INTERCANVI ESCOLAR, BRIVE-LA-GAILLARDE (FRANÇA)

3 d'Abril de 2017

CRÒNICA DEL VIATGE:

02/04/17   DIA 1

El dia ja ha arribat i després d'acomiadar-nos de les famílies ,ja ens hem posat en camí cap a Brive amb els companys de Carmelites i IES Maria Enriquez. Primera parada a Carcassonne, on malgrat l'oratge, hem pogut visitar aquesta ciutat emmurallada. També hem celebrat l'aniversari de Claudia alumna del IES Maria Enríquez.

Per davant, una setmana per conèixer la regió de Nouvelle Aquitaine.

03/04/17   DIA 2

Avui dilluns 3 d'abril hem iniciat les activitats de l'intercanvi escolar entre Gandia i Brive la Gaillarde (França). Els alumnes han començat les activitats amb un desdejuni oferit pel Lliceu Arsonval on el Director M. Delbègue ens ha dirigit unes paraules. Els nostres alumnes han assistit a classe i tot segui, han realitzat ral.li per descobrir els carrers i edificis principals de Brive on hem pogut aprendre del lloc on estem.

A les 11:45 hem dinat al menjador del Centre juntament els estudiants francesos.

A les 14 hores, la regidora d'Educació, Mme. Chambon ens ha rebut a l'Ajuntament.

Per la vesprada hem visitat el Museu Labenche on s'han recollit totes les vessants de la cultura brivenca: prehistòria, personatges més importants, etc

04/04/17   DIA 3

Avui hem anat visitar Sarlat. Sarlat és una xicoteta ciutat medieval situada al Departament de la Dordonya a més va ser una de les primeres ciutats declarades d'interés al acollir-se a la llei de Protecció de Patrimoni d'André Malraux.

Per la vesprada, visita a Castelnaud, vila propera a Sarlat que conta amb un impressionant Castell que és un dels més visitats del sud de França.

05/04/17   DIA 4

Continuem descobrint aquestes terres plenes de castells.

Primera parada a la cova "des Merveilles". Descoberta a principis del segle passat compta amb pintures rupestres del paleolític i a més, en la mateixa cova es poden admirar multitud d'estalagmites i estalactites.

Rocamadour ha estat nostra segona parada. Impressionant pel seu enclau a un cingle és el segon lloc de pelegrinatge més important de França. Després de pujar els 216 esglaons, pelegrins i visitants es dirigixen cap als set santuaris d'entre els quals cal destacar la Capella de Notre-Dame o Capella Miraculosa que guarda una imatge la Verge Negra del S.XII.

06/04/17   DIA 5

Avui hem visitat Limoges, capital del departament de l'Alta Viena i antiga capital de la província històrica del Llemosí. Està situada a la vora dreta del riu Viena i emplaçada damunt un promontori, al voltant de la catedral.

D'aquesta ciutat cal destacar la Catedral de St. Michel des Lions (S. XIV-XV) amb un campanar coronat per una bola geodèsica de 600kg de pes i 2 metres de diàmetre.

Un carrer emblemàtic és la "Rue de la Boucherie" on durant segles es van instal·lar els carnissers creant un barri a la seua mesura: carrers en pendent per a que la sang del sacrifici dels animals s' esgolara, galeries per a eixugar les pells, pellers i venda de la carn que es tallava i s'exposava sota la supervisió del representant dels Cònsols.

Per acabar la jornada hem visitat el Club de Rugbi de Brive, club que està en el Top 14, es a dir en la lliga nacional.

El CA Brive és un club històric present en l’elit del rugbi francés i al any 1997 va ser campió de la Copa d'Europa i finalista l'any següent.

....MÉS IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA....

Maig 2018

"1. No me ponga jamás «Reverendísimo», sino sólo P. General... Salude de mi parte al P. Bernardino y dígale que por encontrarme todavía en cama, no le escribo (Al P. Ministro, Narni, 431-1626). 2. En cuanto a llevar bonete me contento con que todos los Hermanos que son aptos para recibir la primera tonsura lo puedan llevar, pero que no piensen seguir más adelante, y esto para que no se pueda decir que son más hermanos que clérigos, de forma que serán muy pocos los no aptos para la primera tonsura (Al P. Bandoni, Frascati, 1793-1632). 3. Le advierto seriamente de una cosa, que habiendo recibido un aviso tan importante de improviso, procure en el futuro ser muy humilde y paciente para que no le suceda nada peor (Al P. Pucci, Espoleto, 2235- 1634). 4. En cuanto al P. Carlos mandé la semana pasada un decreto para que no confiese más a aquella señora, y si no quiere obedecer es mala señal, y bajo esa gran soberbia debe haber alguna ofensa de Dios:, V.R. ponga el remedio que le parezca conveniente (Al P. Pucci, Espoleto, 2235-1634). 5. En la escuela de escritura no se tengan escolares mayores porque uno de ellos estorba al maestro más que diez pobrecitos pequeños, y los mayores no van por pobreza, sino por comodidad (ídem). 6. Me avisan de Bisignano que tenía en la habitación un puñal o arma ilícita sobre todo a religiosos y algunos versos amorosos con los que, como se dice, hacía el amor con algunas vecinas y tenía poquísima obediencia, pero aquel Padre de demasiado bueno no lo castigaba:, si encuentra el modo de volver al siglo como los otros, que se vaya, porque a la Religión le es más de daño que de utilidad (ídem). 7. Atienda siempre a hacerse más apto para enseñar a los pobres la escritura y las cuentas y también el santo temor de Dios. No se preocupe de admitir más alumnos mayores en su escuela, sino de atender a los pobres (Al H. de Ferraris, Nápoles, 2238-1634). 8. Pague nro. Sig. a V. S. Ilma, con bienes eternos el affetto y charidad que muestra alla nueva planta de nuestra Religión y en señal de algun agradescimiento ofresco lo poco que podrán los nuestros religiosos con sus orationes y sacrificios (Al sr. Cárdenas, Mesina, 2536-1636)."