MARXUQUERA VERDA

27 de Març de 2019

Els alumnes de segon d’ESO han participat en el projecte de “Marxuquera Verda” realitzant diverses activitats sota la supervisió de professionals forestals. Les accions dins d’aquest projecte es tracta de recuperar infraestructures, bioconstruccions, plantacions puntuals, accions de prevenció, i activitats d’educació ambiental. Dins d’aquestes accions els nostres alumnes han col·laborat activament en les tasques de manteniment, neteja i reg, fent el següent:

-     Han ajudat a regar la vegetació que ha rebrotat després de l’incendi (carrasques, llorers…), els nous pins que han nascut gràcies a les llavors que hi havia al sòl, i plantacions puntuals que s’ha fet.

-     Han ajudat a portar la fusta triturada d’arbres cremats a la part baixa de la muntanya per tal de previndre l’erosió del terreny, i afavorint el retorn del nutrients a la terra.

-     Han ajudat a tallar les branques d’arbres cremats.

Una experiència al aire lliure amb valors mediambientals, i un aprenentatge diferent i meravellós.

Maig 2019

"1. En cuanto al joven, por ahora no hay sitio en el noviciado:, es preciso ir muy cautos y conocer a uno antes de darle el hábito (Al P. Castilla, Frascati, 853-1628). 2. Los juicios de Dios son inescrutables y comúnmente parece a todos cosa extraordinaria que dure tanto el contagio en esa ciudad. El Señor dé a todos verdadero conocimiento de la causa y después ánimo eficaz para poner remedio (Al P. Alacchi, Venecia, 1620-1631). 3. ...me ha entregado una carta de V. R. y me ha relatado de boca la obra de esas Escuelas Pías de Palermo, con tanta exageración que si fuese verdad la mitad, me sería de gran consuelo:, tengo que creer que usa mucha solicitud y diligencia, porque al estar empleados novicios muy jóvenes sin práctica de escuelas y sin ejercicios particulares de retiro y devoción, no puede ir con la perfección que se requiere (Al P. Alacchi, Palermo. Moncallero 37-1634)."