INTERCANVI ESCOLAR, BRIVE-LA-GAILLARDE (FRANÇA)

3 d'Abril de 2017

CRÒNICA DEL VIATGE:

02/04/17   DIA 1

El dia ja ha arribat i després d'acomiadar-nos de les famílies ,ja ens hem posat en camí cap a Brive amb els companys de Carmelites i IES Maria Enriquez. Primera parada a Carcassonne, on malgrat l'oratge, hem pogut visitar aquesta ciutat emmurallada. També hem celebrat l'aniversari de Claudia alumna del IES Maria Enríquez.

Per davant, una setmana per conèixer la regió de Nouvelle Aquitaine.

03/04/17   DIA 2

Avui dilluns 3 d'abril hem iniciat les activitats de l'intercanvi escolar entre Gandia i Brive la Gaillarde (França). Els alumnes han començat les activitats amb un desdejuni oferit pel Lliceu Arsonval on el Director M. Delbègue ens ha dirigit unes paraules. Els nostres alumnes han assistit a classe i tot segui, han realitzat ral.li per descobrir els carrers i edificis principals de Brive on hem pogut aprendre del lloc on estem.

A les 11:45 hem dinat al menjador del Centre juntament els estudiants francesos.

A les 14 hores, la regidora d'Educació, Mme. Chambon ens ha rebut a l'Ajuntament.

Per la vesprada hem visitat el Museu Labenche on s'han recollit totes les vessants de la cultura brivenca: prehistòria, personatges més importants, etc

04/04/17   DIA 3

Avui hem anat visitar Sarlat. Sarlat és una xicoteta ciutat medieval situada al Departament de la Dordonya a més va ser una de les primeres ciutats declarades d'interés al acollir-se a la llei de Protecció de Patrimoni d'André Malraux.

Per la vesprada, visita a Castelnaud, vila propera a Sarlat que conta amb un impressionant Castell que és un dels més visitats del sud de França.

05/04/17   DIA 4

Continuem descobrint aquestes terres plenes de castells.

Primera parada a la cova "des Merveilles". Descoberta a principis del segle passat compta amb pintures rupestres del paleolític i a més, en la mateixa cova es poden admirar multitud d'estalagmites i estalactites.

Rocamadour ha estat nostra segona parada. Impressionant pel seu enclau a un cingle és el segon lloc de pelegrinatge més important de França. Després de pujar els 216 esglaons, pelegrins i visitants es dirigixen cap als set santuaris d'entre els quals cal destacar la Capella de Notre-Dame o Capella Miraculosa que guarda una imatge la Verge Negra del S.XII.

06/04/17   DIA 5

Avui hem visitat Limoges, capital del departament de l'Alta Viena i antiga capital de la província històrica del Llemosí. Està situada a la vora dreta del riu Viena i emplaçada damunt un promontori, al voltant de la catedral.

D'aquesta ciutat cal destacar la Catedral de St. Michel des Lions (S. XIV-XV) amb un campanar coronat per una bola geodèsica de 600kg de pes i 2 metres de diàmetre.

Un carrer emblemàtic és la "Rue de la Boucherie" on durant segles es van instal·lar els carnissers creant un barri a la seua mesura: carrers en pendent per a que la sang del sacrifici dels animals s' esgolara, galeries per a eixugar les pells, pellers i venda de la carn que es tallava i s'exposava sota la supervisió del representant dels Cònsols.

Per acabar la jornada hem visitat el Club de Rugbi de Brive, club que està en el Top 14, es a dir en la lliga nacional.

El CA Brive és un club històric present en l’elit del rugbi francés i al any 1997 va ser campió de la Copa d'Europa i finalista l'any següent.

....MÉS IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA....

Agost 2017

"1. Procuren todos juntos dar buen ejemplo a los seglares. Expliquen la doctrina cristiana con toda la diligencia posible, pues es de mucha importancia. Infórmenme también de las limosnas que entran, anotando en un cuaderno diariamente lo que les den de limosna y por quién, a fin de que hagan oración particular al Señor por los bienhechores (Al P. Tencani, Nursia, 79-1621). 2. Es necesario que nuestras obras se hagan por amor de Dios, poniendo en El toda nuestra confianza (Al P. Castilla, Frascati, 115-1622). 3. Ponga toda diligencia en conseguir que se le (P. Domingo) trate bien, como creo que ya habrá hecho, para que recobre la salud cuanto antes, pues si luego quiere realizar su idea, tendrá libertad de hacerlo:, si él tomara de la mano de Dios esta aflicción en satisfacción de sus pecados pasados, vería que el Señor ha usado con él mucha misericordia al mortificarlo en esta vida para no mortificarlo después en la otra, y así obtendría el provecho que el Señor ha querido que saque. No dejaré de rogar al Señor que le dé su santa gracia (Al P. Cananea, Narni, 239-1624). 4. Respecto a aquel gentilhombre que se lamenta de nuestras escuelas, si tuvieran paciencia quedarían bien servidos, pues por el momento como principiantes no tenemos tantos sujetos como las Religiones antiguas, y si quieren otra solución la pueden tomar, pues así como a ellos no les faltará quien les sirva, así también a nosotros no nos faltará donde ir a ofrecer nuestras fatigas, pues se nos llama a tantos sitios, que una Religión muy numerosa no daría abasto (ídem). 5. Se ordena también que se atienda con todo empeño al ejercicio de las escuelas que es nuestro principal instituto, y de igual modo que se tenga cuidado de los novicios con todo esmero (A los PP. de las Escuelas Pías, Fanano, 1859-1632). 6. De la primera clase viene el buen o mal nombre de la obra (Al P. Narrisi, Mesina, Moncallero-61, 1636). 7. He recibido su patente, y hubiera obrado bien si la hubiera enviado desde el principio, no teniendo él la humildad de reconocer como Superior al Provincial, con quien todas las mañanas tendría que comunicar sus acciones si hubiese tenido sentimientos de verdadero religioso, pero el presumir de saber más que el Superior viene a veces castigado por Dios con caídas semejantes (Al P. V. Berro, Nápoles, 2925-1638). 8. La falta del Superior por pequeña que sea es juzgada grande (Al P. Ministro, Ancona, 3715-1641)."