ALBERTO COTO, CAMPIÓ DEL MÓN i RÈCORD GUINNESS EN CÀLCUL MENTAL, VISITA L’ESCOLA PIA

13 d'Abril de 2018

El 10 d’Abril, els alumnes de 5é de Primària i 1r, 2n i 3r d’ESO van gaudir impressionats de les destreses de la persona més ràpida del món fent càlculs mentals. Coto va compartir les seues experiències, trucs i estratègies per exercitar la ment, realitzant operacions matemàtiques i càlculs numèrics. Multiplicació de 2 nombres de 8 dígits, arrels cúbiques de nombres de 6 dígits, encertar dia de la setmana de naixement sabent la data i nombres de telèfon… Els alumnes que portaven les seues calculadores, es quedaren bocabadats davant la velocitat en els càlculs i el seu encert. Cal destacar la proximitat d’Alberto amb els xiquets, que esperaven impacients per participar en les demostracions i fer-li preguntes. Els va animar a veure les matemàtiques amb altres ulls, on “el càlcul mental no és només un element magnífic d'entreteniment, sinó també una forma d'abordar les matemàtiques tant creativa com recreativa”

El calculista també ens va presentar el seu últim llibre “Multiplic@ tus inteligenci@s” que els alumnes interessats van poder adquirir signat per ell.

Desembre 2018

"1. Procure que aunque no estén más que dos no se dejan jamás los ejercicios comunes que hacemos aquí, porque dejando esta semana uno que parece no importar mucho, poco a poco se van dejando los demás (Al P. Cananea, Moricone, 276-1624). 2. Estando resuelto a volverse al pueblo el diácono de Reggio no está bien que se encuentre en casa porque al no estar dispuesto a ser religioso, querrá tener alguna libertad que no puede resultar sino de escándalo para los demás:, si fuera de casa se le puede hacer algún servicio, que se le haga (Al P. Graziani, Roma, 567-1626)."