CAMÍ DE SANT JAUME 2018

9 de Juliol de 2018

20 joves de 3r d’ESO de Moviment Calassanç amb els seus professors Lidia Molina i Jorge Ortín han començat la peregrinació fins Santiago de Compostel·la junt a 180 alumnes dels distints col·legis de la Província de l’Escola Pia Betània.

Primer dia

Hui divendres 6 de juliol primera etapa del camí portugués, Ponte de Lima - Rubiaes. Han viscut el dia a partir d’una de les parts de l’Eucaristia: l’ACOLLIDA; El Senyor estiga amb vosaltres.

Ha estat important reflexionar sobre les bones maneres en el Camí. L’acollida a l’altre i respectar a la gent que camina i també a totes les persones que es trobem pel camí.

Segona etapa: Rubiaes-Tui

Dia centrat en el perdó. Han sigut 20 km que s’han fet en bon temps que ha començat per territori portugués i ha acabat en el municipi de Tui famós per la seua catedral.

La dinàmica de la vesprada ha estat centrada en el perdó, en la importància de fer el camí i la vida en pau amb els companys.

Tercera etapa: Tui-Redondela

Més de 30 kilòmetres. Tal vegada una de les etapes més dures d’aquest camí. Després de travessar el pont del Miño que separa Espanya de Portugal comencem una etapa que arriba a Redondela on molt cansats ens cuiden els cuiners i puguem gaudir d’un descans molt merescut.

Quarta etapa: Redondela-Pontevedra

21 kilòmetres. Etapa més tranquil.la  que l’anterior, que va en paral·lela la Ria de Vigo.

Per la vesprada com hem acabat prompte hi ha temps per a fer un assaig de les cançons que després ens ajuden a que el camí siga més curt.

Etapa 5 Pontevedra-Caldas

de Rei 22 km: Com tots els matins hem començat a caminar ben prompte i hem iniciat la marxa eixint de la ciutat de Pontevedra.

Hui el camí ha transitat per una  gran quantitat de sendes i era estrany ja que al contrari d’altres dies hi havia pocs arbres.

Després d’una 5 o 6 hores caminant hem arribat a l’antiga ciutat termal de Caldas de Rei on hem pogut descansar.

Caldas de Rei-Padrón: 20 km.

Hui hem tingut un dia especial ja que els catequistes ens han repartit en grup i hem caminat al nostre ritme. Ha sigut molt interessant perquè hem pogut compartir experiències i menjar amb els altres.

Sens dubte ha sigut una gran experiència.

Únicament queden dos dies de marxa, ja prompte arribarem a Santiago.

Etapa 7: Padrón-Seminario: 30 km.

Per fi vam arribar a Santiago després d’una etapa en la que ja caminàvem com si sempre haguérem portat la motxilla, van acabar el nostre dia amb una gran sorpresa: l’encontre amb l’altre camí i per tant amb amics d’altres col·legis de les Escoles Pies.

Va ser un dia per gaudir per a començar en el menú: pizza i hamburguesa i també per s’ha acabat un camí dur però també molt gratificant.

Etapa 8: Seminari-Santiago de Compostela

L’etapa va ser un passeig pels carrers de Santiago fina arribar a la plaça de l’Obradoiro on acabarem el camí de Sant Jaume. Va ser molt emocionant, vora 200 joves cantant i entrant junts i donant gràcies a Déu per haver pogut fer el Camí.

Després d’unes quantes fotos vam poder assistir a l’Eucaristia del pelegrí i també donàrem les gràcies a l'Apòstol donant-li una abraçada i per últim ens agenollàrem davant de la cripta de Sant Jaume per tal de demanar la intenció per la qual cadascú havia fet la peregrinació.

Ha sigut una experiència fantàstica i únicament resta donar gràcies als catequistes que ens han acompanyat i també a les persones que han cuinat i ens han cuidat durant aquests dies.

Juliol 2018

"1. V.R. hace bien en tener la caridad que tiene con todos, sobre todo con el Sr. Vicario, y si no es agradecido en esta vida, lo será en la otra:, le recomiendo que no se olvide de los de casa, porque la caridad bien ordenada comienza por uno mismo (Al P. Castilla, Frascati, 907-1628). 2. He visto algunas cartillas del H. Santiago y me parece que el año pasado escribía mejor que no ahora, porque quiere hacer toda clase de letra con la pluma cuadrada y no lo consigue:, espero que vuelva a entender qué temperatura requiere cada letra para la pluma (ídem). 3. Procure V.R. que el H. Domingo componga algún epigrama en honor de los santos que caen cada semana, y después, escrito con letra hermosa, se ponga en uno de los muros de nuestra iglesia, y mándeme la copia que así aumentará en él la devoción de los santos y a mí me causará gran consuelo (ídem). 4. Quien ha entrado en la habitación del Superior sin permiso haga tres disciplinas en el refectorio y coma una semana en tierra en mitad del refectorio, y la misma mortificación se dará a quien sin permiso del Superior entre en la habitación de otro (Al P. Bandoni, Frascati, 1836-1632). 5. Escribí al P. Ministro en el correo pasado cómo debía comportarse el P. Provincial con el consejo de los dos Padres Ministros para que los tres juntos resolvieran lo que fuese a mayor gloria de Dios:, si obran de este modo resolverán todo a gloria de Dios bendito (Al P. Peri, Nápoles, 2759-1637). 6. Procure que en casa se observen nuestras Constituciones tanto en lo referente a las escuelas como a los novicios, y en eso se ponga mucha diligencia (Al P. Ministro, Fanano, 4026-1642). 7. No le puedo decir otra cosa sino que continúe cumpliendo la santa obediencia con paciencia por amor de Dios. Aunque sean cosas que no parecen a propósito, son de grandísimo mérito ante S.M. Y si fuera necesario, humillándose todavía en hacer clase de leer, esperando que Dios bendito arreglará las cosas de nuestro Instituto cuando y como le parecerá a él. A nosotros toca rogarle con mucha insistencia que tenga compasión de los pobrecitos que están bajo nuestra disciplina. Siento, sin embargo, que entre los nuestros de ahí no se dé aquella unión de espíritu y caridad, junto con el silencio, que manda Dios bendito que haya entre religiosos (Al P. Grien, Palermo, 4209-1644)."