VISITA DE JAVIER NEGRO

30 de Novembre de 2018

El passat dia 22 ens visità Javier Negro acompanyat per Paz Suñer en representació de l’ONG Itaka Escolapios. El pare Javier es un escolapi que ha estat un any a la missió que l’Ordre té a la República Democràtica del Congo. Ens explicà que aquest és un país amb grans possibilitats, on s’hi troben el 65% de les reserves de coltan que hi ha al món (mineral molt valuós per a la fabricació de la gran majoria dels dispositius electrònics), una gran biodiversitat i grans quantitats d’or i cobre. No obstant això, la RD Congo està lluny de ser la potència mundial que previsiblement podria ser. La zona ha patit un espoli continuat i se situa com un dels tres estats més pobres al globus.

La població viu amb un nivell de pobresa absolut, la paraula que més escolten és fam i l’esperança de vida no puja dels 60 anys.

Les ponències foren molt interessants i es distribuïren entre els alumnes de 5é i 6é de Primària, 1r i 2n d’ESO i 1r de Batxiller. Els alumnes estigueren molt atents i quedaren sorpresos pel canvi de paradigma que suposa entendre com hi ha altres realitats tan diferents de la nostra.

Abril 2019

"1. ...las escuelas van bien y van aumentando los escolares, en lo que V.R. debe poner todo empeño siendo nuestro instituto no sólo la escuela de letras, sino lo que más importa del santo Temor de Dios (Al P. Franchi, Podolin, 4176- 1644). 2. V.R. será muy cuidadoso en recibir al hábito, si no son personas muy a propósito para aumentar el crédito de nuestro Instituto (ídem). 3. Oremos por la victoria de los ejércitos del Emperador contra tantos enemigos que lo persiguen (ídem). 4. Con la paciencia se deben superar todas las cosas (Al P. Cerutti, Narni, 4364-1646)."