FÒRUM DE LECTORS

11 d'Abril de 2017

Reunir-se per parlar de llibres sempre és un plaer. Més encara si la lectura d’un mateix llibre ens convida a trobar-nos amb altres lectors.

Els alumnes de Cinquè i Sisè de Primària hem participat en un FÒRUM DE LECTORS a propòsit de quatre llibres que hem llegit dins el Pla de Foment de la Lectura: EL FANTASMA DEL CARRER CAVALLERS, QUERIDO HIJO: ESTÁS DESPEDIDO, ROMEO Y JULIETA i L’ASSASSINAT DEL PROFESSOR DE MATEMÀTIQUES.

Hem llegit cartes de pares a fills, i de fills a pares, que ens han eriçat els cabells, o ens han emocionat, o ens han colpit fortament, però que, a la fi, ens han fet veure que l’AMOR és el motor del món.

Hem descobert qui és el lladre d’exàmens gràcies a resoldre una sèrie d’enigmes que ens han proporcionat pistes per a descobrir al culpable.

Hem cantat la història de “Romeo y Julieta” adaptant la lletra del conte a una música actual.

I hem cantat i ballat al ritme dels diferents "Raps del fantasma del carrer Cavallers", que els alumnes han compost a partir de l'evocació de les diverses aventures que viuen els protagonistes d'aquest preciós llibre. Ha sigut un moment lúdic i artístic que ens ha traslladat de nou a un món ple d'aventura, intriga i amistat.

Gener 2018

"1. El Señor le ha concedido una gracia grande al dejarlo con vida para que reciba como purgatorio lo que le sucede, si sabe conformarse con la voluntad del Señor (Al P. Cherubini, Narni. 574-1627). 2. En cuanto al joven propuesto por el P. Caravita, si le parece a Vuestra Reverencia que es a propósito, puede aceptarlo:, pero siendo nosotros pobres y encima ahí con algunas deudas, debe procurarse las cosas necesarias para el propio hábito (Al P. Graziani, Roma, 576-1627). 3. Me disgusta mucho que nuestros clérigos demuestren tan poco deseo de aprender. La razón está en que no se dan cuenta de la utilidad grande que procurarían a los alumnos si fueran aptos para enseñarles juntamente las letras y el espíritu. Pero siendo negligentes, no serán aptos ni para lo uno ni para lo otro. Exhórteles de mi parte a que se porten bien que eso me causará gran consuelo, y para ellos será de grandísimo provecho (Ibidem)."