INTERCANVI ESCOLAR, BRIVE-LA-GAILLARDE (FRANÇA)

3 d'Abril de 2017

CRÒNICA DEL VIATGE:

02/04/17   DIA 1

El dia ja ha arribat i després d'acomiadar-nos de les famílies ,ja ens hem posat en camí cap a Brive amb els companys de Carmelites i IES Maria Enriquez. Primera parada a Carcassonne, on malgrat l'oratge, hem pogut visitar aquesta ciutat emmurallada. També hem celebrat l'aniversari de Claudia alumna del IES Maria Enríquez.

Per davant, una setmana per conèixer la regió de Nouvelle Aquitaine.

03/04/17   DIA 2

Avui dilluns 3 d'abril hem iniciat les activitats de l'intercanvi escolar entre Gandia i Brive la Gaillarde (França). Els alumnes han començat les activitats amb un desdejuni oferit pel Lliceu Arsonval on el Director M. Delbègue ens ha dirigit unes paraules. Els nostres alumnes han assistit a classe i tot segui, han realitzat ral.li per descobrir els carrers i edificis principals de Brive on hem pogut aprendre del lloc on estem.

A les 11:45 hem dinat al menjador del Centre juntament els estudiants francesos.

A les 14 hores, la regidora d'Educació, Mme. Chambon ens ha rebut a l'Ajuntament.

Per la vesprada hem visitat el Museu Labenche on s'han recollit totes les vessants de la cultura brivenca: prehistòria, personatges més importants, etc

04/04/17   DIA 3

Avui hem anat visitar Sarlat. Sarlat és una xicoteta ciutat medieval situada al Departament de la Dordonya a més va ser una de les primeres ciutats declarades d'interés al acollir-se a la llei de Protecció de Patrimoni d'André Malraux.

Per la vesprada, visita a Castelnaud, vila propera a Sarlat que conta amb un impressionant Castell que és un dels més visitats del sud de França.

05/04/17   DIA 4

Continuem descobrint aquestes terres plenes de castells.

Primera parada a la cova "des Merveilles". Descoberta a principis del segle passat compta amb pintures rupestres del paleolític i a més, en la mateixa cova es poden admirar multitud d'estalagmites i estalactites.

Rocamadour ha estat nostra segona parada. Impressionant pel seu enclau a un cingle és el segon lloc de pelegrinatge més important de França. Després de pujar els 216 esglaons, pelegrins i visitants es dirigixen cap als set santuaris d'entre els quals cal destacar la Capella de Notre-Dame o Capella Miraculosa que guarda una imatge la Verge Negra del S.XII.

06/04/17   DIA 5

Avui hem visitat Limoges, capital del departament de l'Alta Viena i antiga capital de la província històrica del Llemosí. Està situada a la vora dreta del riu Viena i emplaçada damunt un promontori, al voltant de la catedral.

D'aquesta ciutat cal destacar la Catedral de St. Michel des Lions (S. XIV-XV) amb un campanar coronat per una bola geodèsica de 600kg de pes i 2 metres de diàmetre.

Un carrer emblemàtic és la "Rue de la Boucherie" on durant segles es van instal·lar els carnissers creant un barri a la seua mesura: carrers en pendent per a que la sang del sacrifici dels animals s' esgolara, galeries per a eixugar les pells, pellers i venda de la carn que es tallava i s'exposava sota la supervisió del representant dels Cònsols.

Per acabar la jornada hem visitat el Club de Rugbi de Brive, club que està en el Top 14, es a dir en la lliga nacional.

El CA Brive és un club històric present en l’elit del rugbi francés i al any 1997 va ser campió de la Copa d'Europa i finalista l'any següent.

....MÉS IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA....

Octubre 2017

"1. Dios quiera que a éstos llenos de voluntad propia les venga bien el cambio de aires que han procurado con tanto afán (Al P. Cananea, Frascati, 194-1623). 2. Quisiera también que aprendiese algo y veo que en Fanano difícilmente puede hacerlo debido a las cuestaciones y otras preocupaciones, por lo que después el demonio hace creer que los Ministros envían fuera más a éste que al otro, como ha sucedido con el H. Carlos, su sobrino, cuyo padre cree firmemente que su hijo ha ido a la cuestación por despecho a él, mientras que yo sé la razón, y esa idea es totalmente falsa (Ai conde Ottonelli, Fanano, 2127-1633). 3. Ahora que veo en muchos de los nuestros poco afecto a la Religión, y que parece que todo va lo mal que puede ir, espero el remedio de la mano de Dios (Al P. Castilla, Roma, 2464-1635). 4. Dígale al H. Felipe que yo he dado orden que fuera al noviciado para hacer los ejercicios espirituales, para que por medio de la oración impetrase de Dios conocimiento de su gran soberbia, que hasta ahora no la ha reconocido. Y V.R. lo puede juzgar, si una cosa tan sencilla, simple y necesaria lo impide la soberbia, ¿qué haría si le diese una mortificación mayor, si no resulta ésta? El conoce de memoria muchos ejemplos de hombres santos que han soportado mortificaciones siendo humildes y buenos, y lo sabía aconsejar a los otros, ¿y ahora ha fallado en esa cosa mínima? Ha sido fruto de la soberbia escondida y desconocida por él como se ve claramente en la carta que me ha escrito más bien de minucias que de signos de virtud (ídem). 5. V.R. ponga a algún otro que posea inclinación y talento a aprender a escribir y ábaco, que lo tendrá sin duda quien por amor de Dios quiera fatigarse un poco:, y todos, tanto sacerdotes como clérigos y otros que tengan disposición deberían procurar con todo empeño hacerse hábiles para saber enseñar no sólo gramática, ábaco, escribir, leer y pronunciar perfectamente, sino lo que más importa saber catequizar a los niños y enseñarles el santo temor de Dios, y en estas cosas sería santa la emulación entre los nuestros, de grandísimo mérito para ellos y de utilidad al prójimo (Al P. Peri, Savona, 2613-1636)."