ALBERTO COTO, CAMPIÓ DEL MÓN i RÈCORD GUINNESS EN CÀLCUL MENTAL, VISITA L’ESCOLA PIA

13 d'Abril de 2018

El 10 d’Abril, els alumnes de 5é de Primària i 1r, 2n i 3r d’ESO van gaudir impressionats de les destreses de la persona més ràpida del món fent càlculs mentals. Coto va compartir les seues experiències, trucs i estratègies per exercitar la ment, realitzant operacions matemàtiques i càlculs numèrics. Multiplicació de 2 nombres de 8 dígits, arrels cúbiques de nombres de 6 dígits, encertar dia de la setmana de naixement sabent la data i nombres de telèfon… Els alumnes que portaven les seues calculadores, es quedaren bocabadats davant la velocitat en els càlculs i el seu encert. Cal destacar la proximitat d’Alberto amb els xiquets, que esperaven impacients per participar en les demostracions i fer-li preguntes. Els va animar a veure les matemàtiques amb altres ulls, on “el càlcul mental no és només un element magnífic d'entreteniment, sinó també una forma d'abordar les matemàtiques tant creativa com recreativa”

El calculista també ens va presentar el seu últim llibre “Multiplic@ tus inteligenci@s” que els alumnes interessats van poder adquirir signat per ell.

Abril 2018

"1. Las cosas hechas con precipitación y quizás sin que anteceda aquella oración que sería necesaria, suelen engendrar pensamientos fastidiosos (Al P. Castilla, Frascati, 827- 1628). 2. Procuren todos llegar a ser religiosos observantes y de buen ejemplo para los seglares (ídem). 3. No crea V.R. que nuestra Religión, aunque ahora parece destruida a instancias de quien Dios sabe, no deberá resucitar, sino que incluso más que nunca crecerá con la ayuda del Señor, y creo que no tiene que pasar mucho tiempo:, por eso conviene permanecer firmes en la mortificación que Dios nos manda, porque con ella quiere probar quién lo sirve verdaderamente por amor y quien persevere verá la ayuda de Dios sobre sí (Al P. Pennazzi, Pesaro, 4364-1646)."