QUÈ ÉS ''HUI DESCANSA EL COTXE''?

19 de Setembre de 2018

És la campanya de la Generalitat Valenciana per a sumar-se als actes del Dia Sense Cotxes. Aquesta iniciativa aspira a transcendir el fet de no utilitzar el cotxe el 22 de setembre per a convertir-se en una campanya educativa que involucra directament docents, estudiants, familiars d'estudiants i en general, la societat valenciana.

Per a fer efectiva la transmissió del missatge, la Generalitat posarà a disposició dels centres d'educació secundària i formació professional diversos materials de reflexió. Entre ells, un vídeo divulgatiu de curta duració amb el lema de la campanya, una presentació teòrica explicativa del concepte de mobilitat sostenible i una proposta pràctica de taller de debat recolzada en un reconegut documental sobre la qualitat de l'aire en les nostres ciutats.

Per primera vegada enguany, també s'ha volgut aprofitar la iniciativa educativa "Hui Descansa el Cotxe" per a posar a disposició dels centres educatius una presentació en què s'explica un projecte que permetria multiplicar la utilització de la bicicleta per part dels jóvens per a acudir a l'institut. És un projecte de centre que podria durar entre 6 i 8 mesos; i que necessitaria el treball conjunt dels estudiants, professors, responsables del centre i l'administració local. L'acció es denomina "Anem amb bici a l'institut" i consisteix en el fet que els jóvens definisquen els itineraris més utilitzats per ells per a accedir al centre, periten tant l'estat en què es troben els carrils bici en eixos itineraris com els aparca-bicis segurs a les portes de l'institut, sol·liciten a l'ajuntament les millores necessàries i organitzen amb els responsables municipals o associacions de ciclistes els cursos de seguretat viària adequats perquè aquesta acció siga un èxit.

L'administració autonòmica sol·licitarà la col·laboració dels jóvens perquè traslladen a les seues famílies els missatges i arguments treballats en l'aula; la qual cosa permetrà reflexionar a casa si les pautes de mobilitat que segueixen són sostenibles i en què es podria millorar de cara al futur. Per a fer-ho més eficaç, aquesta "cadena de persuasió" s'ha volgut reforçar per mitjà d'un concurs; de tal forma que els estudiants i els centres educatius més compromesos amb la campanya reben premis relacionats amb la mobilitat sostenible, la vida sana i la pràctica esportiva. El concurs es canalitzarà a través de la xarxa social Instagram i a tots els participants se'ls demanarà un gest; només un xicotet esforç perquè almenys el 22 de setembre de 2018, coincidint amb la celebració del Dia Europeu Sense Cotxes, es note que amb menys automòbils circulant per les nostres ciutats es viu millor.

Novembre 2018

"1. Deseo que en la clase del P. Gaspar no haya sino alumnos mayores, de forma que el P. Gaspar no tenga que combatir con alumnos que no conocen su provecho e impiden el de los mayores (Al P. Castilla, Roma, 52-1620). 2. Aquí estamos todos bien, gracias al Señor, bien vistos y admirados por todos, tanto grandes como pequeños, al ver la caridad que se ejercita acompañando con tanto orden a los alumnos. Hasta ahora me han ofrecido cinco o seis lugares en diversas partes de la ciudad, deseando que, una vez hayan dispuesto el local, vayamos a hacerles escuela. Si tuviéramos aquí cien sujetos, no bastarían para satisfacer a tantos como solicitan nuestra obra (Al P. Castilla, Frascati, 556-1626). 3. Bendito sea el Señor que se complace en visitarnos con tantos enfermos. Roguémosle que se digne mandarles también la salud. Entre tanto, paciencia, para sacar de ello el fruto que conviene (Al P. Graziani, Roma, 557-1626). 4. Para que entienda bien la ganancia de la mortificación, fíjese en aquella maravillosa sentencia de Kempis, que dice: «Es de mayor mérito sufrir las cosas adversas que obrar las buenas» (ídem). 5. Ponga el cuidado necesario para que cada mes se confiesen los alumnos, máxime los que son capaces de ofender a Dios (ídem). 6. En cuanto a la observancia del silencio, si no lo abrazan con particular afecto, siempre serán religiosos materiales y aptos para relajarse facilísimamente. Por eso, adviértales cuánto importa al religioso no hablar con la lengua a los hombres para poder hablar con la mente a Dios. Y a esto último no se puede llegar sin la mortificación de lo primero. Ordene también al portero que cuando venga alguno de los nuestros de Frascati, Narni o Génova, no trate con nadie de casa, fuera del simple saludo, antes de haberse presentado al Superior para recibir su bendición. Y después de decirle lo que desea tratar con alguno de la casa en particular, hágalo si le da permiso:, y si no se lo da, no trate sino con el Superior. El hablar uno con otro cuando se encuentran por la casa es señal de muy poco espíritu y de poco deseo del propio aprovechamiento. (ídem). 7. Por ahora le digo como ya habrá sabido por otros medios, que el P. Esteban ha sustituido en el gobierno de la Religión al P. Mario, y por estar favorecido por el P. Visitador y por Mons. Albizzi y a la vez, según dicen, por la Congregación de los Sres. Cardenales deputados, no está bien mostrarse contrario a cuanto dicho Padre junto con el Visitador mandaren, como hará saber V. R. a los nuestros de esa casa (Al P. V. Berro, Nápoles 4142-1643)."