QUÈ ÉS ''HUI DESCANSA EL COTXE''?

19 de Setembre de 2018

És la campanya de la Generalitat Valenciana per a sumar-se als actes del Dia Sense Cotxes. Aquesta iniciativa aspira a transcendir el fet de no utilitzar el cotxe el 22 de setembre per a convertir-se en una campanya educativa que involucra directament docents, estudiants, familiars d'estudiants i en general, la societat valenciana.

Per a fer efectiva la transmissió del missatge, la Generalitat posarà a disposició dels centres d'educació secundària i formació professional diversos materials de reflexió. Entre ells, un vídeo divulgatiu de curta duració amb el lema de la campanya, una presentació teòrica explicativa del concepte de mobilitat sostenible i una proposta pràctica de taller de debat recolzada en un reconegut documental sobre la qualitat de l'aire en les nostres ciutats.

Per primera vegada enguany, també s'ha volgut aprofitar la iniciativa educativa "Hui Descansa el Cotxe" per a posar a disposició dels centres educatius una presentació en què s'explica un projecte que permetria multiplicar la utilització de la bicicleta per part dels jóvens per a acudir a l'institut. És un projecte de centre que podria durar entre 6 i 8 mesos; i que necessitaria el treball conjunt dels estudiants, professors, responsables del centre i l'administració local. L'acció es denomina "Anem amb bici a l'institut" i consisteix en el fet que els jóvens definisquen els itineraris més utilitzats per ells per a accedir al centre, periten tant l'estat en què es troben els carrils bici en eixos itineraris com els aparca-bicis segurs a les portes de l'institut, sol·liciten a l'ajuntament les millores necessàries i organitzen amb els responsables municipals o associacions de ciclistes els cursos de seguretat viària adequats perquè aquesta acció siga un èxit.

L'administració autonòmica sol·licitarà la col·laboració dels jóvens perquè traslladen a les seues famílies els missatges i arguments treballats en l'aula; la qual cosa permetrà reflexionar a casa si les pautes de mobilitat que segueixen són sostenibles i en què es podria millorar de cara al futur. Per a fer-ho més eficaç, aquesta "cadena de persuasió" s'ha volgut reforçar per mitjà d'un concurs; de tal forma que els estudiants i els centres educatius més compromesos amb la campanya reben premis relacionats amb la mobilitat sostenible, la vida sana i la pràctica esportiva. El concurs es canalitzarà a través de la xarxa social Instagram i a tots els participants se'ls demanarà un gest; només un xicotet esforç perquè almenys el 22 de setembre de 2018, coincidint amb la celebració del Dia Europeu Sense Cotxes, es note que amb menys automòbils circulant per les nostres ciutats es viu millor.

Abril 2020

"1. El Hermano Juan Bautista podrá venir a la oración con los demás, pero su mente tiene necesidad de un poco de disciplina para conocer las tinieblas en las que se encuentra:, humíllese y pida luz al Señor para conocer las propias imperfecciones (Al P. Bandoni, Frascati, 1598-1631). 2. Cuando nuestros religiosos se encuentren en algún castillo donde se celebran oficios de muertos con mucha solemnidad de misa cantada y convites, con muchos sacerdotes y hermanos, podrán aplicar la misa por el difunto, y si les dan la caridad, tomarla, pero no acudan de ninguna manera al convite...:, observen puntualmente este mandato, que he ordenado que se haga así en otros lugares, y quedan muy edificados al ver que (los nuestros) no se encuentran en convites, aunque otros piensen de diversa manera (Al P. Reale, Nursia, 1599-1631). 3. V.R. puede garantizar de mi parte al P. Clemente (Settimi) que no he escrito nada contra él. Por su parte, no debe manifestar ninguna aversión al Superior, porque manifestándola lo hace contra Dios, que quiere que los súbditos sean sencillos con el Superior (Al P. Romani, Florencia, 3067-1639). 4. ...se trata de otro asunto más importante que es la nulidad de los votos por no haberse tenido el escrutinio, y muchos piensan, y también aconsejan, que sería mucho más conveniente que las profesiones fueran declaradas nulas para que quienes no ejercen con la diligencia que tendrían que hacerlo nuestra obra, pudieran volver al mundo:, espero que se resolverá dentro de pocos días, y es seguro que si se observan las Constituciones, no sería necesario otro decreto (Al P. Fedele, Nápoles, 3068-1639). 5. Cuide de no rehusar nunca la obediencia que es el fundamento de la perfección religiosa, y yo no sabiendo con seguridad la resolución de los Superiores Mayores sobre su persona, le exhorto con todo afecto a dejarse guiar por la santa obediencia (Al P.V. Berro, Nápoles, 4173-1644)."