CAMÍ DE SANT JAUME 2018

9 de Juliol de 2018

20 joves de 3r d’ESO de Moviment Calassanç amb els seus professors Lidia Molina i Jorge Ortín han començat la peregrinació fins Santiago de Compostel·la junt a 180 alumnes dels distints col·legis de la Província de l’Escola Pia Betània.

Primer dia

Hui divendres 6 de juliol primera etapa del camí portugués, Ponte de Lima - Rubiaes. Han viscut el dia a partir d’una de les parts de l’Eucaristia: l’ACOLLIDA; El Senyor estiga amb vosaltres.

Ha estat important reflexionar sobre les bones maneres en el Camí. L’acollida a l’altre i respectar a la gent que camina i també a totes les persones que es trobem pel camí.

Segona etapa: Rubiaes-Tui

Dia centrat en el perdó. Han sigut 20 km que s’han fet en bon temps que ha començat per territori portugués i ha acabat en el municipi de Tui famós per la seua catedral.

La dinàmica de la vesprada ha estat centrada en el perdó, en la importància de fer el camí i la vida en pau amb els companys.

Tercera etapa: Tui-Redondela

Més de 30 kilòmetres. Tal vegada una de les etapes més dures d’aquest camí. Després de travessar el pont del Miño que separa Espanya de Portugal comencem una etapa que arriba a Redondela on molt cansats ens cuiden els cuiners i puguem gaudir d’un descans molt merescut.

Quarta etapa: Redondela-Pontevedra

21 kilòmetres. Etapa més tranquil.la  que l’anterior, que va en paral·lela la Ria de Vigo.

Per la vesprada com hem acabat prompte hi ha temps per a fer un assaig de les cançons que després ens ajuden a que el camí siga més curt.

Etapa 5 Pontevedra-Caldas

de Rei 22 km: Com tots els matins hem començat a caminar ben prompte i hem iniciat la marxa eixint de la ciutat de Pontevedra.

Hui el camí ha transitat per una  gran quantitat de sendes i era estrany ja que al contrari d’altres dies hi havia pocs arbres.

Després d’una 5 o 6 hores caminant hem arribat a l’antiga ciutat termal de Caldas de Rei on hem pogut descansar.

Caldas de Rei-Padrón: 20 km.

Hui hem tingut un dia especial ja que els catequistes ens han repartit en grup i hem caminat al nostre ritme. Ha sigut molt interessant perquè hem pogut compartir experiències i menjar amb els altres.

Sens dubte ha sigut una gran experiència.

Únicament queden dos dies de marxa, ja prompte arribarem a Santiago.

Etapa 7: Padrón-Seminario: 30 km.

Per fi vam arribar a Santiago després d’una etapa en la que ja caminàvem com si sempre haguérem portat la motxilla, van acabar el nostre dia amb una gran sorpresa: l’encontre amb l’altre camí i per tant amb amics d’altres col·legis de les Escoles Pies.

Va ser un dia per gaudir per a començar en el menú: pizza i hamburguesa i també per s’ha acabat un camí dur però també molt gratificant.

Etapa 8: Seminari-Santiago de Compostela

L’etapa va ser un passeig pels carrers de Santiago fina arribar a la plaça de l’Obradoiro on acabarem el camí de Sant Jaume. Va ser molt emocionant, vora 200 joves cantant i entrant junts i donant gràcies a Déu per haver pogut fer el Camí.

Després d’unes quantes fotos vam poder assistir a l’Eucaristia del pelegrí i també donàrem les gràcies a l'Apòstol donant-li una abraçada i per últim ens agenollàrem davant de la cripta de Sant Jaume per tal de demanar la intenció per la qual cadascú havia fet la peregrinació.

Ha sigut una experiència fantàstica i únicament resta donar gràcies als catequistes que ens han acompanyat i també a les persones que han cuinat i ens han cuidat durant aquests dies.

Setembre 2018

"1. Yo con la ayuda del Señor, como refresque un poco estaré ahí:, ahora estoy impedido por una pequeña molestia de las almorranas (Al P. Castilla, Frascati, 524-1626). 2. En cuanto al H. Juan Bautista si no reconoce la mortificación que Dios le manda para su enmienda siempre estará mal y hará el trabajo sin o con poquísimo mérito. El Señor por gracia particular se lo dé a entender, porque él, como está lleno de juicio propio, no lo reconocerá. Haga que rece por ello al Señor de verdad y después ayúdelo también con la oración de los demás y de los alumnos, porque hace falta gran misericordia del Señor para iluminar a uno que está lleno de su propio juicio (Al P. Cherubini, Narni, 525-1626). 3. En cuanto a la mortificación del P. Ciríaco, del diácono Esteban y del clérigo Domingo veo claro que no han sacado de ella el provecho que debían. Pero que esperen otras mayores de la mano de Dios, si no se humillan en el futuro. Consiento en que vuelvan a sus puestos, pero estén sobre aviso, porque el Señor suele mortificar de forma distinta a como lo hago yo u otro Superior (ídem). 4. Sabe muy bien que por no discutir con los de los Stigmas dejamos perder 6.000 escudos (Al P. Cherubini, Nápoles, 956-1628). 5. Procure dar ejemplo de humildad a todos besando los pies a todos cada viernes que será de gran edificación, y los demás se animarán a hacer actos de humildad, y lo mismo en las restantes casas que crea a propósito para crecer en la santa virtud (ídem). 6. Avise a aquel novicio que dice que se porta relajadamente ya que si no logra ser mortificado, tampoco logrará hacer oración (Al P. Bandoni, Frascati, 1874-1632). 7. Tengo gran compasión de que haya tantos enfermos y convalecientes, y me parece que todo este mal, al menos en su mayor parte procede de indigestión, porque dice el billete que todos miran a ver quién puede robar más en casa para comer, porque V.R. no les da en el comedor, y otras cosas que son despropósitos (Al P. Graziani, Nápoles, 2276-1634). 8. Oigo que en la Duchesca son muy pocos los que van a la oración y a otros ejercicios espirituales, y faltando en esto no es de extrañar que luego no se haga con diligencia el instituto:, tampoco se habla nunca de la manera de perfeccionar más dicho Instituto. V.R. vigile, que éste es su oficio, y procure que el Ministro ponga todo empeño en este particular, que oyendo lo contrario me será de gran dolor (Al P. Fedele, Nápoles, 3174-1639)."