Buscador web

CRÒNICA DEL VIATGE:

01/04/2019   DIA 1

Saragossa

Hem arribat a Saragossa (la nostra primera parada), on ens esperava la guia que ens ha mostrat el més emblemàtic de la ciutat.

Hem visitat la basílica de La nostra Senyora del Pilar (lloc de peregrinació popular) i ens han explicat històries curioses i anecdòtiques ocorregudes allí en el passat com la caiguda miraculosa de les bombes que no arribaren a explotar. Caminem pels carrers del centre històric fins a arribar a la part més moderna on acabat la visita guiada i tots a dinar.

Posteriorment hem partit de Saragossa cap a Jaca i arribada a l'alberg, repartiment d'habitacions, sopar i passeig pel centre. Temps lliure i comiat del dia 1.

02/04/2019   DIA 2

Murillo de Gállego

Hui ens hem preparat per a una trepidant aventura, el rafting i un circuit d’aventura com ràpel i tir amb arc, a Murillo de Gállego. L'emoció es respira en l'ambient i, més encara, quan unes de les barques ha bolcat i, ràpidament, tots han posat de la seua part per ajudar als qui han caigut a l'aigua. Tots de tornada bé.

Una aventura més que explicar

03/04/2019   DIA 3

Multiaventura

Hui dimecres continuem amb les activitats de multiaventura i partim de nou a Murillo de Gállego per a fer paint ball.

Després de dinar hem tornat a Jaca per fer una visita cultural a la ciutadella de Jaca.

La Ciutadella de Jaca, anomenada fins al segle XIX “Castell de Sant Pere”, és una fortalesa de traça italiana situada en aquesta ciutat, considerada com Bé d'Interès Cultural i Patrimoni històric d'Espanya, manada edificar per Felip II a la fi de 1592. Acull el Museu de Miniatures Militars que allotja una col·lecció de 32.000 figures de plom recreant batalles singulars en la història de la humanitat.

Fem el recorregut pel recinte de la fortalesa acompanyats d'una guia que ens va explicant la història de la mateixa. Visitem la capella i finalment el museu que està format per diverses sales. Ens ha sorprés el temps amb un poquet de neu, i clar les xiques han passat un poc de fred ja que vesteixen baix el lema: “antes morta que senzilla”.

Una vegada finalitzada aquesta visita, hem anant a l'alberg per agafar el berenar i preparar-nos per a la trepidant aventura d'aquesta vesprada, el patinatge sobre gel, descobrint l’habilitat dels nostres alumnes amb els patins. I per fi a l’alberg a sopar.

Una aventura més que explicar

04/04/2019   DIA 4

Candanchú

Curs d'esquí monitoritzat durant dues hores. Menjar en el restaurant de les pistes, i volta a l'alberg.

Arribem prop de les 9 a les pistes, ens dirigim a l'estació d'esquí on els nostres alumnes s'equipen per iniciar la seua aventura. Tots ixen per grups amb un monitor assignat per rebre un curs d'esquí durant dues hores. La majoria ha superat la prova, però alguns s'han adonat que l'esquí no és el seu, que podria ser pel cansament acumulat d’aquest dies que ha pogut amb ells. No obstant això, tots feliços han aprofitat el dia esquiant, fent-se fotos en la neu i que no falte la batalla de boles de neu.

Per la vesprada, hem eixit de l’alberg per fer una passejada pel centre, comprar records, i visitar la catedral de San Pedro de Jaca.

Demà més.

05/04/2019   DIA 5

Peralta i Poblet

La jornada començava tranquil·la. Tal i com els professors havien indicat, els alumnes tenien les seus maletes preparades. Després d’agafar forces amb el desdejuni, els alumnes de l’Escola Pia de Gandia es dirigien cap a l’autobús. En carregar-les, comprovarem que el vehicle duia més pes que a l'anada, deixàvem enrere un fum d’experiències i moments increïbles; però guardaven en elles un record inesborrable. Tots eren conscients de què el viatge anava a ser dur, ens esperaven un grapat d’hores de viatge.

Primer hem visitat la casa de San Josep de Calassanç i allí mateixa els nostres aventurers han dinat per recuperar energies.

