Buscador web

3 d'Abril de 2019

CRÒNICA DEL VIATGE:

02/04/2019   DIA 1

Renfe de Gandia: a les 11h. ens reunim tots els alumnes i professora per a agafar l'autobús que ens portarà fins a l'aeroport d'Alacant. Ens acomiadem dels pares i comencem el nostre viatge.

Ja en l'aeroport factura de maletes i pas de control. Entrem en el recinte i esperem a l'embarque a l'avió. Sortim amb una mica de retard i per fi arribem a la nostra destinació. Allí ens espera Conor, monitor de l'acadèmia, per a prendre un altre autobús que ens trasllada a Athlone. Molt de fred en sortir a l'exterior. Arribem i les famílies van arribant a poc a poc i van recollint als nostres estudiants.

Ja a les cases, pel grup que hem fet de WhatsApp, pregunte a tots els alumnes que tal en les famílies. Tots, en principi, molt contents.

Ens acomiadem fins el pròxim dia.

03/04/2019   DIA 2

Primer dia de classe: ens trobem en la parada del bus i després de controlar que tots han arribat i ja estan asseguts, ens dirigim a l'acadèmia.

En arribar veiem molts alumnes i professors en un hall comú on alguns toquen la guitarra, uns altres un piano, uns altres estan jugant a ping pong en un pati interior i a poc a poc van cridant-los per a entrar a les classes. A les 11h. descans. Em trobe amb ells i intercanviem impressions. Tots semblen molt contents.

A les 13h. acaben les classes i ixen a menjar. En l'hall mengem tots junts i amb Conor, el monitor, eixim de camí al poble. Visita guiada pel centre de Athlone i parades en certs punts perquè ens explique la història. El temps no acompanya, així que acaben ràpidament per a concloure el dia amb una competició fotogràfica en el centre comercial que es troba en el mateix centre.

Última parada Golden Island: centre comercial als afores de Athlone, on les famílies passaran a recollir-los.

Ens acomiadem del nostre primer dia complet en Athlone.

04/04/2019   DIA 3

Este matí ens trobem tots de nou en l'autobús per a començar un nou dia. Arribem a l'acadèmia i allí passem el matí amb les classes i els descansos jugant a dards, tocant la guitarra, el piano fins que a les dos menys quart després de l'esmorzar, ens espera un autobús per a emportar-nos d'excursió a Athenry on ens esperen per a disfrutar d'una nova activitat. Entre les restes d'un castell competixen per passar un xicotet laberint, tirar a l'arc i recrear una vella història sobre el rei d'Anglaterra i Irlanda revivint temps passats. Tornada a casa amb les nostres famílies. Un dia més ha conclòs."

05/04/2019   DIA 4

Tercer i últim dia de classe. Els alumnes treballen a l'aula amb les seves corresponents professores angleses i a les 12 em conviden a entrar com a professora que acompanya als alumnes en aquest viatge, per a prendre part del comiat i lliurament de premis i diplomes.

Han parlat sobre diversos temes i han fet una espècie de mural presentant informació i fotos sobre diferents temes en un compara i contrasta entre Espanya i Irlanda. S'ha premiat als millor treballats.

Havent dinat hem visitat la torre del castell de Athlone en la qual han tractat de contestar un qüestionari buscant pistes per l'exhibició que allí es mostra.

Finalitzada la visita, hem caminat al llarg del riu, gaudint de les vistes, ens hem assegut en un parc on hem pogut descansar aprofitant el bon temps, i ens hem dirigit al centre comercial per a realitzar les seves últimes compres en Athlone.

Demà excursió de dia sencer a Gallway, capital del comtat de Gallway, Irlanda.

06/04/2019   DIA 5

A les 10 del matí ens veiem en el punt de trobada i, ja en el bus, ens dirigim cap a Gallway. Amb Allan, el monitor, fem una visita guiada per la part històrica de la ciutat, fem una passejada al llarg del riu i marquem hora i punt de trobada per a tornar a Athlone. Una vegada ens assegurem que tots saben on ens trobem i el carrer pel qual poden trobar els souvenirs, els donem temps lliure per a poder passejar i comprar els regals per a les seves famílies. A les 16h. de tornada a l'autobús i volta a casa. Avui és dia de preparar maletes i passar la resta de la vesprada amb les famílies que els han acollit durant aquests dies. Demà a les 9 visita a Dublín i retorn a casa.

07/04/2019   DIA 6

Últim dia a Irlanda. Visita a Dublin. Recorregut pel centre de la ciutat en companyia del nostre guia Allan i temps lliure per a passejar pels seus carrers de vianants, parcs i botigues.

De tornada a l'autobús direcció a l'aeroport. Retorn a Gandia.

<< MÉS IMATGES >>

El temps a Gandia

Nº Visites: 4783761

L'Any amb Calassanç

"1. He leído su última carta que ocupaba todo el folio:, la mayor parte no contenía más que alabanzas propias:, y estando todos nosotros, como descendientes de la raíz podrida de nuestro primer padre Adán, más bien manchados y profundamente inclinados al mal, nos sería más propio acusarnos por nosotros mismos y humillarnos grandemente que pronunciar una sola palabra en alabanza nuestra. Además cuando uno se siente más favorecido por Dios con gracias o sentimientos particulares debe humillarse para no perderlos, pues se pierden aun con poca presunción o estima de sí mismo. Reconozcámonos instrumentos inútiles del Señor dado que más bien obstaculizamos sus obras que no las ayudamos (Al P. Alacchi, Venecia, 1817-1632). 2. Me ha sido de particular consuelo que Mons. Sufragáneo del Eminentísimo Sr. Card. Patriarca haya venido a ver nuestra pobreza y a bendecir el altar para que pueda celebrarse la santa Misa. Quiera Dios que nuestra obra agrade a esa Serma. República, lo que será realidad si primero procuramos que agrade al Señor, realizándola con toda diligencia, caridad y paciencia por puro amor de Dios y utilidad del prójimo (ídem). 3. El próximo otoño estarán en Roma, con la ayuda divina, los cuatro Asistentes y entonces resolveremos la manera de ayudar a esa empresa y a la fundación de Moravia a través de la ciudad de Ancona donde ahora reside el P. Esteban de los Angeles para proyectar el plano del lugar y la planta donde se construirá nuestra vivienda. Hagamos todos oración para que el Señor nos envíe sujetos aptos no sólo para el noviciado, sino también para los estudios. Recemos más en particular por el éxito de la empresa de los Católicos en Alemania porque hoy día la fe es tan escasa y los hombres de tan poca bondad que muchísimos desean más la victoria del Sueco con sus herejes que la del Emperador y los Católicos, y, aún más, querrían que el Sueco viniera a Italia, lo que no permitirá el Señor. De todas formas veremos cómo se resuelven las cosas en Alemania. Yo espero que cambiarán los papeles y no conseguirán su intento los malvados que desean la propagación de los herejes (ídem). 4. Obsérvense todos los actos comunes de nuestras Reglas, aunque no haya más que dos religiosos (Al P. Cherubini, Cesena, 1818-1632). 5. Me desagrada que se disguste a nadie por pequeño que sea (Al P. Baldi, Moricone, 2396-1635). 6. Oramos por su viaje, buen trabajo y feliz vuelta a su tiempo a Roma, donde podrá ayudar a toda la Religión que tiene tanta necesidad, no queriendo trabajar estos nuestros Asistentes (Al P. Alacchi, Palermo, 25471-1636)."