PROJECTE ROMA I LES MÀQUINES: FESTA DE L’APRENENTATGE 4t DE PRIMÀRIA

5 de Juny de 2019

En aquest trimestre, els alumnes de quart de Primària hem decidit treballar el projecte Roma i les màquines amb motiu de l’excursió a Sagunt que vam realitzar.

Com sempre, ens hem organitzat per començar i decidir el que volíem fer, els passos que anàvem a seguir i els materials que necessitaríem.

Vam avançar des del que ja sabíem i a partir d’ahí vam investigar anant a informàtica, a l’aula amb vídeos i activitats. També vam usar ipads i per supost, vam buscar informació a casa amb ajuda dels pares.

Ja estem aprenent a treballar en equip i és per això que ens vam repartir la feina i el rol que seguiríem al grup segons una qualitat positiva nostra. Així fem un treball cooperatiu.

De vegades ens costa concretar i pensar el que anem a fer ja que tenim moltes idees, així que les rutines de pensament treball i autoavaluació ens ajuden molt a conéixer-nos i a centrar les nostres idees.

Hem treballat des de l’experiència perquè pensem d’aquesta manera entenem millor el que diu al llibre.

Per a poder anar repassant el que fèiem va manar construint el nostre portfoli. És com el nostre llibre del projecte que conté el que treballem en totes les assignatures sobre un tema i podem anar fent un feedback quan volem.

Al final vam recordar tot i valorar el nostre esforç amb l’escala de metacognició final que ens ajuda a pensar el que podem millorar.

Per acabar, vam convidar els pares per explicar-los com havíem aprés i tot el que havíem fet i vam celebrar una FESTA D’APRENENTATGE o els vam preparar una gimcana amb jocs relacionats amb l’antiga Roma i després vam berenar.

Ens ho vam passar d’allò més bé!

Des de l’escola, volem donar les gràcies a les famílies per la participació i el suport demostrat.

Juny 2019

"1. En cuanto a la clase de escribir y ábaco me parece extraño que en cada casa no hagan aprender a alguien:, V.R. vea quién tiene cualidades para aprender en esa casa, pues en virtud de santa obediencia le mandé yo que aprendiesen aunque fueran sacerdotes. Puesto que es la clase más importante de todas, después de la primera de gramática, requiere una persona que junto a la escritura y el ábaco enseñe también el santo temor de Dios, ya que de ella salen al mundo a aprender algún oficio e importa muchísimo que salgan bien enseñados en el santo temor de Dios (Al P. Peri, Nápoles, 2742-1637). 2. Se dará a conocer pronto el decreto de la validez de las profesiones y el modo de limpiar la Religión, sobre todo teniendo un Protector dado para este efecto por N. Señor, y se castigará a estos golosos que tanto se preocupan de los alimentos corporales y tan poco de los espirituales (Al P. Peri, Génova, 3105-1639)."