INTERCANVI A JONZAC ( FRANÇA)

30 d'Abril de 2018

CRÒNICA DEL VIATGE:

28/04/18   DIA 1

Divendres, cap a les 22 hores, vam deixar les nostres famílies i va començar el nostre viatge cap a Jonzac amb els companys de l’IES Veles e Vents del Grau i IES Maria Enríquez.

Tots i totes molt nervioses, amb ganes d’arribar per a poder gaudir d’una setmana d’intercanvi.

Després d’una llarga nit, arribarem a Burdeus, una important ciutat portuària del sud-oest francès on visitàrem el Centre històric, la Catedral, Ajuntament…

En acabar de dinar... de nou al bus i… A Jonzac on esperaven les famílies amb els nostres corres! Tots molt contents de retrobar-se!!!

30/04/18  01-05/18   DIA 3 i 4

Ahir vam passar el dia amb les famílies que ens van portar a conèixer un poc més els voltants de la regió.

Avui era el dia més esperat per tots: visita al Futuroscope. Per si no ho sabeu el Futuroscope és un parc temàtic ple de pavellons amb temes molt variats: des de córrer un rallye amb Sebastian Loeb  o córrer pels carrers de Viena fins a un extraordinari viatge al voltant del món

Hem gaudit moltíssim malgrat que l’oratge no ens ha acompanyat massa.

02/05/18   DIA 5

El nostre viatge està quasi arribant a la fi. Així que per conèixer un poc més el Departament de Charente-Maritime, hem anat a Angoulême.

La ciutat està situada a la vora del riu Charente. Entre els seus edificis més emblemàtics destaca la Catedral romànica

D’altra banda, la Ciutat és mundialment coneguda per celebrar cada any el Festival Internacional del Còmic.

03/05/18   DIA 6

Avui és l’últim dia a Jonzac. Per acabar de descobrir estes terres hem anat a visitar dos molins.

En acabar la visita, dinar al Lycée i ginkana amb els nostres “ corres”.

Cap a les 17 hores, hem tornat a casa per arreplegar maletes i a la festa d’acomiadament on  els pares, mares, professorat i tots els alumnes de l' intercanvi hem participat  de la mateixa.

I tal i com estava previst, a les 22 hores, amb moltes llàgrimes i plors...tots al bus cap a Gandia.

Au revoir!!!

<< MÉS IMATGES >>

Gener 2019

"1. Al recitar el rosario vuelva a la costumbre que teníamos antes, en primer lugar por las necesidades de la santa Iglesia y luego por las necesidades de nuestra Religión (Al P. Cherubini, Nápoles 1049-1629). 2. Me gustaría que el P. J. Pedro se preparase a padecer por Cristo y no sólo de palabra, sino que desearía oír algunas acciones laudables. El Superior, más que nadie, tiene que ser el primero en todas las virtudes con el ejemplo (Al P. Cipolleta, Nursia, 1302-1630). 3. No está bien que riñan entre Vds. tan fácilmente, pues siendo sólo dos conviene que vivan en paz por todos los medios y si ocurre que uno corrige al otro, tome la advertencia con buen corazón y enmiéndese sin reñir, ni pensar que procede de rencor o de odio. Vd. que es más antiguo en Religión debe, con el ejemplo más que con las palabras, dar crédito a las correcciones y si alguna vez él le corrige de su mala educación o de que habla más como seglar que como religioso, hágale caso y procure enmendarse, porque entre los malos hábitos de la vida aseglarada y el hallarse tanto tiempo lejos de la convivencia religiosa puede fácilmente caer en abusos de malas costumbres o en palabras poco edificantes e incluso escandalosas. Ayúdense mutuamente, y soportando las imperfecciones del compañero, rivalicen en paciencia, humildad y caridad. Espero en la benignidad del Señor que vivirán como buenos y santos religiosos (Al P. Sorbino, Cesena, 1953-1633). 4. He leído su carta, y en el futuro en vez de decir: «Rmo. P. en Cristo observantísimo», pondrá, como lo hago yo, en el ángulo izquierdo: «Pax Christi», y luego un poco más abajo comenzará la carta (Al P. Sorbino, Cesena, 3014-1639). 5. Respecto a la carta escrita al p. General, deseo que otra vez guarden mayor reverencia a los PP. de la Compañía, pues nosotros no somos dignos de ser sus servidores por muchas razones y hemos de superar todas las cosas con santa paciencia. Recuerdo que dichos Padres han superado son paciencia contradicciones no sólo de ciudades principales, sino de reinos enteros, y como he dicho hemos de tratarles con toda reverencia (Al P. Andolfi, Chieti, 3886-1642). 6. Procuren observar con mucha diligencia las reglas, y que las escuelas vayan bien, que el Señor no dejará de darnos la ayuda necesaria (Al P. Reale, Cárcare, 1303-1630)."