EIXIDA CULTURAL 3r ESO A SAGUNT

10 d'Abril de 2017

El passat 7 d’abril, els alumnes de 3r d’ESO han realitzat una eixida a Sagunt per apropar-se a la història de la nostra terra mitjançant el recorregut històric d’una ciutat romana molt emblemàtica, a més de conèixer i valorar el nostre entorn natural i conviure amb els companys i professors. L’itinerari ha estat el següent: Plaça del Cronista Chabret, plaça de la Pescateria, plaça Major, carrer del Castell, Jueria, Teatre Romà i el Castell.

Sagunt fou en el seu moment la ciutat més important de la mediterrània, més antiga i millor dotada de serveis (teatre, circ). En època romana era una referència en la península posteriorment assetjada per Aníbal.

Hem gaudit d’un temps primaveral i solejat i d’una bona estona amb els nostres alumnes.

Gener 2018

"1. El Señor le ha concedido una gracia grande al dejarlo con vida para que reciba como purgatorio lo que le sucede, si sabe conformarse con la voluntad del Señor (Al P. Cherubini, Narni. 574-1627). 2. En cuanto al joven propuesto por el P. Caravita, si le parece a Vuestra Reverencia que es a propósito, puede aceptarlo:, pero siendo nosotros pobres y encima ahí con algunas deudas, debe procurarse las cosas necesarias para el propio hábito (Al P. Graziani, Roma, 576-1627). 3. Me disgusta mucho que nuestros clérigos demuestren tan poco deseo de aprender. La razón está en que no se dan cuenta de la utilidad grande que procurarían a los alumnos si fueran aptos para enseñarles juntamente las letras y el espíritu. Pero siendo negligentes, no serán aptos ni para lo uno ni para lo otro. Exhórteles de mi parte a que se porten bien que eso me causará gran consuelo, y para ellos será de grandísimo provecho (Ibidem)."