Buscador web

CRÒNICA DEL VIATGE:

07/04/18   DIA 1

Saragossa

Hem arribat a Saragossa (la nostra primera parada), on ens espera Ana María, la guia que ens ensenya el mes emblemàtic de la ciutat.

Entrem en la basílica barroca de La nostra Senyora del Pilar (lloc de peregrinació popular) i Ana María ens explica històries curioses i anecdòtiques ocorregudes allí en el passat. Caminem pels carrers del centre històric fins a arribar a la part més moderna on acaba la visita guiada i tots a dinar.

Partim de Saragossa cap a Jaca i arribada a l'alberg, repartiment d'habitacions, sopar i passeig pel centre. Temps lliure i comiat del dia 1.

Tots contents i demà a esquiar.

08/04/18   DIA 2

Candanchú

Curs d'esquí monitoritzat durant dues hores. Menjar en el restaurant de les pistes i temps lliure per poder esquiar durant la vesprada. Volta a l'alberg i temps lliure.

Arribem prop de les 10 a les pistes, està nevant i ens dirigim a l'estació d'esquí on els nostres alumnes s'equipen per iniciar la seua aventura. Tots ixen per grups amb un monitor assignat per rebre un curs d'esquí durant dues hores. És l'últim dia que aquesta estació d'esquí està oberta. Tanquen la temporada. I, com a comiat tenim la sort de gaudir d'un dj posant música en el bar que anima molt l'ambient; ens movem al ritme de la música. La majoria ha superat la prova, però alguns van apareixent per la cafeteria abans del previst o bé perquè s'han adonat que l'esquí no és el seu, o perquè el cansament ha pogut amb ells. No obstant això, tots feliços han aprofitat el dia esquiant, fent-se fotos en la neu i que no falte la batalla de boles de neu.

Tancarem la jornada eixint a fer una passejada pel centre.

Demà més.

09/04/18   DIA 3

Multiaventura

Multiaventura en Murillo de Gállego, paintball i patinatge sobre gel.

Hui ens despertem amb les piles posades perquè ens espera un dia ple d'aventura. Després de desdejunar, eixim ben equipats cap a Murillo de Gállego on ens espera l'empresa contractada per a les activitats de multiaventura.

Ens dividim en dos grups i mentre uns es van al riu a practicar activitats vàries de multiaventura, uns altres es queden al paintball, després al contrari.

Al costat del riu tenim preparat un circuit de ràpel, descendim per una paret vertical, descendim per la tirolina, escalada i tir a l'arc. Un a un tots anem passant per les diferents proves, uns amb més destresa que uns altres, però en major o menor mesura, prova superada. Cansats per l'esforç, ens desprenem de l’arnés i el casc i ens anem al camp de tir. Roba de protecció, cascos i pistoles de paintball en mà, entrem en el camp de tir en dos equips i, amagats darrere de pneumàtics i tanques, a disparar bales de pintura a l'equip contrari.

De tornada a l'alberg i l'última prova: patinatge sobre gel.

Amb això hem tancat el dia, tots esgotats però feliços.

10/04/18   DIA 4

Ciutadella de Jaca i rafting

Després de dos dies intensos d'activitats multiaventura, hui visita cultural a la ciutadella de Jaca. Ens despertem mitja horeta més tard i després d'un relaxat desdejuni ens dirigim a la Ciutadella de Jaca caminant tranquil·lament, doncs la tenim tan sol a cinc minuts del nostre alberg.

La Ciutadella de Jaca, anomenada fins al segle XIX “Castell de Sant Pere”, és una fortalesa de traça italiana situada en aquesta ciutat, considerada com Bé d'Interès Cultural i Patrimoni històric d'Espanya, manada edificar per Felip II a la fi de 1592. Acull el Museu de Miniatures Militars que allotja una col·lecció de 32.000 figures de plom recreant batalles singulars en la història de la humanitat.

Fem el recorregut pel recinte de la fortalesa acompanyats d'una guia que ens va explicant la història de la mateixa. Visitem la capella i finalment el museu que està format per diverses sales.

Una vegada finalitzada aquesta visita, tornem a l'alberg per menjar i preparar-nos per a la trepidant aventura d'aquesta vesprada, el rafting. Dubtosos per la climatologia, que no ens acompanya, partim de nou a Murillo de Gállego. No estem segurs que plovent com ens plou puga realitzar-se aquesta excursió; però en arribar veiem més grups i els monitors animen a posar-se els vestits, armilles i cascos i camí al riu. L'emoció es respira en l'ambient i, més encara, quan unes de les barques ha bolcat i, ràpidament, tots han posat de la seua part per ajudar als qui han caigut a l'aigua. Tots de tornada bé.

