CAMÍ DE SANT JAUME 2018

9 de Juliol de 2018

20 joves de 3r d’ESO de Moviment Calassanç amb els seus professors Lidia Molina i Jorge Ortín han començat la peregrinació fins Santiago de Compostel·la junt a 180 alumnes dels distints col·legis de la Província de l’Escola Pia Betània.

Primer dia

Hui divendres 6 de juliol primera etapa del camí portugués, Ponte de Lima - Rubiaes. Han viscut el dia a partir d’una de les parts de l’Eucaristia: l’ACOLLIDA; El Senyor estiga amb vosaltres.

Ha estat important reflexionar sobre les bones maneres en el Camí. L’acollida a l’altre i respectar a la gent que camina i també a totes les persones que es trobem pel camí.

Segona etapa: Rubiaes-Tui

Dia centrat en el perdó. Han sigut 20 km que s’han fet en bon temps que ha començat per territori portugués i ha acabat en el municipi de Tui famós per la seua catedral.

La dinàmica de la vesprada ha estat centrada en el perdó, en la importància de fer el camí i la vida en pau amb els companys.

Tercera etapa: Tui-Redondela

Més de 30 kilòmetres. Tal vegada una de les etapes més dures d’aquest camí. Després de travessar el pont del Miño que separa Espanya de Portugal comencem una etapa que arriba a Redondela on molt cansats ens cuiden els cuiners i puguem gaudir d’un descans molt merescut.

Quarta etapa: Redondela-Pontevedra

21 kilòmetres. Etapa més tranquil.la  que l’anterior, que va en paral·lela la Ria de Vigo.

Per la vesprada com hem acabat prompte hi ha temps per a fer un assaig de les cançons que després ens ajuden a que el camí siga més curt.

Etapa 5 Pontevedra-Caldas

de Rei 22 km: Com tots els matins hem començat a caminar ben prompte i hem iniciat la marxa eixint de la ciutat de Pontevedra.

Hui el camí ha transitat per una  gran quantitat de sendes i era estrany ja que al contrari d’altres dies hi havia pocs arbres.

Després d’una 5 o 6 hores caminant hem arribat a l’antiga ciutat termal de Caldas de Rei on hem pogut descansar.

Caldas de Rei-Padrón: 20 km.

Hui hem tingut un dia especial ja que els catequistes ens han repartit en grup i hem caminat al nostre ritme. Ha sigut molt interessant perquè hem pogut compartir experiències i menjar amb els altres.

Sens dubte ha sigut una gran experiència.

Únicament queden dos dies de marxa, ja prompte arribarem a Santiago.

Etapa 7: Padrón-Seminario: 30 km.

Per fi vam arribar a Santiago després d’una etapa en la que ja caminàvem com si sempre haguérem portat la motxilla, van acabar el nostre dia amb una gran sorpresa: l’encontre amb l’altre camí i per tant amb amics d’altres col·legis de les Escoles Pies.

Va ser un dia per gaudir per a començar en el menú: pizza i hamburguesa i també per s’ha acabat un camí dur però també molt gratificant.

Etapa 8: Seminari-Santiago de Compostela

L’etapa va ser un passeig pels carrers de Santiago fina arribar a la plaça de l’Obradoiro on acabarem el camí de Sant Jaume. Va ser molt emocionant, vora 200 joves cantant i entrant junts i donant gràcies a Déu per haver pogut fer el Camí.

Després d’unes quantes fotos vam poder assistir a l’Eucaristia del pelegrí i també donàrem les gràcies a l'Apòstol donant-li una abraçada i per últim ens agenollàrem davant de la cripta de Sant Jaume per tal de demanar la intenció per la qual cadascú havia fet la peregrinació.

Ha sigut una experiència fantàstica i únicament resta donar gràcies als catequistes que ens han acompanyat i també a les persones que han cuinat i ens han cuidat durant aquests dies.

Gener 2019

"1. Al recitar el rosario vuelva a la costumbre que teníamos antes, en primer lugar por las necesidades de la santa Iglesia y luego por las necesidades de nuestra Religión (Al P. Cherubini, Nápoles 1049-1629). 2. Me gustaría que el P. J. Pedro se preparase a padecer por Cristo y no sólo de palabra, sino que desearía oír algunas acciones laudables. El Superior, más que nadie, tiene que ser el primero en todas las virtudes con el ejemplo (Al P. Cipolleta, Nursia, 1302-1630). 3. No está bien que riñan entre Vds. tan fácilmente, pues siendo sólo dos conviene que vivan en paz por todos los medios y si ocurre que uno corrige al otro, tome la advertencia con buen corazón y enmiéndese sin reñir, ni pensar que procede de rencor o de odio. Vd. que es más antiguo en Religión debe, con el ejemplo más que con las palabras, dar crédito a las correcciones y si alguna vez él le corrige de su mala educación o de que habla más como seglar que como religioso, hágale caso y procure enmendarse, porque entre los malos hábitos de la vida aseglarada y el hallarse tanto tiempo lejos de la convivencia religiosa puede fácilmente caer en abusos de malas costumbres o en palabras poco edificantes e incluso escandalosas. Ayúdense mutuamente, y soportando las imperfecciones del compañero, rivalicen en paciencia, humildad y caridad. Espero en la benignidad del Señor que vivirán como buenos y santos religiosos (Al P. Sorbino, Cesena, 1953-1633). 4. He leído su carta, y en el futuro en vez de decir: «Rmo. P. en Cristo observantísimo», pondrá, como lo hago yo, en el ángulo izquierdo: «Pax Christi», y luego un poco más abajo comenzará la carta (Al P. Sorbino, Cesena, 3014-1639). 5. Respecto a la carta escrita al p. General, deseo que otra vez guarden mayor reverencia a los PP. de la Compañía, pues nosotros no somos dignos de ser sus servidores por muchas razones y hemos de superar todas las cosas con santa paciencia. Recuerdo que dichos Padres han superado son paciencia contradicciones no sólo de ciudades principales, sino de reinos enteros, y como he dicho hemos de tratarles con toda reverencia (Al P. Andolfi, Chieti, 3886-1642). 6. Procuren observar con mucha diligencia las reglas, y que las escuelas vayan bien, que el Señor no dejará de darnos la ayuda necesaria (Al P. Reale, Cárcare, 1303-1630)."