Buscador web

10 d'Abril de 2018

CRÒNICA DEL VIATGE:

09/04/18   DIA 1

De bon matí, a les 7:30h eixíem des de l’Estació d’Autobusos de Gandia,  41 alumnes de 2n batxillerat acompanyats pels seus professors, David Melo, Mª Dolores Sáez i Núria Ribera. Hem arribat a l’aeroport de València destinació Roma i una vegada allí, ens han traslladat a l’esperada ciutat de Florència, capital de la Toscana, ciutat més poblada de la regió i l’enllaç econòmic, administratiu i cultural entre Roma i les riques i poblades regions del nord d’Itàlia.

La Toscana és una de les regions més famoses, situada al centre d’Itàlia; és una de les regions més importants pel seu patrimoni artístic, històric, econòmic, cultural i paisatgístic. En el nostre viatge visitarem dos lloc de la regió declarats Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO: el centre històric de Florència (1982) durant el 2n dia i  la plaça de la catedral de Pisa (1987) el 3r dia del nostre viatge. A més a més visitarem  la ciutat de Lucca durant la tornada a Roma.

Hui en arribar a Florència, després de fer el “check-in” al hotel, hem sopat tots junts  en un restaurant situat en la famosa plaça de Santa Maria Novella, on en finalitzar, hem pogut gaudir de un passeig de nit pel Ponte Vechio,  la Piazza della Signora i  la Catedral de Florència de tornada a l’hotel.

Finalment ens hem retirat a l’hotel de Florència

10/04/18   DIA 2

Continuem a la ciutat de Florència amb la nostra guia Alessandra. Hem pogut conèixer la història de Florència i sobretot tots els personatges famosos que ha presentat al llarg del temps: els Mèdicis, on hem anat i admirat el David original de Miquel Àngel.  Hem visitat la plaça del Duomo amb la seua espectacular basílica, baptisteri i torre i, finalment, per la vesprada, hem pujat fins la Plaça de Miquel Àngel des d’on hem gaudit d’una panoràmica de la ciutat renaixentista de Florència

Hem recorregut  la Piazza della Signora, la Catedral de Florència, el nom de la qual és Santa Maria de les Flors; ambdós edificis estan ubicats al costat del Battistero en la Piazza del Duomo. Ens hem dirigit al Ponte Vechio, on es construí un passadís per tal que el senyors Mèdicis pogueren anar al seu Palau Pitti situat a l’altra vora del riu; després hem continuat pel Palau dels Uffizi (seu d’una pinacoteca espectacular), la Plaça de la República, l’estàtua del David i la Basílica de Santa Croce. Ja per la vesprada, de manera lliure cadascú ha visitat el que li ha agradat més.

Per acabar el dia, ens hem reunit tots junts a sopar en la trattoria “Il Grillo”; en finalitzar alguns han aprofitat per vore en un bar el partit de futbol Roma-Barcelona amb l´afició italiana, altres prendre un gelat i altres s´han retirat a l’hotel.

Ha sigut un dia molt intens!

11/04/18   DIA 3

El viatge continua amb la il·lusió d’arribar a la ciutat de Roma. Queden dues parades encara:  Pisa i Lucca.

Pisa, coneguda sobretot per la seua torre inclinada, on tots quedem bocabadats davant del grandiós complex arquitectònic que hi ha al voltant de la Torre de Pisa: baptisteri, cementeri, basílica, muralles. Visitem la Piazza dei Cavalieri i ens dirigim cap a Lucca després.

A la regió de la Toscana, destaca Lucca, una ciutat molt curiosa,  ubicada al peu dels Apenins, on les seues muralles restaren intactes  i cadascun dels quatre costats principals està enjardinat amb diferents classes d’arbres. A la ciutat destaquen les places, esglésies, palaus i viles a més de museus i galeries d’art. Aprofitem per a dinar a l´amfiteatre de la ciutat.

En acabar continuarem fins a Roma, on sopem al ristorante “de l´Amigi” i ens dirigim cap a l´hotel “Center 3” on fem el check-in i descansem.

12/04/18   DIA 4

Roma / Ciutat del Vaticà

Hem desdejunat a l’hotel i seguidament hem visitat la Basílica de Santa Croce in Gerusalemme, on hem vist la relíquia de les espines de la corona de Jesús, a continuació hem visitat  la Basílica de San Giovanni.

