VISITA DE JAVIER NEGRO

30 de Novembre de 2018

El passat dia 22 ens visità Javier Negro acompanyat per Paz Suñer en representació de l’ONG Itaka Escolapios. El pare Javier es un escolapi que ha estat un any a la missió que l’Ordre té a la República Democràtica del Congo. Ens explicà que aquest és un país amb grans possibilitats, on s’hi troben el 65% de les reserves de coltan que hi ha al món (mineral molt valuós per a la fabricació de la gran majoria dels dispositius electrònics), una gran biodiversitat i grans quantitats d’or i cobre. No obstant això, la RD Congo està lluny de ser la potència mundial que previsiblement podria ser. La zona ha patit un espoli continuat i se situa com un dels tres estats més pobres al globus.

La població viu amb un nivell de pobresa absolut, la paraula que més escolten és fam i l’esperança de vida no puja dels 60 anys.

Les ponències foren molt interessants i es distribuïren entre els alumnes de 5é i 6é de Primària, 1r i 2n d’ESO i 1r de Batxiller. Els alumnes estigueren molt atents i quedaren sorpresos pel canvi de paradigma que suposa entendre com hi ha altres realitats tan diferents de la nostra.

Febrer 2019

"1. Por el Sr. Ventura he recibido una carta de V.R. y de otra persona, que me avisa de que los alumnos del P. Mateo salen a menudo una hora y pico antes que los otros, con la excusa de que van a confesarse, mientras que a lo que van es a jugar y a tirarse piedras, con escándalo de los ciudadanos. Dicen también que dicho Padre se duerme con frecuencia en la escuela. En cuanto a ir los alumnos a confesarse fuera, me disgusta mucho, porque V.R. debe oír antes a los alumnos que a los seglares y dejar más bien a éstos que a aquéllos, ya que así lo exige nuestro Instituto. Yo no sé si esto que me han avisado es verdad en todo o en parte, pero se lo escribo a fin de que, si es preciso ponga remedio. Vigile mucho, por favor, el aprovechamiento de los alumnos, el que sería sin duda mayor, si V.R. los confesara con frecuencia (Al P. Castilla, Frascati, 793-1628). 2. Le advierto encarecidamente de una cosa, que habiendo recibido una advertencia tan importante de improviso, procure ser muy humilde y muy paciente en el futuro, para que no le ocurra algo peor (Al H. Pucci, Nursia, 2235-1634)."