EIXIDES CULTURALS DELS ALUMNES D'ESO i BATXILLERAT 2018-2019 (I)

7 de Gener de 2019

-------------------------------------------

1r D'ESO - MUSEU DE CIÈNCIES NATURALS DE VALÈNCIA

El 21 de desembre els alumnes de 1r d'ESO han visitat el museu de Ciències Naturals de València. El museu està situat en els emblemàtics Jardins de Vivers, en un edifici racionalista de l'arquitecte Luís Gay.

Al museu han vist la Col·lecció paleontològica "Rodrigo Botet", la més important de mamífers americans del Pleistocé, present a Europa. Amb un recorregut a través de més de 4000 milions d'anys de canvi evolutiu, del què tenim evidències gràcies als fòssils, amb representants de tot el món. I han fet un taller de fòssils.

Després hem anat a passar el dia al parc Gulliver, gaudint del bon temps i dels companys.

2n D'ESO - DÉNIA, CENTRE D´INTERPRETACIÓ DEL MONTGÓ i CASTELL

El divendres 21 de desembre els alumnes de 2n. d´ESO vam anar d´excursió a Dénia on vàrem visitar el Centre d´Interpretació del Montgó i el castell.

Al Centre d´Interpretació vam conèixer la flora i la fauna típica i única del Montgó, la relació de la muntanya amb la ciutat de Dénia i la mar, així com la formació de la muntanya vora la mar.

Al castell vam gaudir de la seua història i les vistes a la mar i a la ciutat.

3r D'ESO - MUSEU PRÍNCEP FELIP i HEMISFÈRIC DE VALÈNCIA

El 21 de desembre el curs de 3r d'ESO de l'Escola Pia hem visitat el museu Príncep Felip a València.

Els alumnes han participat en diverses activitats interactives, incloent el teatre de l'electricitat on hem aprés que l'energia elèctrica ens envolta per tot arreu i forma part de nosaltres.

Després hem gaudit a L'Hemisfèric de la pel·lícula "Los secretos de la Gravedad", que ens ha ajudat a entendre la força que manté l’equilibri de l’univers, a la vegada que hem aprés molt de la figura d’Albert Einstein i la seua Teoria de la Relativitat.

A continuació, hem dinat al centre comercial El Saler. Ens ha acompanyat un magnífic oratge i hem gaudit de la convivència que sempre és especial quan eixim del nostre col·legi.

4t D'ESO - CASTELL DE BAYREN i MARJAL i PORT DE GANDIA

Els alumnes de 4t d’ESO han realitzat una ruta per l’Anella Verda de Gandia. En aquesta ruta han pogut visitar el Castell de Bayren, venint des de Beniopa pel camí de la Banyosa. Una vegada dalt han gaudit de les vistes de tota la línia de costa de la Safor, i han recorregut les ruïnes del Castell. Els alumnes han aprofitat per fer fotos panoràmiques i veure les diferents imatges des dels quatre punts cardinals.

En baixar, hem passat a la marjal de Gandia per visitar l’Alqueria del Duc i els ullals, on, després d’una breu pausa on hem gaudit de la natura, hem seguit fins al port. Allí hem pogut dinar disfrutant del sol i després tornar cap a l’escola pels camins existents enmig dels tarongers.

1r DE BATXILLERAT - OCEANOGRÀFIC DE VALÈNCIA

L’alumnat de 1r de batxillerat va visitar divendres 21 de desembre l’ Oceanogràfic on pogueren disfrutar de tot tipus d’ animals marins de tot arreu del món i d’ una gran actuació de dofins. En acabar, dinaren al Centre Comercial El Saler. Un dia divertit i diferent per a finalitzar el primer trimestre i començar unes merescudes vacances.

2n DE BATXILLERAT - PARPALLÓ BORRELL DE GANDIA

El divendres 21 de desembre els alumnes de 2n de batxillerat junt als tutors i els professors de geografia i física i química, Borja i Xelo, hem realitzat una eixida al Parpalló Borrell.

La ruta ha començat al centre d’interpretació del Parpalló i hem arribat fins al Coll de la Rafela, punt més elevat de tot el recorregut. Aquest trajecte ha permés els alumnes observar i gaudir-ne del paratge i vegetació típica de la nostra zona, així com de les magnífiques vistes panoràmiques que s’hi ofereixen.

Tot seguit, hem baixat a Marxuquera per dinar tots junts a l’aire lliure.

Ha estat una eixida molt amena que els ha permés conéixer millor el nostre entorn i alhora, compartir una nova experiència fora de l’aula amb companys i professors.

Març 2019

"1. Respecto a algunos que acostumbran a venir a la iglesia de la Duchesca y en vez de adquirir conocimiento de las propias miserias —de las que todos estamos llenos— consiguen más bien daño propio juzgando y quizás murmurando de los otros, el Señor les perdone y los ilumine para que sepan conocer las propias faltas y dejar las de los demás (A la sra. di Falco, Nápoles, 1996-1633). 2. Por el correo he recibido noticia de la huida del H. Alejos. Me parece que debe estar muy mal de la cabeza. Siendo esta falta suya por consentimiento voluntario a la tentación del demonio, creo que el remedio que se podría emplear sería que un confesor que tenga mucha caridad lo confiese un par de veces por semana y lo visite a menudo, induciéndolo a que descubra todos sus pensamientos y cavilaciones que siente interiormente, procurándole el necesario remedio. Si este caritativo remedio durase dos o tres meses, estoy seguro de que se corregiría y entraría en su corazón el dolor por haber ofendido a Dios y el deseo de hacer penitencia por sus pecados (Al P. Fedele, Nápoles, 3055-1639). 3. V. R. debe saber que la obediencia de los súbditos no consiste en la patente del Superior, sino en el ejemplo y las obras buenas que hace, arrimando el hombro el primero en todos las cosas. Y por la negligencia en esto y por querer mandar como Superiores absolutos, ha venido en gran parte la relajación de nuestras casas. El Superior «prius debet facere et postea docere» de manera que le puede decir que la verdadera patente es ésta que yo le digo, pero que también se le mandará por escrito (ídem). 4. Quien no obedezca con sencillez da prueba grande de soberbia y amor propio, que es signo claro de reprobación, y por esto se dice con razón que «multi vocantur ad Religionem et pauci tendunt ad perfectionem». V. R. continúe estando 15 días en cada casa y procure ser el primero en todos los actos, si quiere mantener la observancia (ídem)."