Buscador web

3 d'Abril de 2019

CRÒNICA DEL VIATGE:

02/04/2019   DIA 1

Renfe de Gandia: a les 11h. ens reunim tots els alumnes i professora per a agafar l'autobús que ens portarà fins a l'aeroport d'Alacant. Ens acomiadem dels pares i comencem el nostre viatge.

Ja en l'aeroport factura de maletes i pas de control. Entrem en el recinte i esperem a l'embarque a l'avió. Sortim amb una mica de retard i per fi arribem a la nostra destinació. Allí ens espera Conor, monitor de l'acadèmia, per a prendre un altre autobús que ens trasllada a Athlone. Molt de fred en sortir a l'exterior. Arribem i les famílies van arribant a poc a poc i van recollint als nostres estudiants.

Ja a les cases, pel grup que hem fet de WhatsApp, pregunte a tots els alumnes que tal en les famílies. Tots, en principi, molt contents.

Ens acomiadem fins el pròxim dia.

03/04/2019   DIA 2

Primer dia de classe: ens trobem en la parada del bus i després de controlar que tots han arribat i ja estan asseguts, ens dirigim a l'acadèmia.

En arribar veiem molts alumnes i professors en un hall comú on alguns toquen la guitarra, uns altres un piano, uns altres estan jugant a ping pong en un pati interior i a poc a poc van cridant-los per a entrar a les classes. A les 11h. descans. Em trobe amb ells i intercanviem impressions. Tots semblen molt contents.

A les 13h. acaben les classes i ixen a menjar. En l'hall mengem tots junts i amb Conor, el monitor, eixim de camí al poble. Visita guiada pel centre de Athlone i parades en certs punts perquè ens explique la història. El temps no acompanya, així que acaben ràpidament per a concloure el dia amb una competició fotogràfica en el centre comercial que es troba en el mateix centre.

Última parada Golden Island: centre comercial als afores de Athlone, on les famílies passaran a recollir-los.

Ens acomiadem del nostre primer dia complet en Athlone.

04/04/2019   DIA 3

Este matí ens trobem tots de nou en l'autobús per a començar un nou dia. Arribem a l'acadèmia i allí passem el matí amb les classes i els descansos jugant a dards, tocant la guitarra, el piano fins que a les dos menys quart després de l'esmorzar, ens espera un autobús per a emportar-nos d'excursió a Athenry on ens esperen per a disfrutar d'una nova activitat. Entre les restes d'un castell competixen per passar un xicotet laberint, tirar a l'arc i recrear una vella història sobre el rei d'Anglaterra i Irlanda revivint temps passats. Tornada a casa amb les nostres famílies. Un dia més ha conclòs."

05/04/2019   DIA 4

Tercer i últim dia de classe. Els alumnes treballen a l'aula amb les seves corresponents professores angleses i a les 12 em conviden a entrar com a professora que acompanya als alumnes en aquest viatge, per a prendre part del comiat i lliurament de premis i diplomes.

Han parlat sobre diversos temes i han fet una espècie de mural presentant informació i fotos sobre diferents temes en un compara i contrasta entre Espanya i Irlanda. S'ha premiat als millor treballats.

Havent dinat hem visitat la torre del castell de Athlone en la qual han tractat de contestar un qüestionari buscant pistes per l'exhibició que allí es mostra.

Finalitzada la visita, hem caminat al llarg del riu, gaudint de les vistes, ens hem assegut en un parc on hem pogut descansar aprofitant el bon temps, i ens hem dirigit al centre comercial per a realitzar les seves últimes compres en Athlone.

Demà excursió de dia sencer a Gallway, capital del comtat de Gallway, Irlanda.