La Basílica de San Giovanni és la més antiga de les quatre basíliques papals de Roma i, alhora, és la més important, per ser la catedral de Roma. És anomenada "mare de totes les esglésies del món" i representa l'ideal d'unió entre l'època pagana i l'era cristiana.

Després hem visitat Santa Maria  la Major, el nom de l'església reflecteix dues idees de grandesa, d'una banda la d'una basílica major en oposició a una basílica menor i també a la de la Mare de Déu; la Basílica és el lloc més gran i important dels dedicats a Roma al culte marià. En 1990 va ser inclosa en la llista del Patrimoni de la Humanitat a Europa per la Unesco; en acabar hem dinat al voltant de la plaça.

A les 15:30h hem visitat la Ciutat del Vaticà, on hi trobem la Capella Sextina, hem recorregut la Plaça de Sant Pere envoltada per una impressionant columnata  i hem visitat la Basílica de Sant Pere en la qual hem admirat la Pietat de Miquel Àngel.

En acabar de sopar, hem gaudit de temps lliure per passejar per la zona de l´hotel; finalment ens hem ant a descansar i recobrar forces per demà on tindrem altre dia intens.

13/04/18   DIA 5

ROMA  IMPERIAL

Hui de bon matí, hem eixit de l´hotel i ens hem dirigit a la zona del Coliseu, on hem visitat la Basílica de San Pietro in Vincoli i hem admirat la figura del Moisés de Miquel Àngel a més de gaudir alumnes i professors de temps lliure per a fer compres.

A les 12.30h hem fet una visita guiada pels diferents llocs que ens han transportat a diversos moments de la història de la coneguda “Roma Imperial” famosa pel seu fòrum Imperial, la plaça Venècia, el Campidoglio, Plaça d’Espanya, però sobretot, del Coliseu.

Per la vesprada hem visitat la Casa General dels Escolapis on el P. Francesc Mulet, ens ha acompanyat per les diferents estances de la casa: el claustre, l’oratori on es produí la vestició dels primers escolapis i on prega la comunitat resident, l’habitació on va viure Calassanç que es va conservar intacta i l’habitació on es guarden moltes relíquies del sant. Finalment, hem acudit a l’Església de Sant Pantaleó  i hem visitat les restes de Calassanç on hem admirat el quadre realitzat pel gandià Joan Costa, alumne del Pare Faus, en commemoració dels 400 anys de la fundació de l’Escola Pia.

Desprès, hem visitat la Plaça Navona i el Panteó; per acabar, la nit ens tenia preparada la visita a la Plaça del Papa i a la Fontana de Trevi, que és la Font barroca més gran de Roma, la seua part més coneguda és l’escultura de Neptú i el seu tema és la mar; la tradició afirma que el fet de llançar una moneda d’esquena a la Font porta bona sort o que hi tornaràs a la ciutat; i açò és exactament el que han fet els nostres alumnes.

Per acabar la nit, hem tornat a l´hotel passejant uns tres quilòmetres per acomiadar-nos d´aquesta meravellosa ciutat.

14/04/18   DIA 6

AEROPORT ROMA / VALÈNCIA / GANDIA

De matinada ens han traslladat a l’aeroport en autobús i el nostre vol tenia eixida a les 09.40h  Roma/València. Una vegada a l’aeroport de València, l’autobús ens ha arreplegat per portar-nos a Gandia. Hem arribat a l’Estació d’Autobusos a les 13.00h.

Serà per sempre un viatge inoblidable! Esperem que els nostres desitjos  formulats d’esquena a la Fontana de Trevi s’acomplisquen en un futur…

< MÉS IMATGES A LA GALERIA >

El temps en Gandia

Nº Visites: 4163676

L'Any amb Calassanç

"1. Procure que aunque no estén más que dos no se dejan jamás los ejercicios comunes que hacemos aquí, porque dejando esta semana uno que parece no importar mucho, poco a poco se van dejando los demás (Al P. Cananea, Moricone, 276-1624). 2. Estando resuelto a volverse al pueblo el diácono de Reggio no está bien que se encuentre en casa porque al no estar dispuesto a ser religioso, querrá tener alguna libertad que no puede resultar sino de escándalo para los demás:, si fuera de casa se le puede hacer algún servicio, que se le haga (Al P. Graziani, Roma, 567-1626)."