FINALITZEM MOVIMENT CALASSANÇ

1 de Juny de 2018

Aquest dimarts 29 de maig s’han acabat les sessions de Moviment Calassanç. El curs 17/18 ha estat carregat d'experiències i moments compartits que ens han fet créixer com a persones i com a cristians. Els catequistes hem ajudat als alumnes a tindre experiències positives i descobrir en elles l’acció de Déu.

Encara tenim les experiències d'estiu per finalitzar l'any i enllaçar amb el següent, però hem tingut aquesta última sessió especial d'una manera més lúdica i compartida entre els diferents cursos d'ESO i Batxillerat.

D'aquesta manera donem gràcies per tot el que hem rebut durant l’any.

Al voltant de 30 alumnes del col·legi participaran, en juliol, en les diferents experiències d’estiu. Podran conviure amb alumnes de diferents centres de l’Escola Pia Betània i segur que tornen en setembre amb il·lusió i forces renovades per compartir amb els que no hi podran anar.

Seguim fent camí amb Calassanç, educant en fe i cultura, anunciant l'evangeli i transformant la societat. Una forta abraçada fraterna!

Abril 2019

"1. Infórmese bien porque en esa Provincia encontrará algunas cosas de demasiada libertad, pero «sapienti pauca» (Al P. Alacchi, Génova, 2708-1637). 2. Mientras tanto ponga todo su empeño en conseguir la perfección religiosa, que es lo que más importa (Al P. Morelli, Florencia, 2710- 1637). 3. V.R. procure mantener en paz a los hermanos y a los clérigos, y no se muestre parcial de ninguna manera, sino que como Padre ayude a todos, sobre todo a mantenerlos en paz (Al P. Fedele, Nápoles, 2848-1638). 4. V.R. sabe que en el Capítulo General se ordenó que no tuviésemos seglares en casa, y por eso he despedido al Sr. Cosimo Vannucci limosnero de N.S. que daba más de 100 escudos al año, y de la misma manera al buen viejo D. Pedro degl'Organi:, obsérvese ahí también ese decreto:, por unos pocos días se puede hacer caridad con alguno (ídem). 5. No sólo los clérigos sino también los Hermanos Operarios quieren ser sacerdotes porque ven que los sacerdotes no se dedican al ejercicio de las escuelas, sino que con la excusa de ser confesores permanecen ociosos toda la semana (Al P. Peri, Savona, 2849-1638). 6. En cuanto al estudio ahí para los nuestros, me gustaría, pero no hay jóvenes a propósito no teniendo sino poquísimos novicios:, no obstante si se me presenta la ocasión no dejaré de ayudar su buena idea, pero por ahora es preciso saberse acomodar al tiempo que corre (Al P. J.F. Apa, Florencia, 4178-1644)."