Continuem el nostre viatge fins al monestir de Poblet per a gaudir d’aquesta joia arquitectònica. El nostre guia ens fa una visita i ens dona algunes pinzellades sobre la història i la vida al monestir i ens deixà a l’església per tal de poder veure i escoltar una oració de vespres on els monjos cantaven acompanyats per l’impressionant orgue que presidia el sostre. Els alumnes es van quedar bocabadats.

Després de comprar records del monestir, pugem a l’autobús cap a Valls, lloc de l’anhelat hotel fi d’etapa. Una vegada allí, sols tinguérem temps de distribuir als alumnes i anar-nos-en a sopar. Fou un sopar amenitzat per l’emoció de tindré prop de nosaltres els components del grup Zoo, on més d’un/a estigué a prop del col·lapse. Tot seguit, deixàrem un poc de temps per estar xarrant a les habitacions i se n’anaren a dormir. Demà era l’últim dia i calia descansar per tal de gaudir de Port Aventura.

06/04/2019   DIA 6

Port Aventura

Aquesta ha estat l’última parada del nostre periple. Després d’una tranquil·la nit a l'hotel Class Valls, marxàrem cap a Port Aventura.

Va ser una manera immillorable de donar per finalitzada aquesta estança. La il·lusió es mesclava amb el sentiment de pena per saber que arribàvem a la fi. L’oratge ens volgué acompanyar i gaudírem d’un gran dia descobrint o redescobrint tots els racons del parc temàtic.

En arribar a la Renfe de Gandia es pogué veure el feliç cansament de tots els alumnes, havien estat uns dies esgotadors però tots han aconseguit un record irreemplaçable com a guardó.

<< MÉS IMATGES A LA GALERIA >>

El temps a Gandia

Nº Visites: 4783810

L'Any amb Calassanç

"1. He leído su última carta que ocupaba todo el folio:, la mayor parte no contenía más que alabanzas propias:, y estando todos nosotros, como descendientes de la raíz podrida de nuestro primer padre Adán, más bien manchados y profundamente inclinados al mal, nos sería más propio acusarnos por nosotros mismos y humillarnos grandemente que pronunciar una sola palabra en alabanza nuestra. Además cuando uno se siente más favorecido por Dios con gracias o sentimientos particulares debe humillarse para no perderlos, pues se pierden aun con poca presunción o estima de sí mismo. Reconozcámonos instrumentos inútiles del Señor dado que más bien obstaculizamos sus obras que no las ayudamos (Al P. Alacchi, Venecia, 1817-1632). 2. Me ha sido de particular consuelo que Mons. Sufragáneo del Eminentísimo Sr. Card. Patriarca haya venido a ver nuestra pobreza y a bendecir el altar para que pueda celebrarse la santa Misa. Quiera Dios que nuestra obra agrade a esa Serma. República, lo que será realidad si primero procuramos que agrade al Señor, realizándola con toda diligencia, caridad y paciencia por puro amor de Dios y utilidad del prójimo (ídem). 3. El próximo otoño estarán en Roma, con la ayuda divina, los cuatro Asistentes y entonces resolveremos la manera de ayudar a esa empresa y a la fundación de Moravia a través de la ciudad de Ancona donde ahora reside el P. Esteban de los Angeles para proyectar el plano del lugar y la planta donde se construirá nuestra vivienda. Hagamos todos oración para que el Señor nos envíe sujetos aptos no sólo para el noviciado, sino también para los estudios. Recemos más en particular por el éxito de la empresa de los Católicos en Alemania porque hoy día la fe es tan escasa y los hombres de tan poca bondad que muchísimos desean más la victoria del Sueco con sus herejes que la del Emperador y los Católicos, y, aún más, querrían que el Sueco viniera a Italia, lo que no permitirá el Señor. De todas formas veremos cómo se resuelven las cosas en Alemania. Yo espero que cambiarán los papeles y no conseguirán su intento los malvados que desean la propagación de los herejes (ídem). 4. Obsérvense todos los actos comunes de nuestras Reglas, aunque no haya más que dos religiosos (Al P. Cherubini, Cesena, 1818-1632). 5. Me desagrada que se disguste a nadie por pequeño que sea (Al P. Baldi, Moricone, 2396-1635). 6. Oramos por su viaje, buen trabajo y feliz vuelta a su tiempo a Roma, donde podrá ayudar a toda la Religión que tiene tanta necesidad, no queriendo trabajar estos nuestros Asistentes (Al P. Alacchi, Palermo, 25471-1636)."