PROJECTE 5è, 'UN LLOC MILLOR PER A VIURE'

27 de Desembre de 2017

En aquest primer trimestre, els alumnes de 5è s’han immers durant tres setmanes en la realització d’aquest Projecte de treball en el que s’han implicat les àrees de Llengua Castellana i Valenciana, Matemàtiques, Ciències Naturals i Ciències Socials. Aquest aprenentatge per Projectes ha inclòs Treball Cooperatiu, Rutines de Pensament, Resolució de Problemes, Gamificació i Flipped Learning.

Amb els fils conductors del Canvi Climàtic, l’esgotament de recursos naturals i la Contaminació del medi ambient s’ha elaborat aquest Projecte amb diferents i variades tasques en les quals els distints equips han treballat per conèixer la realitat del nostre planeta, quins perills comporta i quines solucions es poden adoptar per tal de frenar aquesta situació.

Han conegut els hàbits d’estalvi energètic de familiars i amics;  han fet de vigilants del reciclatge en les hores de pati i han conscienciat amb els seus cartells a la resta d’alumnes de l’escola; han calculat les emissions de CO2 que tirem a l’atmosfera durant un dia, una setmana, un mes i un any; han experimentat què és això de l’efecte hivernacle; per a finalment, posar-se en una simulació del pitjor que podria passar i començar una missió d’exploració per l’Univers per tal de buscar un nou planeta en el que poder viure.

A la fi, tots els equips van trobar eixe “LLOC MILLOR PER A VIURE”, però el més important és que van aprendre de una forma diferent i sent ells els actius del seu propi aprenentatge i han sigut conscients del que podria passar al nostre planeta si no fem alguna cosa per solucionar-ho.

Gener 2018

"1. El Señor le ha concedido una gracia grande al dejarlo con vida para que reciba como purgatorio lo que le sucede, si sabe conformarse con la voluntad del Señor (Al P. Cherubini, Narni. 574-1627). 2. En cuanto al joven propuesto por el P. Caravita, si le parece a Vuestra Reverencia que es a propósito, puede aceptarlo:, pero siendo nosotros pobres y encima ahí con algunas deudas, debe procurarse las cosas necesarias para el propio hábito (Al P. Graziani, Roma, 576-1627). 3. Me disgusta mucho que nuestros clérigos demuestren tan poco deseo de aprender. La razón está en que no se dan cuenta de la utilidad grande que procurarían a los alumnos si fueran aptos para enseñarles juntamente las letras y el espíritu. Pero siendo negligentes, no serán aptos ni para lo uno ni para lo otro. Exhórteles de mi parte a que se porten bien que eso me causará gran consuelo, y para ellos será de grandísimo provecho (Ibidem)."