06/04/2019   DIA 5

A les 10 del matí ens veiem en el punt de trobada i, ja en el bus, ens dirigim cap a Gallway. Amb Allan, el monitor, fem una visita guiada per la part històrica de la ciutat, fem una passejada al llarg del riu i marquem hora i punt de trobada per a tornar a Athlone. Una vegada ens assegurem que tots saben on ens trobem i el carrer pel qual poden trobar els souvenirs, els donem temps lliure per a poder passejar i comprar els regals per a les seves famílies. A les 16h. de tornada a l'autobús i volta a casa. Avui és dia de preparar maletes i passar la resta de la vesprada amb les famílies que els han acollit durant aquests dies. Demà a les 9 visita a Dublín i retorn a casa.

07/04/2019   DIA 6

Últim dia a Irlanda. Visita a Dublin. Recorregut pel centre de la ciutat en companyia del nostre guia Allan i temps lliure per a passejar pels seus carrers de vianants, parcs i botigues.

De tornada a l'autobús direcció a l'aeroport. Retorn a Gandia.

<< MÉS IMATGES >>

El temps a Gandia

Nº Visites: 4562404

L'Any amb Calassanç

"1. En cuanto al P. Glicerio no puedo creer que desee ir ahí porque sería ocasión de que se envaneciera con tantos honores como seguramente todos le otorgarían y perdería la actitud de aprovechamiento del noviciado:, V.R. no tendría que aconsejar semejante idea ni solicitarla si desea su bien y el del noviciado, porque el espíritu y fervor en el servicio de Dios se pierden fácilmente con un poco de complacencia (Al P. Castilla, Frascati, 828-1628). 2. Yo no espero otra cosa que la comodidad de tener Capítulo General para quitarme de encima este peso continuo, al que sólo me puede obligar el Papa (Al P. Castilla, Nápoles. 1609-1631). 3. Me desagrada que haya algunos que no se encuentran dispuestos a la obediencia, a quienes se tendría que mortificar para que no replicaran a ejemplo de los otros (Al P. Zamparello, Nápoles, 3979-1642). 4. El P. Carlos de S. Gaspar me escribe que por encima de todo quiere venir a Roma para salir de la Religión y yo no tengo a nadie que quiera ir a Nursia a soportar el gran frío del invierno, a no ser alguno que sea del pueblo, como el P. Benardino (Chiocchetti), el cual además de no ser apto para llevar primeras clases por no saber hacer versos, es por naturaleza tan tímido que se turba no sólo en la Misa, sino también en la escuela, sobre todo si hay alguien que sepa un poco y vaya a oírle. Así que me parece que éste le sería más de inconveniente que de provecho. Respecto al P. Pedro, que dice V.R. haber cometido una falta pública el día de Pascua, V. R. mortifíquelo como crea conveniente y mándelo donde mejor le parezca. Y respecto a la casa de Pisa, Dios sabe si he hecho todo lo que he podido, exhortándoles y ordenándoles repetidas veces que se sometan a la obediencia de V. R. y pienso que ni en esto ni en cosa alguna he cometido ofensa a Dios, ni a V. R., ni a la Religión. Le mego encarecidamente que considere el daño que puede acarrear a algunas casas, al quitarles los sujetos necesarios, pero estoy dispuesto a cumplir todo lo que me ordene el Illmo. Mons. Asesor. No recuerdo ni creo tampoco que V. R. me haya pedido nunca licencia para pasar a otras Religiones y me olvidé de escribirle esto en las cartas anteriores (Al P. Sozzi, Florencia, 3980-1642). 5. Respondo a la carta de V.R. del 19 de los corrientes diciéndole que hasta ahora no me he opuesto a cuanto me ha escrito el P. Mario, provincial de Toscana, antes por el contrario, le he mandado muchos sujetos y le mandaré aún más con gran perjuicio de algunas casas, y no creo que este año se me impute a mí en presencia de Dios, pues no hago más que cumplir la obediencia a esta Sgda. Congregación. Pero Dios bendito que ve el corazón de todos proveerá como crea conveniente y el P. Mario debería considerar el daño que causa a algunas casas por falta de dichos sujetos (Al P. Chervino, Florencia, 3982-1642)."