ALBERTO COTO, CAMPIÓ DEL MÓN i RÈCORD GUINNESS EN CÀLCUL MENTAL, VISITA L’ESCOLA PIA

13 d'Abril de 2018

El 10 d’Abril, els alumnes de 5é de Primària i 1r, 2n i 3r d’ESO van gaudir impressionats de les destreses de la persona més ràpida del món fent càlculs mentals. Coto va compartir les seues experiències, trucs i estratègies per exercitar la ment, realitzant operacions matemàtiques i càlculs numèrics. Multiplicació de 2 nombres de 8 dígits, arrels cúbiques de nombres de 6 dígits, encertar dia de la setmana de naixement sabent la data i nombres de telèfon… Els alumnes que portaven les seues calculadores, es quedaren bocabadats davant la velocitat en els càlculs i el seu encert. Cal destacar la proximitat d’Alberto amb els xiquets, que esperaven impacients per participar en les demostracions i fer-li preguntes. Els va animar a veure les matemàtiques amb altres ulls, on “el càlcul mental no és només un element magnífic d'entreteniment, sinó també una forma d'abordar les matemàtiques tant creativa com recreativa”

El calculista també ens va presentar el seu últim llibre “Multiplic@ tus inteligenci@s” que els alumnes interessats van poder adquirir signat per ell.

Abril 2019

"1. ...las escuelas van bien y van aumentando los escolares, en lo que V.R. debe poner todo empeño siendo nuestro instituto no sólo la escuela de letras, sino lo que más importa del santo Temor de Dios (Al P. Franchi, Podolin, 4176- 1644). 2. V.R. será muy cuidadoso en recibir al hábito, si no son personas muy a propósito para aumentar el crédito de nuestro Instituto (ídem). 3. Oremos por la victoria de los ejércitos del Emperador contra tantos enemigos que lo persiguen (ídem). 4. Con la paciencia se deben superar todas las cosas (Al P. Cerutti, Narni, 4364-1646)."