ALEJANDRA VÉLEZ REP EL PREMI EXTRAORDINARI DE PRIMÀRIA

17 de Maig de 2017

Aquest dimarts 16 de maig s’han lliurat els Premis Extraordinaris de Primària al Palau de les Arts Reina Sofia de València. Es tracta d’una menció honorífica que fa la Conselleria d’Educació als millors alumnes de la Comunitat Valenciana en aquesta etapa escolar.

Alejandra Vélez, actualment en 1r ESO, ha rebut el diploma acreditatiu de la seua excel·lència en Primària, acompanyada pels seus pares i un representant de l'Escola Pia de Gandia. Aquesta alumna durant el curs 2015-2016 va obtindre al nostre centre una Menció honorífica i un reconeixement a la seua trajectòria i, posteriorment, fou proposada a la Conselleria per a obtindre aquest guardó.

Els premis concedeixen un diploma a l'excel·lència en el rendiment acadèmic expedit per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. A més, s'anotarà aquesta distinció en el seu historial i expedient acadèmic per mitjà d'una diligència específica que haurà d'omplir el centre docent en què l'alumna haja finalitzat l'etapa.

Però és habitual que quan aquests mèrits arriben és perquè els alumnes aporten, a més a més, qualitats personals que van més enllà de lo acadèmic. És el cas de la llista d'alumnes als que s'afegeix Alejandra, com ara la seua germana Celia i, sols per citar els dels últims dos anys, Lara Ferrer, Andrea Castillo, Marc Llopis i Alberto Segura.

Des d’ací agraïm Alejandra per compartir la seua formació, la il·lusió i el seu creixement personal amb tota la Comunitat Escolàpia del centre, i felicitem a l’alumna i a la seua família.

Juliol 2017

"1. Mientras duran los grandes calores yo llevo una sotana para no recalentar el hígado con el peso y el calor, como me ha sucedido los años pasados y he estado enfermo con grave incomodidad para la Religión (Al P. Castilla, Frascati, 1446-1630). 2. Actualmente no me ha escrito nadie, pero anteriormente me han escrito muchas veces, diciendo que el maestro de la primera clase era del agrado general y que la ciudad interpretaría mal que fuese cambiado dicho maestro. Esto me parece que redunda en beneficio de la juventud y en gloria suya. Yo quisiera decir también en provecho grande de su espíritu, que es la finalidad de todas sus acciones. Respecto a decir que no tiene suficientes ánimos para enseñar a los alumnos, el próximo año los tendrá mucho menos cualquier otro que no sea tan experto (Al cl. J. F. Apa, Narni, 2414-1635). 3. He recibido la carta de la Congregación de esa casa en la que intervienen muchas personas poco observantes y muy relajadas, a las que no agrada mucho la observancia de las Constituciones, por lo que son poco amigos de oración, fáciles a las comidillas y a vivir a su antojo, y así sufre la perfección. Procuraré enviar alguien que introduzca la perfección, pasados estos calores (Al P. Peri, Nápoles, 2761-1637). 4. Exhorto a todos a permanecer en santa caridad y unión que es el único camino para ir al Paraíso (Al P. Grien, Nikolsburg, 4570-1648)."