HOMENATGE A FERRAN PELEGRÍ

16 de Novembre de 2015

Una església plena d'amics de Ferran i de l'Escola Pia, una assemblea que va guardar un respecte exquisit, una música que ens va recordar la raó per la qual ens havíem reunit, un cor que va volar molt alt, com sempre, unes paraules que ens van reconfortar i ens van emocionar.

Tot això i molt més va ser la celebració en agraïment de la vida de Ferran que es va celebrar divendres a les 20:00 a l'església del nostre col·legi i que va reunir molts dels amics i companys de Ferran.

En la celebració no va faltar el cor al qual es van sumar antics alumnes, que no volien deixar passar l'ocasió per reconèixer la importància de Ferran i del cor en les seues vides, i que amb la música van fer un preciós homenatge a qui va ser el seu mestre .Tampoc van faltar els seus companys d'instrument que des del cor van posar de manifest tota la majestuositat de la música amb una interpretació que va emocionar a tots els assistents.

Cal agrair  la presència en ple de tota la comunitat religiosa de l'Escola Pia que va donar paraules d'ànim a tots els assistents, com les d'aquest poema:

“Pots plorar perquè ha marxat

O pots somriure perquè ha viscut;

Pots tancar els ulls i resar perquè torne

O pots obrir-los i vore tot el que ha deixat;

El teu cor pot estar buit perquè no el pot vore

O pot estar ple de l’amor que compartireu.

Pots plorar, tancar la teua ment,

Sentir el buit i donar l’esquena

O pots fer el que a ell li agradaria:

Somriure, obrir ells ulls, estimar i seguir.”

També cal recordar les paraules del titular del centre, Xavier Figueres, que va recordar la importància del cor com una activitat que cohesiona al col·legi, iguala els alumnes i fa que tots tinguen una mateixa veu, tant els brillants acadèmicament com els que no són tant i fa que al final quan sonen els aplaudiments tots tinguen clar que són tots un.

Concloure donant les gràcies a tots els que van assistir: familiars, amics, companys, alumnes per fer possible aquesta celebració tan emotiva en record del nostre estimat Ferran.

Setembre 2019

"1. En cuanto al H. Juan Bautista si se enmienda me olvidaré del pasado, se le podrá quitar el impedimento de las manos y los pies, y podrá salir de la habitación de arriba y atender a las cosas del espíritu hasta que escriba, que será presto (Al P. Bandoni, Frascati, 1683-1631). 2. Quisiera que estuviera sano (el H. Antonio) y se preocupase de servir a Dios que es el fin para el que ha sido creado, pero la pasión lo tiene ciego como a otros (Al P. Rodríguez, Moricone, 2442-1635). 3. Procure V.R. dar alguna enseñanza de la vida espiritual a esos hermanos nuestros, ya que algunos de ellos tienen extrema necesidad, y encontrará campesinos y seglares más fáciles a las cosas espirituales que ciertos religiosos (ídem). 4. Es preciso perdonar todo por amor de Dios y por el bien de la Religión, y ser amable también de corazón con quienes nos han sido contrarios, que así lo quiere la ley de Cristo nuestro Maestro, y orar por ellos (Al P. Alacchi, Palermo, 2593-1636). 5. Por el bien común se debe olvidar el hombre de toda injuria o disgusto particular, siguiendo el dicho español: «dando gracias por agravios, negocian los hombres sabios» (ídem)."