PRÀCTIQUES A LA FACULTAT DE QUÍMICA DELS ALUMNES DE L'ASSIGNATURA DE LABORATORI DE 2n DE BATXILLERAT

15 de Gener de 2016

Els alumnes de l'assignatura de laboratori de 2n de batxillerat  del col·legi, han assistit aquest 14 de gener per la vesprada a la Facultat de Química, en Burjassot. Aquesta activitat s'emmarca dins de les accions d’orientació en secundària, un dels seus objectius es el d’augmentar el nivell de coneixement que els diferents sectors educatius tenen de la Facultat.

Els objectius que es persegueixen son diversos. En primer lloc, es pretén contribuir a la difusió de la Química entre els estudiants de Batxillerat i en segon lloc, establir vies de comunicació entre els professors de tots els nivells d'educació, per a coordinar accions dirigides a una millor comprensió de la disciplina.

Els alumnes assistents van disposar de 3 hores per a realitzar diverses activitats, entre elles:

. Una xerrada informativa d’orientació sobre la Facultat de Química i els estudis de grau.

. Treball experimental al laboratori:

1. Electrodeposició de coure

2. Síntesi de niló

3. Identificació de cations

4. Per finalitzar, la professora de la Universitat va organitzar a tots els alumnes en grups per a realitzar una sèrie de practiques amb el diòxid de carboni sòlid que es sublims a gas, es el que es coneix com gel sec.

En acabar totes les activitats es va donar per conclosa la jornada i van tornar a Gandia. Els alumnes han gaudit de una vesprada molt interessant i han disfrutat amb les activitats.

Maig 2018

"1. El Señor le conceda siempre más fervor de espíritu para mayor utilidad de las almas (Al P. Castilla, Frascati, 852-1628). 2. Podrá escribir al P. Vicente a Narni que su madre ha pasado a mejor vida, y que aplique algunas misas por su alma (Al P. Castilla, Roma, 1788-1632). 3. ...y que no mande ordenar ni al H. Jenaro ni al otro clérigo sin orden mía, porque oigo que no estudian y no son aptos para el sacerdocio (ídem)."