Una aventura més que explicar

11/04/18   DIA 5

Peralta i Poblet

La jornada començava tranquil·la. Tal i com els professors havien indicat, els alumnes tenien les seus maletes preparades. Després d’agafar forces amb el desdejuni, els alumnes de l’Escola Pia de Gandia es dirigien cap a l’autobús. En carregar-les, comprovarem que el vehicle duia més pes que a l'anada, deixàvem enrere un fum d’experiències i moments increïbles; però guardaven en elles un record inesborrable. Tots eren conscients de què el viatge anava a ser dur, ens esperaven un grapat d’hores de viatge. No obstant això, el destí ens presentaria alguna que altra sorpresa afegida.

L’autobús feia 45 minuts que havia iniciat el seu camí cap a Peralta de la Sal, la localitat natal del nostre fundador, i de sobte, van veure un cotxe de la Guàrdia Civil. Ens van indicar que el camí era inaccessible per a vehicles del nostre tipus. Les previsions no eren massa bones, fantasiejàvem amb el que ens podríem trobar allà dalt. Es decidí que els professors junt amb un grup de voluntaris anaren a la tenda més propera per tal de comprar aigua i alguna cosa per menjar. Era important fer recollida de vivers per enfrontar-nos a la neu en cas de quedar-nos bloquejats en algun punt del trajecte.

Després de dues hores poguérem continuar sense majors inconvenients. Anàvem amb el temps just, però les circumstàncies ens deixaven una estampa nevada difícil d’igualar.

Finalment, arribàrem al nostre destí. Els nostres aventurers dinaren per recuperar energies i després d’una breu xarrada degut a les circumstàncies, continuarem el nostre viatge fins al monestir de Poblet. El temps jugava a la nostra contra, tot feia indicar que no anàvem a poder gaudir d’aquesta joia arquitectònica. Però una vegada més la sort ens va somriure, el nostre guia ens esperà per fer-nos una visita molt ràpida, donar-nos algunes pinzellades sobre la història i la vida al monestir i ens deixà a l’església per tal de poder veure una oració de vespres on els monjos cantaven acompanyats per l’impressionant orgue que presidia el sostre. Els alumnes es van quedar bocabadats.

Amb la pluja com a lleial acompanyant marxàrem cap a Valls, lloc de l’anhelat hotel fi d’etapa. Una vegada allí, sols tinguérem temps de distribuir als alumnes i anar-nos-en a sopar. Fou un sopar amenitzat per l’emoció del futbol, on més d’un/a estigué a prop del col·lapse. Tot seguit, deixàrem un poc de temps per estar xarrant a les habitacions i se n’anaren a dormir. Demà era l’últim dia i calia descansar per tal de gaudir de Port Aventura.

12/04/18   DIA 6

Port Aventura

Aquesta ha estat l’última parada del nostre periple. Després d’una tranquil·la nit a l'hotel Class Valls, marxàrem cap a Port Aventura.

Va ser una manera immillorable de donar per finalitzada aquesta estança. La il·lusió es mesclava amb el sentiment de pena per saber que arribàvem a la fi. L’oratge ens volgué acompanyar i gaudírem d’un gran dia descobrint o redescobrint tots els racons del parc temàtic.

En arribar a la Renfe de Gandia es pogué veure el feliç cansament de tots els alumnes, havien estat uns dies esgotadors però tots han aconseguit un record irreemplaçable com a guardó.

<< MÉS IMATGES A LA GALERIA >>

El temps en Gandia

Nº Visites: 4163699

L'Any amb Calassanç

"1. Procure que aunque no estén más que dos no se dejan jamás los ejercicios comunes que hacemos aquí, porque dejando esta semana uno que parece no importar mucho, poco a poco se van dejando los demás (Al P. Cananea, Moricone, 276-1624). 2. Estando resuelto a volverse al pueblo el diácono de Reggio no está bien que se encuentre en casa porque al no estar dispuesto a ser religioso, querrá tener alguna libertad que no puede resultar sino de escándalo para los demás:, si fuera de casa se le puede hacer algún servicio, que se le haga (Al P. Graziani, Roma, 567-1626)."