HOMENATGE A FERRAN PELEGRÍ

16 de Novembre de 2015

Una església plena d'amics de Ferran i de l'Escola Pia, una assemblea que va guardar un respecte exquisit, una música que ens va recordar la raó per la qual ens havíem reunit, un cor que va volar molt alt, com sempre, unes paraules que ens van reconfortar i ens van emocionar.

Tot això i molt més va ser la celebració en agraïment de la vida de Ferran que es va celebrar divendres a les 20:00 a l'església del nostre col·legi i que va reunir molts dels amics i companys de Ferran.

En la celebració no va faltar el cor al qual es van sumar antics alumnes, que no volien deixar passar l'ocasió per reconèixer la importància de Ferran i del cor en les seues vides, i que amb la música van fer un preciós homenatge a qui va ser el seu mestre .Tampoc van faltar els seus companys d'instrument que des del cor van posar de manifest tota la majestuositat de la música amb una interpretació que va emocionar a tots els assistents.

Cal agrair  la presència en ple de tota la comunitat religiosa de l'Escola Pia que va donar paraules d'ànim a tots els assistents, com les d'aquest poema:

“Pots plorar perquè ha marxat

O pots somriure perquè ha viscut;

Pots tancar els ulls i resar perquè torne

O pots obrir-los i vore tot el que ha deixat;

El teu cor pot estar buit perquè no el pot vore

O pot estar ple de l’amor que compartireu.

Pots plorar, tancar la teua ment,

Sentir el buit i donar l’esquena

O pots fer el que a ell li agradaria:

Somriure, obrir ells ulls, estimar i seguir.”

També cal recordar les paraules del titular del centre, Xavier Figueres, que va recordar la importància del cor com una activitat que cohesiona al col·legi, iguala els alumnes i fa que tots tinguen una mateixa veu, tant els brillants acadèmicament com els que no són tant i fa que al final quan sonen els aplaudiments tots tinguen clar que són tots un.

Concloure donant les gràcies a tots els que van assistir: familiars, amics, companys, alumnes per fer possible aquesta celebració tan emotiva en record del nostre estimat Ferran.

Març 2017

"1. Bendito sea Dios por la visita que nos hace con tantos enfermos:, de nuestra parte hágase lo que se pueda, y después que su Majestad disponga como más le agrade (Al P. Graziani, Roma, 600-1627). 2. He recibido comunicación de Mesina de que el Arzobispo ha dicho que no obstante que nuestra obra le ha sido muy recomendada incluso por el Papa, está decidido a no aceptarla en Mesina. Nos es contrario un barón llamado Bonvicino, muy amigo de dicho Arzobispo, que es el jefe de los jurados de este año (Al P. Castilla, Frascati, 601-1627). 3. Vea V. R. cómo se encuentra esta casa para ayudar a esa de Frascati: al presente adeudo 230 escudos a dichas personas:, he de pagarles pronto y no tengo donde poderlos obtener, y Dios sabe lo que me aflige hacer esperar a otro (Al P. Castilla, Frascati, 1349-1630). 4. He sentido también grandísima alegría por la esperanza que hay de que la Serenísima República llegue a un acuerdo con el Emperador para que los herejes no hagan en Alemania el mal con que amenazan. El Señor favorezca este santo propósito y dé victoria a quien defiende siempre la santa fe católica (Al P. Alacchi, Venecia, 1765-1632). 5. V. R. manifiéstese fuerte en hacer observar las cosas mínimas, aunque al principio parezca un poco duro, que obrando de esa manera en poco tiempo hará gran bien a la casa (Al P. Ministro, Florencia, 2827-1638)."