FORMACIÓ INICIAL DE CATEQUISTES

4 de Desembre de 2018

Aquest cap de setmana cinc joves de segon de Batxillerat, junt a 70 més de tota Betània, han participat de la Formació Inicial de Catequistes. Tots han gaudit d’una experiència d’allò més enriquidora, convivint a Cercedilla i preparant-se per tal d’entregar cap als altres el que abans han rebut ells.

La bona notícia de l’evangeli, seguint l’exemple de Calassanç per transformar la societat i construir un món millor, no es pot amagar en l’interior de cada u. Hem de ser capaços de transmetre-ho i treballar tots junts, amb l’educació com a ferramenta poderosa pel canvi.

Així tractem de formar-nos al mateix temps que ho passem molt bé, fem amics i fiquem les bases per aconseguir un futur millor per a tots. Agraïm la disponibilitat dels nostres alumnes i el treball de l’equip de pastoral provincial, al mateix temps que desitgem més col·laboracions en pròximes activitats, sempre plenes d’esperança i molta il·lusió.

Febrer 2019

"1. Por el Sr. Ventura he recibido una carta de V.R. y de otra persona, que me avisa de que los alumnos del P. Mateo salen a menudo una hora y pico antes que los otros, con la excusa de que van a confesarse, mientras que a lo que van es a jugar y a tirarse piedras, con escándalo de los ciudadanos. Dicen también que dicho Padre se duerme con frecuencia en la escuela. En cuanto a ir los alumnos a confesarse fuera, me disgusta mucho, porque V.R. debe oír antes a los alumnos que a los seglares y dejar más bien a éstos que a aquéllos, ya que así lo exige nuestro Instituto. Yo no sé si esto que me han avisado es verdad en todo o en parte, pero se lo escribo a fin de que, si es preciso ponga remedio. Vigile mucho, por favor, el aprovechamiento de los alumnos, el que sería sin duda mayor, si V.R. los confesara con frecuencia (Al P. Castilla, Frascati, 793-1628). 2. Le advierto encarecidamente de una cosa, que habiendo recibido una advertencia tan importante de improviso, procure ser muy humilde y muy paciente en el futuro, para que no le ocurra algo peor (Al H. Pucci, Nursia, 2235-1634)."