CONVIVÈNCIA 2n D’ESO, FUNDACIÓ ESPURNA

10 d'Octubre de 2017

El divendres dia 6 d’octubre, l’alumnat de 2n d’ESO va visitar la Fundació Espurna d’atenció a persones amb discapacitat intel·lectual. Allí vam poder conèixer la realitat d’un recurs que promou l’autonomia de les persones a través del treball, l’esport i el temps lliure. Com veieu a les fotografies, vam col·laborar amb ells fent una de les activitats laborals que caracteritzen a aquest centre, l’art del “trencadís”. L’alumnat va aprendre de persones en discapacitat a fer un mural que després estarà a qualsevol supermercat de la cadena Mercadona. La visita formava part de la convivència d’inici de curs que te com a objectiu donar a conèixer una realitat social i cohesionar al grup, creant llaços que possibiliten un millor clima per l’aprenentatge. També els alumnes feren un donatiu de 126€ a la fundació. Per finalitzar la jornada vam fer una celebració de la Paraula en companyia del pare Francesc que ens presentà el lema d’enguany, “Amb tu, més”. Des del Col·legi volem agrair a Espurna la seua acollida, al Pare Francesc les seues paraules d’ànim i als alumnes pel seu bon comportament durant tot el dia.

Gener 2018

"1. El Señor le ha concedido una gracia grande al dejarlo con vida para que reciba como purgatorio lo que le sucede, si sabe conformarse con la voluntad del Señor (Al P. Cherubini, Narni. 574-1627). 2. En cuanto al joven propuesto por el P. Caravita, si le parece a Vuestra Reverencia que es a propósito, puede aceptarlo:, pero siendo nosotros pobres y encima ahí con algunas deudas, debe procurarse las cosas necesarias para el propio hábito (Al P. Graziani, Roma, 576-1627). 3. Me disgusta mucho que nuestros clérigos demuestren tan poco deseo de aprender. La razón está en que no se dan cuenta de la utilidad grande que procurarían a los alumnos si fueran aptos para enseñarles juntamente las letras y el espíritu. Pero siendo negligentes, no serán aptos ni para lo uno ni para lo otro. Exhórteles de mi parte a que se porten bien que eso me causará gran consuelo, y para ellos será de grandísimo provecho (Ibidem)."