QUÈ ÉS ''HUI DESCANSA EL COTXE''?

19 de Setembre de 2018

És la campanya de la Generalitat Valenciana per a sumar-se als actes del Dia Sense Cotxes. Aquesta iniciativa aspira a transcendir el fet de no utilitzar el cotxe el 22 de setembre per a convertir-se en una campanya educativa que involucra directament docents, estudiants, familiars d'estudiants i en general, la societat valenciana.

Per a fer efectiva la transmissió del missatge, la Generalitat posarà a disposició dels centres d'educació secundària i formació professional diversos materials de reflexió. Entre ells, un vídeo divulgatiu de curta duració amb el lema de la campanya, una presentació teòrica explicativa del concepte de mobilitat sostenible i una proposta pràctica de taller de debat recolzada en un reconegut documental sobre la qualitat de l'aire en les nostres ciutats.

Per primera vegada enguany, també s'ha volgut aprofitar la iniciativa educativa "Hui Descansa el Cotxe" per a posar a disposició dels centres educatius una presentació en què s'explica un projecte que permetria multiplicar la utilització de la bicicleta per part dels jóvens per a acudir a l'institut. És un projecte de centre que podria durar entre 6 i 8 mesos; i que necessitaria el treball conjunt dels estudiants, professors, responsables del centre i l'administració local. L'acció es denomina "Anem amb bici a l'institut" i consisteix en el fet que els jóvens definisquen els itineraris més utilitzats per ells per a accedir al centre, periten tant l'estat en què es troben els carrils bici en eixos itineraris com els aparca-bicis segurs a les portes de l'institut, sol·liciten a l'ajuntament les millores necessàries i organitzen amb els responsables municipals o associacions de ciclistes els cursos de seguretat viària adequats perquè aquesta acció siga un èxit.

L'administració autonòmica sol·licitarà la col·laboració dels jóvens perquè traslladen a les seues famílies els missatges i arguments treballats en l'aula; la qual cosa permetrà reflexionar a casa si les pautes de mobilitat que segueixen són sostenibles i en què es podria millorar de cara al futur. Per a fer-ho més eficaç, aquesta "cadena de persuasió" s'ha volgut reforçar per mitjà d'un concurs; de tal forma que els estudiants i els centres educatius més compromesos amb la campanya reben premis relacionats amb la mobilitat sostenible, la vida sana i la pràctica esportiva. El concurs es canalitzarà a través de la xarxa social Instagram i a tots els participants se'ls demanarà un gest; només un xicotet esforç perquè almenys el 22 de setembre de 2018, coincidint amb la celebració del Dia Europeu Sense Cotxes, es note que amb menys automòbils circulant per les nostres ciutats es viu millor.

Gener 2019

"1. Al recitar el rosario vuelva a la costumbre que teníamos antes, en primer lugar por las necesidades de la santa Iglesia y luego por las necesidades de nuestra Religión (Al P. Cherubini, Nápoles 1049-1629). 2. Me gustaría que el P. J. Pedro se preparase a padecer por Cristo y no sólo de palabra, sino que desearía oír algunas acciones laudables. El Superior, más que nadie, tiene que ser el primero en todas las virtudes con el ejemplo (Al P. Cipolleta, Nursia, 1302-1630). 3. No está bien que riñan entre Vds. tan fácilmente, pues siendo sólo dos conviene que vivan en paz por todos los medios y si ocurre que uno corrige al otro, tome la advertencia con buen corazón y enmiéndese sin reñir, ni pensar que procede de rencor o de odio. Vd. que es más antiguo en Religión debe, con el ejemplo más que con las palabras, dar crédito a las correcciones y si alguna vez él le corrige de su mala educación o de que habla más como seglar que como religioso, hágale caso y procure enmendarse, porque entre los malos hábitos de la vida aseglarada y el hallarse tanto tiempo lejos de la convivencia religiosa puede fácilmente caer en abusos de malas costumbres o en palabras poco edificantes e incluso escandalosas. Ayúdense mutuamente, y soportando las imperfecciones del compañero, rivalicen en paciencia, humildad y caridad. Espero en la benignidad del Señor que vivirán como buenos y santos religiosos (Al P. Sorbino, Cesena, 1953-1633). 4. He leído su carta, y en el futuro en vez de decir: «Rmo. P. en Cristo observantísimo», pondrá, como lo hago yo, en el ángulo izquierdo: «Pax Christi», y luego un poco más abajo comenzará la carta (Al P. Sorbino, Cesena, 3014-1639). 5. Respecto a la carta escrita al p. General, deseo que otra vez guarden mayor reverencia a los PP. de la Compañía, pues nosotros no somos dignos de ser sus servidores por muchas razones y hemos de superar todas las cosas con santa paciencia. Recuerdo que dichos Padres han superado son paciencia contradicciones no sólo de ciudades principales, sino de reinos enteros, y como he dicho hemos de tratarles con toda reverencia (Al P. Andolfi, Chieti, 3886-1642). 6. Procuren observar con mucha diligencia las reglas, y que las escuelas vayan bien, que el Señor no dejará de darnos la ayuda necesaria (Al P. Reale, Cárcare, 1303-1630)."