QUÈ ÉS ''HUI DESCANSA EL COTXE''?

19 de Setembre de 2018

És la campanya de la Generalitat Valenciana per a sumar-se als actes del Dia Sense Cotxes. Aquesta iniciativa aspira a transcendir el fet de no utilitzar el cotxe el 22 de setembre per a convertir-se en una campanya educativa que involucra directament docents, estudiants, familiars d'estudiants i en general, la societat valenciana.

Per a fer efectiva la transmissió del missatge, la Generalitat posarà a disposició dels centres d'educació secundària i formació professional diversos materials de reflexió. Entre ells, un vídeo divulgatiu de curta duració amb el lema de la campanya, una presentació teòrica explicativa del concepte de mobilitat sostenible i una proposta pràctica de taller de debat recolzada en un reconegut documental sobre la qualitat de l'aire en les nostres ciutats.

Per primera vegada enguany, també s'ha volgut aprofitar la iniciativa educativa "Hui Descansa el Cotxe" per a posar a disposició dels centres educatius una presentació en què s'explica un projecte que permetria multiplicar la utilització de la bicicleta per part dels jóvens per a acudir a l'institut. És un projecte de centre que podria durar entre 6 i 8 mesos; i que necessitaria el treball conjunt dels estudiants, professors, responsables del centre i l'administració local. L'acció es denomina "Anem amb bici a l'institut" i consisteix en el fet que els jóvens definisquen els itineraris més utilitzats per ells per a accedir al centre, periten tant l'estat en què es troben els carrils bici en eixos itineraris com els aparca-bicis segurs a les portes de l'institut, sol·liciten a l'ajuntament les millores necessàries i organitzen amb els responsables municipals o associacions de ciclistes els cursos de seguretat viària adequats perquè aquesta acció siga un èxit.

L'administració autonòmica sol·licitarà la col·laboració dels jóvens perquè traslladen a les seues famílies els missatges i arguments treballats en l'aula; la qual cosa permetrà reflexionar a casa si les pautes de mobilitat que segueixen són sostenibles i en què es podria millorar de cara al futur. Per a fer-ho més eficaç, aquesta "cadena de persuasió" s'ha volgut reforçar per mitjà d'un concurs; de tal forma que els estudiants i els centres educatius més compromesos amb la campanya reben premis relacionats amb la mobilitat sostenible, la vida sana i la pràctica esportiva. El concurs es canalitzarà a través de la xarxa social Instagram i a tots els participants se'ls demanarà un gest; només un xicotet esforç perquè almenys el 22 de setembre de 2018, coincidint amb la celebració del Dia Europeu Sense Cotxes, es note que amb menys automòbils circulant per les nostres ciutats es viu millor.

Juliol 2019

"1. V.R. hace bien en tener la caridad que tiene con todos, sobre todo con el Sr. Vicario, y si no es agradecido en esta vida, lo será en la otra:, le recomiendo que no se olvide de los de casa, porque la caridad bien ordenada comienza por uno mismo (Al P. Castilla, Frascati, 907-1628). 2. He visto algunas cartillas del H. Santiago y me parece que el año pasado escribía mejor que no ahora, porque quiere hacer toda clase de letra con la pluma cuadrada y no lo consigue:, espero que vuelva a entender qué temperatura requiere cada letra para la pluma (ídem). 3. Procure V.R. que el H. Domingo componga algún epigrama en honor de los santos que caen cada semana, y después, escrito con letra hermosa, se ponga en uno de los muros de nuestra iglesia, y mándeme la copia que así aumentará en él la devoción de los santos y a mí me causará gran consuelo (ídem). 4. Quien ha entrado en la habitación del Superior sin permiso haga tres disciplinas en el refectorio y coma una semana en tierra en mitad del refectorio, y la misma mortificación se dará a quien sin permiso del Superior entre en la habitación de otro (Al P. Bandoni, Frascati, 1836-1632). 5. Escribí al P. Ministro en el correo pasado cómo debía comportarse el P. Provincial con el consejo de los dos Padres Ministros para que los tres juntos resolvieran lo que fuese a mayor gloria de Dios:, si obran de este modo resolverán todo a gloria de Dios bendito (Al P. Peri, Nápoles, 2759-1637). 6. Procure que en casa se observen nuestras Constituciones tanto en lo referente a las escuelas como a los novicios, y en eso se ponga mucha diligencia (Al P. Ministro, Fanano, 4026-1642). 7. No le puedo decir otra cosa sino que continúe cumpliendo la santa obediencia con paciencia por amor de Dios. Aunque sean cosas que no parecen a propósito, son de grandísimo mérito ante S.M. Y si fuera necesario, humillándose todavía en hacer clase de leer, esperando que Dios bendito arreglará las cosas de nuestro Instituto cuando y como le parecerá a él. A nosotros toca rogarle con mucha insistencia que tenga compasión de los pobrecitos que están bajo nuestra disciplina. Siento, sin embargo, que entre los nuestros de ahí no se dé aquella unión de espíritu y caridad, junto con el silencio, que manda Dios bendito que haya entre religiosos (Al P. Grien, Palermo, 4209-1644)."