VIATGE A IRLANDA 2017

4 d'Abril de 2017

CRÒNICA DEL VIATGE:

03/04/17   DIA 1

Un any més, un grup d'alumnes de l'Escola Pia tenen l'oportunitat de disfrutar d'una estància de set dies a Athlone, Irlanda, on podran posar en pràctica el seu anglés i millorar les seues destresses en este curs d'immersió lingüística. A més de les classes al St. Joseph's College pels matins, viuran  de primera mà cóm és la vida d'una família irlandesa, coneixeran esta bonica ciutat i la seua història, els paratges que l'envolten i gaudiran d'un muntó d'activitats i jocs. Esta volta els alumnes van acompanyats de les professores Nati Guillot i Graciela Pedro, qui, junt amb ells, arribaren a les 2 de la matinada a Athlone, on els esperaven les diferents famílies d'acollida que passaran amb ells la setmana.

04/04/17   DIA 2

Els alumnes han començat les classes al St. Joseph's College, on han estat tot el matí amb alumnes irlandesos, compartint i contrastant les respectives cultures i tradicions d'ambdós països. En acabar, s'han  traslladat amb autobús al centre de la ciutat, on han participat d'un Treasure Hunt per a investigar un poc la història de la ciutat i descobrir els llocs més importants d'esta. Han acabat el dia passejant pel centre comercial Golden Island, on les famílies els han arreplegat.

05/04/17   DIA 3

Hui han tornat al St. Joseph a les classes amb Patricia i Olivia, les dues professores irlandeses que estan estos dies amb ells. Després de dinar han visitat el Castell d'Athlone, on havien de buscar informació sobre la història del castell mitjançant un "quiz"; les exposicions de les diferents sales del castell els han dut a  un viatge a través de 5,000 anys d'història. Ara, a descansar amb les famílies i aprendre més de la cultura local.

05/04/17   DIA 4

En  acabar les classes, vesprada d'esports. Els nostres alumnes han aprés hui cóm es juga al gaèlic, un esport de pilota típic a Irlanda; han estat jugant amb Enda, el professor d'esports del centre, qui els ha donat les pautes i normes d'este joc.

06/04/17   DIA 5

Un dia assolellat; els irlandesos diuen que hem dut el sol d'Espanya. Hui els nostres alumnes han tingut les seues últimes classes i han rebut  els premis de les competicions que havien fet al llarg de la setmana. La vesprada ha sigut molt divertida; han anat al Bowling Alley, on han estat jugant als bols en cinc equips diferents. En acabar, passeig per la vora del riu Shanmon fins al Golden Island, on han  comprat alguns regalets per a familiars i amics. Prompte a descansar a casa: ens queden dos dies llargs per davant; demà a Galway tot el dia.

07/04/17   DIA 6

Full day trip to Galway. Hui hem passat el dia a la ciutat de Galway, una de les més importants d'Irlanda situada a la costa est, amb una història lligada a Espanya; la zona d'Spanish Arch, que hem visitat, s'anomena  així pels comerciants que venien a Irlanda ja als segles V i VI; són les restes d'unes arcades per les quals s'accedia a la ciutat. Hem estat passejant pels seus carrers plens de músics i artistes i, com que ha sigut un dia assolellat i prou "calorós", molts de nosaltres hem gaudit d'un "packed lunch" sobre la gespa d'un parc molt bonic ple de gent.

08/04/17   DIA 7

De bon matí i després de acomiadar-nos de les famílies, hem eixit cap a Dublin, on hem visitat el Trinity College (la prestigiosa universitat), el Book of Kells (la seva biblioteca), el St. Stephen  i altres llocs d'interés. A Dublín  hem estat passejant pels carrers del centre, on els alumnes han pogut comprar alguns souvenirs i vore l'ambient animat d'un diumenge a esta capital. En acabar de dinar, l'autobús ens ha dut a l'aeroport, on hem agafat el vol cap a Alacant. Un dia esgotador i un poc trist; tots s'hagueren quedat uns dies més. Malgrat la pena de deixar Irlanda, els alumnes venen satisfets d'haver viscut una experiència tan enriquidora.

---MÉS IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA---

Gener 2018

"1. El Señor le ha concedido una gracia grande al dejarlo con vida para que reciba como purgatorio lo que le sucede, si sabe conformarse con la voluntad del Señor (Al P. Cherubini, Narni. 574-1627). 2. En cuanto al joven propuesto por el P. Caravita, si le parece a Vuestra Reverencia que es a propósito, puede aceptarlo:, pero siendo nosotros pobres y encima ahí con algunas deudas, debe procurarse las cosas necesarias para el propio hábito (Al P. Graziani, Roma, 576-1627). 3. Me disgusta mucho que nuestros clérigos demuestren tan poco deseo de aprender. La razón está en que no se dan cuenta de la utilidad grande que procurarían a los alumnos si fueran aptos para enseñarles juntamente las letras y el espíritu. Pero siendo negligentes, no serán aptos ni para lo uno ni para lo otro. Exhórteles de mi parte a que se porten bien que eso me causará gran consuelo, y para ellos será de grandísimo provecho (Ibidem)."