QUÈ ÉS ''HUI DESCANSA EL COTXE''?

19 de Setembre de 2018

És la campanya de la Generalitat Valenciana per a sumar-se als actes del Dia Sense Cotxes. Aquesta iniciativa aspira a transcendir el fet de no utilitzar el cotxe el 22 de setembre per a convertir-se en una campanya educativa que involucra directament docents, estudiants, familiars d'estudiants i en general, la societat valenciana.

Per a fer efectiva la transmissió del missatge, la Generalitat posarà a disposició dels centres d'educació secundària i formació professional diversos materials de reflexió. Entre ells, un vídeo divulgatiu de curta duració amb el lema de la campanya, una presentació teòrica explicativa del concepte de mobilitat sostenible i una proposta pràctica de taller de debat recolzada en un reconegut documental sobre la qualitat de l'aire en les nostres ciutats.

Per primera vegada enguany, també s'ha volgut aprofitar la iniciativa educativa "Hui Descansa el Cotxe" per a posar a disposició dels centres educatius una presentació en què s'explica un projecte que permetria multiplicar la utilització de la bicicleta per part dels jóvens per a acudir a l'institut. És un projecte de centre que podria durar entre 6 i 8 mesos; i que necessitaria el treball conjunt dels estudiants, professors, responsables del centre i l'administració local. L'acció es denomina "Anem amb bici a l'institut" i consisteix en el fet que els jóvens definisquen els itineraris més utilitzats per ells per a accedir al centre, periten tant l'estat en què es troben els carrils bici en eixos itineraris com els aparca-bicis segurs a les portes de l'institut, sol·liciten a l'ajuntament les millores necessàries i organitzen amb els responsables municipals o associacions de ciclistes els cursos de seguretat viària adequats perquè aquesta acció siga un èxit.

L'administració autonòmica sol·licitarà la col·laboració dels jóvens perquè traslladen a les seues famílies els missatges i arguments treballats en l'aula; la qual cosa permetrà reflexionar a casa si les pautes de mobilitat que segueixen són sostenibles i en què es podria millorar de cara al futur. Per a fer-ho més eficaç, aquesta "cadena de persuasió" s'ha volgut reforçar per mitjà d'un concurs; de tal forma que els estudiants i els centres educatius més compromesos amb la campanya reben premis relacionats amb la mobilitat sostenible, la vida sana i la pràctica esportiva. El concurs es canalitzarà a través de la xarxa social Instagram i a tots els participants se'ls demanarà un gest; només un xicotet esforç perquè almenys el 22 de setembre de 2018, coincidint amb la celebració del Dia Europeu Sense Cotxes, es note que amb menys automòbils circulant per les nostres ciutats es viu millor.

Març 2019

"1. El martes próximo pasado a las 19 horas apareció en Roma un prodigio extraordinario, que consistió en un círculo en el aire de un tamaño casi tan grande como toda Roma, de color azul, o por mejor decir ceniciento, con cuatro globos grandes más resplandecientes que el círculo:, estos cuatro tenían en medio un color irisado. Duró casi una hora y fue visto por la mayor parte de los habitantes y por casi todos los de nuestras escuelas. Yo subí a la galería más alta para verlo. Y en torno al sol hubo otro círculo del mismo color, pero mucho más pequeño y no duró tanto como el grande, como podrá ver en la otra parte de este folio. El Señor haga que sea señal de misericordia y nos bendiga siempre (Al P. Cherubini, Nápoles 1081-16-29). 2. Rueguen ahí que el Señor ponga en el corazón de alguno el deseo de darnos una buena limosna para salir de las deudas (Al P. Cherubini, Nápoles, 1347-1630). 3. Procure Vuestra Caridad por su parte defender el honor de Dios y el de la Religión en la escuela y en casa, que tendrá así un importante galardón (Al H. Lucatelli, Génova, 2353- 1635). 4. Aquí hasta ahora no han aparecido las nuevas Constituciones, que no creo deshagan el Instituto... Cuando salgan veremos lo que contienen, y si es preciso replicar y suplicar a Su Santidad en algo, se hará (Al P. Beretta, Cárcare, 4443-1647)."