HOMENATGE A FERRAN PELEGRÍ

16 de Novembre de 2015

Una església plena d'amics de Ferran i de l'Escola Pia, una assemblea que va guardar un respecte exquisit, una música que ens va recordar la raó per la qual ens havíem reunit, un cor que va volar molt alt, com sempre, unes paraules que ens van reconfortar i ens van emocionar.

Tot això i molt més va ser la celebració en agraïment de la vida de Ferran que es va celebrar divendres a les 20:00 a l'església del nostre col·legi i que va reunir molts dels amics i companys de Ferran.

En la celebració no va faltar el cor al qual es van sumar antics alumnes, que no volien deixar passar l'ocasió per reconèixer la importància de Ferran i del cor en les seues vides, i que amb la música van fer un preciós homenatge a qui va ser el seu mestre .Tampoc van faltar els seus companys d'instrument que des del cor van posar de manifest tota la majestuositat de la música amb una interpretació que va emocionar a tots els assistents.

Cal agrair  la presència en ple de tota la comunitat religiosa de l'Escola Pia que va donar paraules d'ànim a tots els assistents, com les d'aquest poema:

“Pots plorar perquè ha marxat

O pots somriure perquè ha viscut;

Pots tancar els ulls i resar perquè torne

O pots obrir-los i vore tot el que ha deixat;

El teu cor pot estar buit perquè no el pot vore

O pot estar ple de l’amor que compartireu.

Pots plorar, tancar la teua ment,

Sentir el buit i donar l’esquena

O pots fer el que a ell li agradaria:

Somriure, obrir ells ulls, estimar i seguir.”

També cal recordar les paraules del titular del centre, Xavier Figueres, que va recordar la importància del cor com una activitat que cohesiona al col·legi, iguala els alumnes i fa que tots tinguen una mateixa veu, tant els brillants acadèmicament com els que no són tant i fa que al final quan sonen els aplaudiments tots tinguen clar que són tots un.

Concloure donant les gràcies a tots els que van assistir: familiars, amics, companys, alumnes per fer possible aquesta celebració tan emotiva en record del nostre estimat Ferran.

Febrer 2018

"1. Por el Sr. Ventura he recibido una carta de V.R. y de otra persona, que me avisa de que los alumnos del P. Mateo salen a menudo una hora y pico antes que los otros, con la excusa de que van a confesarse, mientras que a lo que van es a jugar y a tirarse piedras, con escándalo de los ciudadanos. Dicen también que dicho Padre se duerme con frecuencia en la escuela. En cuanto a ir los alumnos a confesarse fuera, me disgusta mucho, porque V.R. debe oír antes a los alumnos que a los seglares y dejar más bien a éstos que a aquéllos, ya que así lo exige nuestro Instituto. Yo no sé si esto que me han avisado es verdad en todo o en parte, pero se lo escribo a fin de que, si es preciso ponga remedio. Vigile mucho, por favor, el aprovechamiento de los alumnos, el que sería sin duda mayor, si V.R. los confesara con frecuencia (Al P. Castilla, Frascati, 793-1628). 2. Le advierto encarecidamente de una cosa, que habiendo recibido una advertencia tan importante de improviso, procure ser muy humilde y muy paciente en el futuro, para que no le ocurra algo peor (Al H. Pucci, Nursia, 2235-1634)."