EIXIDA CULTURAL AL TEATRE, LUCES DE BOHEMIA

29 de Novembre de 2018

El dimecres 28 de novembre, els alumnes que estan cursant 4t d’ESO i  2n de batxillerat feren una eixida cultural al Teatre Faller de Gandia. Aquesta eixida fou considerada de gran importància tant per al professorat com per als alumnes, ja que aquesta consistia en assistir a la representació d’una obra adaptada de Luces de bohemia de Ramón María del Valle-Inclán inclosa en el temari de les proves PAU. Amb la representació es pretén començar a treballar l’obra de cara a l’examen de juny de l’antiga selectivitat.

Els actors dugueren a terme un gran treball i van saber plasmar en escena el complicat text de Valle-Inclán. Després de la representació hi hagué un col·loqui amb els actors. Les preguntes que es feren tingueren a vore sobre cóm s’havia fet l’adaptació de l’obra de Valle.

Cal acabar dient que els alumnes tingueren una oportunitat estupenda per a acostar-se l’obra de teatre, no sols des del seu vessant literari sinó també des d’un punt de vista escènic que és potser el més allunyat del treball diari a l’escola

Abril 2019

"1. ...las escuelas van bien y van aumentando los escolares, en lo que V.R. debe poner todo empeño siendo nuestro instituto no sólo la escuela de letras, sino lo que más importa del santo Temor de Dios (Al P. Franchi, Podolin, 4176- 1644). 2. V.R. será muy cuidadoso en recibir al hábito, si no son personas muy a propósito para aumentar el crédito de nuestro Instituto (ídem). 3. Oremos por la victoria de los ejércitos del Emperador contra tantos enemigos que lo persiguen (ídem). 4. Con la paciencia se deben superar todas las cosas (Al P. Cerutti, Narni, 4364-1646)."