza de la misma (Al P. Ottonelli, Cárcare, 253-1624). 2. En cuanto a la tela que ha de ponerse sobre el colchón para conservarlo limpio, ha de ser muy vasta, de forma que no parezca que tienen sábanas en la cama (Al P. Costantini, Nursia, 953-1628). 3. No sé cuál es el motivo de que lleguen tan pocas limosnas a esa casa, si no es porque no se atiende al instituto con la diligencia que se debería (Al P. Castilla, Frascati, 1212-1629). 4. No dé crédito a cartas o palabras de otros sino a mis cartas como de costumbre (Al P. Sorbino, Cesena, 21181-1633). 5. Para arreglar las cosas el hombre debe disimular, más aún, tragar bocados amargos porque el bien común se debe preferir al particular (Al P. Alacchi, Palermo, 2594-1636). 6. V.R. procure ser más humano con todos, y esfuerce su naturaleza para no irritarse ni hablar tan alto que lo oigan los vecinos, que espero se habrá enmendado del año pasado. Procure tener a todos contentos si quiere que trabajen a gusto y esto exhortándolos con palabras de padre y no bramándoles (ídem). 7. V.R. procure consolar a todos en lo que humanamente pueda, buscando con todo empeño la observancia de nuestras Constituciones que será algo muy justo por ser éste el único camino para que los nuestros vayan al Paraíso (Al P. Peri, Savona, 2595-1636)."