GESTIÓ DEL CANVI PASTORAL

21 d'Octubre de 2015

Aquest passat divendres 17 i dissabte 18 d’octubre quatre professors i professors han acudit a la convocatòria anomenada Gestió del Canvi Pastoral organitzada per l’Escola Pia Betània. Jorge Ortín per Infantil, Luisa Pla per Primària, Adela Ribera per Secundària i Gonzalo Chirivella per Batxillerat s’han sumat a més 100 companys de tota la Província per tal de treballar el canvi de la pastoral propiciat pel Projecte Marc de Pastoral aprovat en el Capítol Provincial de gener de 2015. El pròxim cap de setmana es tornaran a reunir i, aleshores, aquests quatre professors prepararan dues sessions els dies 28 d’octubre i 4 de novembre de 17 a 19 hores amb tot el professorat i alguns representants de les famílies. Finalment, el 7 i el 8 de novembre assistiran de nou a Madrid per tal de tancar aquest procés d’acompanyament.

Febrer 2018

"1. Por el Sr. Ventura he recibido una carta de V.R. y de otra persona, que me avisa de que los alumnos del P. Mateo salen a menudo una hora y pico antes que los otros, con la excusa de que van a confesarse, mientras que a lo que van es a jugar y a tirarse piedras, con escándalo de los ciudadanos. Dicen también que dicho Padre se duerme con frecuencia en la escuela. En cuanto a ir los alumnos a confesarse fuera, me disgusta mucho, porque V.R. debe oír antes a los alumnos que a los seglares y dejar más bien a éstos que a aquéllos, ya que así lo exige nuestro Instituto. Yo no sé si esto que me han avisado es verdad en todo o en parte, pero se lo escribo a fin de que, si es preciso ponga remedio. Vigile mucho, por favor, el aprovechamiento de los alumnos, el que sería sin duda mayor, si V.R. los confesara con frecuencia (Al P. Castilla, Frascati, 793-1628). 2. Le advierto encarecidamente de una cosa, que habiendo recibido una advertencia tan importante de improviso, procure ser muy humilde y muy paciente en el futuro, para que no le ocurra algo peor (Al H. Pucci, Nursia, 2235-1634)."