FÒRUM DE LECTORS

11 d'Abril de 2017

Reunir-se per parlar de llibres sempre és un plaer. Més encara si la lectura d’un mateix llibre ens convida a trobar-nos amb altres lectors.

Els alumnes de Cinquè i Sisè de Primària hem participat en un FÒRUM DE LECTORS a propòsit de quatre llibres que hem llegit dins el Pla de Foment de la Lectura: EL FANTASMA DEL CARRER CAVALLERS, QUERIDO HIJO: ESTÁS DESPEDIDO, ROMEO Y JULIETA i L’ASSASSINAT DEL PROFESSOR DE MATEMÀTIQUES.

Hem llegit cartes de pares a fills, i de fills a pares, que ens han eriçat els cabells, o ens han emocionat, o ens han colpit fortament, però que, a la fi, ens han fet veure que l’AMOR és el motor del món.

Hem descobert qui és el lladre d’exàmens gràcies a resoldre una sèrie d’enigmes que ens han proporcionat pistes per a descobrir al culpable.

Hem cantat la història de “Romeo y Julieta” adaptant la lletra del conte a una música actual.

I hem cantat i ballat al ritme dels diferents "Raps del fantasma del carrer Cavallers", que els alumnes han compost a partir de l'evocació de les diverses aventures que viuen els protagonistes d'aquest preciós llibre. Ha sigut un moment lúdic i artístic que ens ha traslladat de nou a un món ple d'aventura, intriga i amistat.

Juny 2017

"1. Mando una carta para el H. Carlos que se escribe con su padre de modo que merece buenas mortificaciones, y espero pasado este verano hacerle conocer qué es ser religioso porque hasta ahora no lo ha conocido (Al P. Castilla, Frascati, 1431-1630). 2. Ahí tendrían que hacer oración por las ciudades que padecen la peste y la guerra ya que todos somos hermanos en Cristo y sería acto de caridad:, esperar a hacer oración cuando la peste se va acercando, entonces se hace más por temor que por amor a Dios:, es bueno ahora rezar por el remedio de quienes se encuentran en tan grandes peligros (Al P. Cherubini, Nápoles, 1432-1630). 3. Procure que vayan bien las escuelas, y avíseme cuando se haya terminado la clase con los bancos de escribir al modo de Roma:, entre los bancos tiene que haber cinco palmos para que pueda caminar el maestro (Al P. Bandoni, Frascati, 1820-1632). 4. Procure que vayan bien las escuelas sobre todo en el temor de Dios y sin ninguna duda encontrarán por caridad las cosas necesarias (Al P. Bianchi, Génova, 3604-1641)."