VIATGE A ATHLONE ( IRLANDA) 2018

10 d'Abril de 2018

CRÒNICA DEL VIATGE:

10/04/18   DIA 1

Un grup de 20 estudiants de 2n d’ ESO ha eixit de bon matí de Gandia cap a l’aeroport d’Alacant acompanyats per la professora Graciela Pedro. Han volat fins Dublín i han agafat un autobús fins la ciutat d’Athlone, on les famílies que els acolliran els propers sis dies estaven esperant-los. Per a la majoria dels alumnes, és la primera vegada que viuen una immersió lingüística d’este tipus, la qual els permetrà posar en pràctica els coneixements adquirits durant molts cursos.

11/04/18   DIA 2

Els alumnes han començat hui les classes al St. Joseph College, a Summerhill, on han estat tot el matí amb Annette i Karen, les professores irlandeses. Han estat aprenent sobre la cultura i història d’ Irlanda i han compartit coneixements amb companys irlandesos. Després de dinar un autobús els ha dut al centre d’Athlone on Katen els ha fet una visita guiada i els ha contat històries interessants sobre els llocs més emblemàtics d’esta xicoteta ciutat. Han acabat la vesprada al Athlone Shopping Centre, on han gaudit de temps lliure per a pegar una volteta

12/04/18   DIA 3

Després de les classes del matí, on han tractat les menjars típics d’Irlanda, un autobús ha dut els alumnes a Athenry per a visitar el Heritage Centre. Allí els han disfressat amb roba de l’Edat Mitjana i han estat representant la història dels reis normands Hemry i Leonore, seguint les directrius dels encarregats del centre. En acabar, han pogut fer una competició de tir a l’ arc en dos equips, Knight and Dragons; també han fet carreres en un laberint que hi ha al jardins del’edifici. A les 5 de la vesprada tornaven cap Athlone contents, on les famílies estaven esperant-los. Demà més i millor.

13/04/18   DIA 4

Un altre dia gris i boirós; encara no hem vist el sol. Últim dia de classes a Shannon Academy; s’han acomiadat de la gent i han rebut diferents premis i detalls per la feina que han fet. La vesprada ha sigut molt divertida: han anat al Bowling Alley on han estat jugant als bols repartits en cinc equips. En acabar, un passeig per la vora del riu Shannon fins el Golden Island on han tingut temps per a comprar regals per a familiars i amics. Prompte a casa a descansar, perquè demà tenen excursió a Galway tot el dia.

14/04/18   DIA 5

Full day trip to Galway. Hui hem passat el dia a Galway, una de les ciutats més importants d’Irlanda, situada a la costa est, amb una història lligada a Espanya. La zona de l’Spanish Arch que hem visitat s’anomena així pels comerciants que venien a Irlanda ja  als segles V i VI; són les restes d’ unes arcades per les quals s’accedia a la ciutat. Hem fet un “ walking guided tour around the city” amb Karen i després hem tingut temps per a passejar per Shop Street, on els alumnes han comprat alguns detalls.

15/04/18   DIA 6

De bon matí i després d’ acomiadar- nos de les famílies amfitriones, hem eixit amb autobús cap a Dublín amb Patrick, el nostre guia. Malgrat la pluja, a la capital irlandesa hem visitat el famós Trinity College (la universitat), el Book of Wells (la biblioteca), el St. Stephen Park , Temple Bar, the Ha’Penny Bridge i l’Spire, una columna de 124 metres d’ altura, així com altres llocs emblemàtics del centre. En acabar la visita els alumnes han aprofitat el temps lliure per a comprar alguns regalets més i hem tornat a l’aeroport de Dublín per a agafar el vol cap a Alacant a les 18.55h.

Un dia un poc trist; els alumnes estan esgotats però s’ haurien quedat uns dies més ací. Malgrat la pena de deixar Irlanda, se’n venen amb la satisfacció d’haver viscut una  experiència que mai oblidaran.

<<  MÉS IMATGES A LA GALERIA  >>

Maig 2019

"1. En cuanto al joven, por ahora no hay sitio en el noviciado:, es preciso ir muy cautos y conocer a uno antes de darle el hábito (Al P. Castilla, Frascati, 853-1628). 2. Los juicios de Dios son inescrutables y comúnmente parece a todos cosa extraordinaria que dure tanto el contagio en esa ciudad. El Señor dé a todos verdadero conocimiento de la causa y después ánimo eficaz para poner remedio (Al P. Alacchi, Venecia, 1620-1631). 3. ...me ha entregado una carta de V. R. y me ha relatado de boca la obra de esas Escuelas Pías de Palermo, con tanta exageración que si fuese verdad la mitad, me sería de gran consuelo:, tengo que creer que usa mucha solicitud y diligencia, porque al estar empleados novicios muy jóvenes sin práctica de escuelas y sin ejercicios particulares de retiro y devoción, no puede ir con la perfección que se requiere (Al P. Alacchi, Palermo. Moncallero 37-1634)."