INTERCANVI ESCOLAR, BRIVE-LA-GAILLARDE (FRANÇA)

3 d'Abril de 2017

CRÒNICA DEL VIATGE:

02/04/17   DIA 1

El dia ja ha arribat i després d'acomiadar-nos de les famílies ,ja ens hem posat en camí cap a Brive amb els companys de Carmelites i IES Maria Enriquez. Primera parada a Carcassonne, on malgrat l'oratge, hem pogut visitar aquesta ciutat emmurallada. També hem celebrat l'aniversari de Claudia alumna del IES Maria Enríquez.

Per davant, una setmana per conèixer la regió de Nouvelle Aquitaine.

03/04/17   DIA 2

Avui dilluns 3 d'abril hem iniciat les activitats de l'intercanvi escolar entre Gandia i Brive la Gaillarde (França). Els alumnes han començat les activitats amb un desdejuni oferit pel Lliceu Arsonval on el Director M. Delbègue ens ha dirigit unes paraules. Els nostres alumnes han assistit a classe i tot segui, han realitzat ral.li per descobrir els carrers i edificis principals de Brive on hem pogut aprendre del lloc on estem.

A les 11:45 hem dinat al menjador del Centre juntament els estudiants francesos.

A les 14 hores, la regidora d'Educació, Mme. Chambon ens ha rebut a l'Ajuntament.

Per la vesprada hem visitat el Museu Labenche on s'han recollit totes les vessants de la cultura brivenca: prehistòria, personatges més importants, etc

04/04/17   DIA 3

Avui hem anat visitar Sarlat. Sarlat és una xicoteta ciutat medieval situada al Departament de la Dordonya a més va ser una de les primeres ciutats declarades d'interés al acollir-se a la llei de Protecció de Patrimoni d'André Malraux.

Per la vesprada, visita a Castelnaud, vila propera a Sarlat que conta amb un impressionant Castell que és un dels més visitats del sud de França.

05/04/17   DIA 4

Continuem descobrint aquestes terres plenes de castells.

Primera parada a la cova "des Merveilles". Descoberta a principis del segle passat compta amb pintures rupestres del paleolític i a més, en la mateixa cova es poden admirar multitud d'estalagmites i estalactites.

Rocamadour ha estat nostra segona parada. Impressionant pel seu enclau a un cingle és el segon lloc de pelegrinatge més important de França. Després de pujar els 216 esglaons, pelegrins i visitants es dirigixen cap als set santuaris d'entre els quals cal destacar la Capella de Notre-Dame o Capella Miraculosa que guarda una imatge la Verge Negra del S.XII.

06/04/17   DIA 5

Avui hem visitat Limoges, capital del departament de l'Alta Viena i antiga capital de la província històrica del Llemosí. Està situada a la vora dreta del riu Viena i emplaçada damunt un promontori, al voltant de la catedral.

D'aquesta ciutat cal destacar la Catedral de St. Michel des Lions (S. XIV-XV) amb un campanar coronat per una bola geodèsica de 600kg de pes i 2 metres de diàmetre.

Un carrer emblemàtic és la "Rue de la Boucherie" on durant segles es van instal·lar els carnissers creant un barri a la seua mesura: carrers en pendent per a que la sang del sacrifici dels animals s' esgolara, galeries per a eixugar les pells, pellers i venda de la carn que es tallava i s'exposava sota la supervisió del representant dels Cònsols.

Per acabar la jornada hem visitat el Club de Rugbi de Brive, club que està en el Top 14, es a dir en la lliga nacional.

El CA Brive és un club històric present en l’elit del rugbi francés i al any 1997 va ser campió de la Copa d'Europa i finalista l'any següent.

....MÉS IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA....

Juny 2017

"1. Mando una carta para el H. Carlos que se escribe con su padre de modo que merece buenas mortificaciones, y espero pasado este verano hacerle conocer qué es ser religioso porque hasta ahora no lo ha conocido (Al P. Castilla, Frascati, 1431-1630). 2. Ahí tendrían que hacer oración por las ciudades que padecen la peste y la guerra ya que todos somos hermanos en Cristo y sería acto de caridad:, esperar a hacer oración cuando la peste se va acercando, entonces se hace más por temor que por amor a Dios:, es bueno ahora rezar por el remedio de quienes se encuentran en tan grandes peligros (Al P. Cherubini, Nápoles, 1432-1630). 3. Procure que vayan bien las escuelas, y avíseme cuando se haya terminado la clase con los bancos de escribir al modo de Roma:, entre los bancos tiene que haber cinco palmos para que pueda caminar el maestro (Al P. Bandoni, Frascati, 1820-1632). 4. Procure que vayan bien las escuelas sobre todo en el temor de Dios y sin ninguna duda encontrarán por caridad las cosas necesarias (Al P. Bianchi, Génova, 3604-1641)."