EIXIDES CULTURALS DELS ALUMNES D'ESO i BATXILLERAT 2018-2019 (I)

7 de Gener de 2019

-------------------------------------------

1r D'ESO - MUSEU DE CIÈNCIES NATURALS DE VALÈNCIA

El 21 de desembre els alumnes de 1r d'ESO han visitat el museu de Ciències Naturals de València. El museu està situat en els emblemàtics Jardins de Vivers, en un edifici racionalista de l'arquitecte Luís Gay.

Al museu han vist la Col·lecció paleontològica "Rodrigo Botet", la més important de mamífers americans del Pleistocé, present a Europa. Amb un recorregut a través de més de 4000 milions d'anys de canvi evolutiu, del què tenim evidències gràcies als fòssils, amb representants de tot el món. I han fet un taller de fòssils.

Després hem anat a passar el dia al parc Gulliver, gaudint del bon temps i dels companys.

2n D'ESO - DÉNIA, CENTRE D´INTERPRETACIÓ DEL MONTGÓ i CASTELL

El divendres 21 de desembre els alumnes de 2n. d´ESO vam anar d´excursió a Dénia on vàrem visitar el Centre d´Interpretació del Montgó i el castell.

Al Centre d´Interpretació vam conèixer la flora i la fauna típica i única del Montgó, la relació de la muntanya amb la ciutat de Dénia i la mar, així com la formació de la muntanya vora la mar.

Al castell vam gaudir de la seua història i les vistes a la mar i a la ciutat.

3r D'ESO - MUSEU PRÍNCEP FELIP i HEMISFÈRIC DE VALÈNCIA

El 21 de desembre el curs de 3r d'ESO de l'Escola Pia hem visitat el museu Príncep Felip a València.

Els alumnes han participat en diverses activitats interactives, incloent el teatre de l'electricitat on hem aprés que l'energia elèctrica ens envolta per tot arreu i forma part de nosaltres.

Després hem gaudit a L'Hemisfèric de la pel·lícula "Los secretos de la Gravedad", que ens ha ajudat a entendre la força que manté l’equilibri de l’univers, a la vegada que hem aprés molt de la figura d’Albert Einstein i la seua Teoria de la Relativitat.

A continuació, hem dinat al centre comercial El Saler. Ens ha acompanyat un magnífic oratge i hem gaudit de la convivència que sempre és especial quan eixim del nostre col·legi.

4t D'ESO - CASTELL DE BAYREN i MARJAL i PORT DE GANDIA

Els alumnes de 4t d’ESO han realitzat una ruta per l’Anella Verda de Gandia. En aquesta ruta han pogut visitar el Castell de Bayren, venint des de Beniopa pel camí de la Banyosa. Una vegada dalt han gaudit de les vistes de tota la línia de costa de la Safor, i han recorregut les ruïnes del Castell. Els alumnes han aprofitat per fer fotos panoràmiques i veure les diferents imatges des dels quatre punts cardinals.

En baixar, hem passat a la marjal de Gandia per visitar l’Alqueria del Duc i els ullals, on, després d’una breu pausa on hem gaudit de la natura, hem seguit fins al port. Allí hem pogut dinar disfrutant del sol i després tornar cap a l’escola pels camins existents enmig dels tarongers.

1r DE BATXILLERAT - OCEANOGRÀFIC DE VALÈNCIA

L’alumnat de 1r de batxillerat va visitar divendres 21 de desembre l’ Oceanogràfic on pogueren disfrutar de tot tipus d’ animals marins de tot arreu del món i d’ una gran actuació de dofins. En acabar, dinaren al Centre Comercial El Saler. Un dia divertit i diferent per a finalitzar el primer trimestre i començar unes merescudes vacances.

2n DE BATXILLERAT - PARPALLÓ BORRELL DE GANDIA

El divendres 21 de desembre els alumnes de 2n de batxillerat junt als tutors i els professors de geografia i física i química, Borja i Xelo, hem realitzat una eixida al Parpalló Borrell.

La ruta ha començat al centre d’interpretació del Parpalló i hem arribat fins al Coll de la Rafela, punt més elevat de tot el recorregut. Aquest trajecte ha permés els alumnes observar i gaudir-ne del paratge i vegetació típica de la nostra zona, així com de les magnífiques vistes panoràmiques que s’hi ofereixen.

Tot seguit, hem baixat a Marxuquera per dinar tots junts a l’aire lliure.

Ha estat una eixida molt amena que els ha permés conéixer millor el nostre entorn i alhora, compartir una nova experiència fora de l’aula amb companys i professors.

Gener 2019

"1. De lo que se dice de algunos de esa casa que no se preocupan de la perfección religiosa, estén seguros que atesoran para sí mismos la ira, y pronto, con la ayuda del Señor, se darán cuenta de esto:, no saben lo que importa procurar ahora la perfección, dado el poco tiempo que tenemos:, el Señor se lo hará comprender (Al P. Cherubini, Narni, 578-1627). 2. Eso mismo de sustituir en una escuela por ausencia de un maestro lo he hecho yo a menudo y no he perdido con ello crédito alguno ante los seglares. En cambio, entre nuestros religiosos, cuando uno llega a Superior de una casa, parece que queda libre para siempre de dar escuela y es una gran tentación por la que muchos de los nuestros se han dejado vencer (Al P. Fedele, Nápoles, 2798-1638). 3. Oigo también que mandan a Roma al H. Juan Bautista de la Estrella, con lo cual muestran poca prudencia y poco amor a la Religión, pues mandan a Roma a sujetos que les parecen inquietos o pocos útiles para sus casas, mientras que en Roma tendrían que estar las personas de mayor virtud y prestancia de toda la Religión:, pues de esta casa, que está a la vista del Pontífice y de los Cardenales, debe salir el buen nombre de la Religión. Considere, pues, V.R. qué afecto tiene a la Religión quien manda a la casa de Roma a los religiosos más inquietos y más imperfectos que tiene (Idem). 4. Espero que Dios bendito dé a V.R. y a sus compañeros espíritu y fervor incluso hasta el derramamiento de la sangre para superar todas las adversidades que puedan suceder (Al P. Conti, Nikolsburg, 4089-1643). 5. Procure V.R. ayudar al prójimo en toda ocasión y de todas las formas posibles, ya que así demostrará que ama verdaderamente a Dios (Al P. Novari, Litomysl, 4085-1643)."