VIATGE FI DE CURS A JACA, 4t D'ESO

4 d'Abril de 2017

CRÒNICA DEL VIATGE:

03/04/17   DIA 1

Els alumnes de Quart d'ESO han començat el viatge de fi de curs visitant la Basílica del Pilar, la Ciutadella de Jaca i per finalitzar el dia han patinat en la pista de gel. Un primer dia molt intens i divertit.

04/04/17   DIA 2

Continua l’aventura a Jaca

Hui els alumnes han realitzat nombroses activitats a l’aire lliure, tirolina, ràpel, escalada, tir amb arc i paintball. Envoltats d'un un oratge meravellós i un entorn immillorable, s’han pogut divertir i practicar multiesports.

05/04/17   DIA 3

Jornada d’emocions.

Continuem el viatge amb activitats d’aventura. Hui els alumnes han fet rafting per riu Gállego, un descens de huit kilòmetres carregat d'emocions en un paratge  natural privilegiat. Per la vesprada han tingut l’oportunitat de fer arborisme, una activitat molt divertida on han posat a prova les seues habilitats en les tirolines, ponts tibetans…

06/04/17   DIA 4

Experiència en la neu.

Hui hem pogut gaudir d’un magnífic dia a l’estació d’esquí de Candanchú. Alguns alumnes han tingut el seu primer contacte amb els esquís i amb ajuda de monitors han aprés les nocions bàsiques d’aquest esport. Els alumnes més avançats han tingut l’una oportunitat de practicar per unes pistes de gran qualitat. Experiència en la neu.

07/04/17   DIA 5

Jornada de visites culturals.

Hui ens hem desplaçat fins a Peralta de la Sal, el poble on va nàixer Sant Josep de Calassanç, per a visitar el santuari i la seua casa natal. Aquesta casa està regentada en l’actualitat pels Escolapis que ens han rebut extraordinàriament per a explicar-nos part de la vida del nostre fundador. Per la vesprada hem anat a visitar el monestir de Poblet per a aproximar-nos a l’art romànic, conéixer la vida de l’època i els arrels històriques.

08/04/17   DIA 6

Després d’una intensa setmana de viatge, com a colofó, fem la darrera parada a Portaventura per a soltar l’adrenalina que ens queda. Els alumnes han disfrutat  de les nombroses atraccions i cadascú al seu ritme ha fet la visita al parc.

Ja per la vesprada hem eixit cap a Gandia molt contents per tot el que hem viscut i les coses que hem conegut i aprés. Una experiència molt enriquidora tant per a alumnes com per als tres professors que els hem acompanyat.

----MÉS IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA----

Agost 2017

"1. Procuren todos juntos dar buen ejemplo a los seglares. Expliquen la doctrina cristiana con toda la diligencia posible, pues es de mucha importancia. Infórmenme también de las limosnas que entran, anotando en un cuaderno diariamente lo que les den de limosna y por quién, a fin de que hagan oración particular al Señor por los bienhechores (Al P. Tencani, Nursia, 79-1621). 2. Es necesario que nuestras obras se hagan por amor de Dios, poniendo en El toda nuestra confianza (Al P. Castilla, Frascati, 115-1622). 3. Ponga toda diligencia en conseguir que se le (P. Domingo) trate bien, como creo que ya habrá hecho, para que recobre la salud cuanto antes, pues si luego quiere realizar su idea, tendrá libertad de hacerlo:, si él tomara de la mano de Dios esta aflicción en satisfacción de sus pecados pasados, vería que el Señor ha usado con él mucha misericordia al mortificarlo en esta vida para no mortificarlo después en la otra, y así obtendría el provecho que el Señor ha querido que saque. No dejaré de rogar al Señor que le dé su santa gracia (Al P. Cananea, Narni, 239-1624). 4. Respecto a aquel gentilhombre que se lamenta de nuestras escuelas, si tuvieran paciencia quedarían bien servidos, pues por el momento como principiantes no tenemos tantos sujetos como las Religiones antiguas, y si quieren otra solución la pueden tomar, pues así como a ellos no les faltará quien les sirva, así también a nosotros no nos faltará donde ir a ofrecer nuestras fatigas, pues se nos llama a tantos sitios, que una Religión muy numerosa no daría abasto (ídem). 5. Se ordena también que se atienda con todo empeño al ejercicio de las escuelas que es nuestro principal instituto, y de igual modo que se tenga cuidado de los novicios con todo esmero (A los PP. de las Escuelas Pías, Fanano, 1859-1632). 6. De la primera clase viene el buen o mal nombre de la obra (Al P. Narrisi, Mesina, Moncallero-61, 1636). 7. He recibido su patente, y hubiera obrado bien si la hubiera enviado desde el principio, no teniendo él la humildad de reconocer como Superior al Provincial, con quien todas las mañanas tendría que comunicar sus acciones si hubiese tenido sentimientos de verdadero religioso, pero el presumir de saber más que el Superior viene a veces castigado por Dios con caídas semejantes (Al P. V. Berro, Nápoles, 2925-1638). 8. La falta del Superior por pequeña que sea es juzgada grande (Al P. Ministro, Ancona, 3715-1641)."