CISTELLA DE NADAL SOLIDARIA

21 de Desembre de 2015

"Com és tradicional en Nadal hem organitzat la cistella de Nadal solidaria la recaptació de la qual serà íntegra per al nostre projecte d’aquest curs: A l’encontre amb Atambua. Amb un objectiu doble: d'una banda, trobar-nos amb l’Escola Pia a Indonèsia, una de les presències escolàpies més recentment fundades en el món i a més d'açò, que la nostra solidaritat es trobe amb la de moltes altres persones per a fer possible un projecte especialment necessari hui en Atambúa: la construcció d'un internat. Obra que acollirà xiquets i jóvens amb escassos recursos procedents de les zones rurals, a fi que puguen continuar els seus estudis de secundària i tindre unes millors expectatives per a la seua vida i per al futur de les seues comunitats.

Enguany el premiat ha estat un alumne de 1r de Batxillerat de Ciències: Carles Escrivà.

Enhorabona al guanyador i moltes gràcies a tots els que vos heu sumat a aquest projecte tan il·lusionant de la ONG ITAKA ESCOLAPIS.

Febrer 2019

"1. Por el Sr. Ventura he recibido una carta de V.R. y de otra persona, que me avisa de que los alumnos del P. Mateo salen a menudo una hora y pico antes que los otros, con la excusa de que van a confesarse, mientras que a lo que van es a jugar y a tirarse piedras, con escándalo de los ciudadanos. Dicen también que dicho Padre se duerme con frecuencia en la escuela. En cuanto a ir los alumnos a confesarse fuera, me disgusta mucho, porque V.R. debe oír antes a los alumnos que a los seglares y dejar más bien a éstos que a aquéllos, ya que así lo exige nuestro Instituto. Yo no sé si esto que me han avisado es verdad en todo o en parte, pero se lo escribo a fin de que, si es preciso ponga remedio. Vigile mucho, por favor, el aprovechamiento de los alumnos, el que sería sin duda mayor, si V.R. los confesara con frecuencia (Al P. Castilla, Frascati, 793-1628). 2. Le advierto encarecidamente de una cosa, que habiendo recibido una advertencia tan importante de improviso, procure ser muy humilde y muy paciente en el futuro, para que no le ocurra algo peor (Al H. Pucci, Nursia, 2235-1634)."