INTERCANVI A JONZAC ( FRANÇA)

30 d'Abril de 2018

CRÒNICA DEL VIATGE:

28/04/18   DIA 1

Divendres, cap a les 22 hores, vam deixar les nostres famílies i va començar el nostre viatge cap a Jonzac amb els companys de l’IES Veles e Vents del Grau i IES Maria Enríquez.

Tots i totes molt nervioses, amb ganes d’arribar per a poder gaudir d’una setmana d’intercanvi.

Després d’una llarga nit, arribarem a Burdeus, una important ciutat portuària del sud-oest francès on visitàrem el Centre històric, la Catedral, Ajuntament…

En acabar de dinar... de nou al bus i… A Jonzac on esperaven les famílies amb els nostres corres! Tots molt contents de retrobar-se!!!

30/04/18  01-05/18   DIA 3 i 4

Ahir vam passar el dia amb les famílies que ens van portar a conèixer un poc més els voltants de la regió.

Avui era el dia més esperat per tots: visita al Futuroscope. Per si no ho sabeu el Futuroscope és un parc temàtic ple de pavellons amb temes molt variats: des de córrer un rallye amb Sebastian Loeb  o córrer pels carrers de Viena fins a un extraordinari viatge al voltant del món

Hem gaudit moltíssim malgrat que l’oratge no ens ha acompanyat massa.

02/05/18   DIA 5

El nostre viatge està quasi arribant a la fi. Així que per conèixer un poc més el Departament de Charente-Maritime, hem anat a Angoulême.

La ciutat està situada a la vora del riu Charente. Entre els seus edificis més emblemàtics destaca la Catedral romànica

D’altra banda, la Ciutat és mundialment coneguda per celebrar cada any el Festival Internacional del Còmic.

03/05/18   DIA 6

Avui és l’últim dia a Jonzac. Per acabar de descobrir estes terres hem anat a visitar dos molins.

En acabar la visita, dinar al Lycée i ginkana amb els nostres “ corres”.

Cap a les 17 hores, hem tornat a casa per arreplegar maletes i a la festa d’acomiadament on  els pares, mares, professorat i tots els alumnes de l' intercanvi hem participat  de la mateixa.

I tal i com estava previst, a les 22 hores, amb moltes llàgrimes i plors...tots al bus cap a Gandia.

Au revoir!!!

<< MÉS IMATGES >>

Maig 2018

"1. No me ponga jamás «Reverendísimo», sino sólo P. General... Salude de mi parte al P. Bernardino y dígale que por encontrarme todavía en cama, no le escribo (Al P. Ministro, Narni, 431-1626). 2. En cuanto a llevar bonete me contento con que todos los Hermanos que son aptos para recibir la primera tonsura lo puedan llevar, pero que no piensen seguir más adelante, y esto para que no se pueda decir que son más hermanos que clérigos, de forma que serán muy pocos los no aptos para la primera tonsura (Al P. Bandoni, Frascati, 1793-1632). 3. Le advierto seriamente de una cosa, que habiendo recibido un aviso tan importante de improviso, procure en el futuro ser muy humilde y paciente para que no le suceda nada peor (Al P. Pucci, Espoleto, 2235- 1634). 4. En cuanto al P. Carlos mandé la semana pasada un decreto para que no confiese más a aquella señora, y si no quiere obedecer es mala señal, y bajo esa gran soberbia debe haber alguna ofensa de Dios:, V.R. ponga el remedio que le parezca conveniente (Al P. Pucci, Espoleto, 2235-1634). 5. En la escuela de escritura no se tengan escolares mayores porque uno de ellos estorba al maestro más que diez pobrecitos pequeños, y los mayores no van por pobreza, sino por comodidad (ídem). 6. Me avisan de Bisignano que tenía en la habitación un puñal o arma ilícita sobre todo a religiosos y algunos versos amorosos con los que, como se dice, hacía el amor con algunas vecinas y tenía poquísima obediencia, pero aquel Padre de demasiado bueno no lo castigaba:, si encuentra el modo de volver al siglo como los otros, que se vaya, porque a la Religión le es más de daño que de utilidad (ídem). 7. Atienda siempre a hacerse más apto para enseñar a los pobres la escritura y las cuentas y también el santo temor de Dios. No se preocupe de admitir más alumnos mayores en su escuela, sino de atender a los pobres (Al H. de Ferraris, Nápoles, 2238-1634). 8. Pague nro. Sig. a V. S. Ilma, con bienes eternos el affetto y charidad que muestra alla nueva planta de nuestra Religión y en señal de algun agradescimiento ofresco lo poco que podrán los nuestros religiosos con sus orationes y sacrificios (Al sr. Cárdenas, Mesina, 2536-1636)."