Buscador web

Notícies

CAMÍ DE SANT JAUME EN FAMÍLIA

29 de Juliol de 2019

El passat divendres una molt bona representació del nostre col·legi de Gandia vam viatjar fins Sarria per a començar el Camí de Sant Jaume en família, amb altres germans de la Província Betània.

Es tracta de 52 pelegrins (53 amb la incorporació de Marcelino qui arriba el diumenge des de Roma) de 7 a 83 anys, convivint i enriquint-nos de la vida, la fe i el camí compartits.

Dissabte 27 hem completat la primera etapa d'aquesta peregrinació, amb l'arribada a Portomarín.

Han sigut 22km baix la pluja per provar ja des del principi la nostra il·lusió per compartir una experiència en família, en Escola Pia, en fraternitat itinerant.

¡Bo Camiño!

Segona Etapa

Eixim de Portomarín i 26 km després arribem a Palas de Rei.  Molt bon temps per caminar, encara que els últims quilòmetres es fan ja massa llargs per a alguns pelegrins del grup... Tot i això, hem arribat tots i hem pogut descansar durant la vesprada.

La missa del pelegrí, la de 19h, ens acull i la compartim amb diversos grups de diferents llocs del món. A l'alberg compartim sopar, música i pregària amb un grup de joves de Sevilla, un regal.

La següent parada serà Melide, una etapa més curta per recuperar forces.

Bo Camiño!

Tercera etapa

Eixim de Palas de Rei i gaudim d'una etapa de 15 km amb molt poqueta pluja, bon temps per recuperar forces i seguir el Camí. Arribem a Melide abans de la una, un respir per a alguns peus i genolls, i també per als més xicotets que ja s'ho passen molt bé caminant.

Per la vesprada tenim l'oportunitat de celebrar el sagrament de la Reconciliació, un regal per a les famílies presidit per Marcelino. Per acabar aquest dia ens donem el gust d'eixir a sopar, el clàssic polp de Melide.

Seguim creixent en el propi Camí personal de cada un i compartint-lo com a germans.

Quarta etapa

Eixim de Melide i gaudim d'un principi d'etapa en silenci, de desert. Un total de 15 quilòmetres amb molt bon temps (sense calor) per seguir recuperant forces i preparant les activitats de la vesprada.  Arribem a Arzúa abans de la una i ens espera un alberg en condicions immillorables.

A la vesprada compartim el que s'ha treballat al matí tant en grups xicotets com en família. I acabem el dia fent-nos conscients de les situacions en què necessitem ser capaços d'identificar la Presència amorosa del Pare, la seua Gràcia.

Arribarem a Santiago amb aquesta idea al cap, per presentar-la davant nostre Pare en el moment de fer oració davant el sepulcre de l'apòstol.

Cinquena etapa

Eixim de Arzúa per caminar la nostra penúltima etapa, 20 km que ens porten fins Pedrouzo. Tenim ja molt bon ritme i gaudim del dia, fins i tot amb les dificultats pròpies del Camí.

El dia el dediquem a fer-nos conscients de la fraternitat que formem, i a viure desitjant la pau per als germans.

La següent etapa ja serà l'arribada a Santiago, així que anem fent-nos conscients del que s'ha viscut durant el Camí i pensant en el que això significarà per a la tornada a la nostra vida diària.

Sisena etapa

Últims 20 km, entre Pedrouzo i Santiago de Compostel·la.  El dur camí ha fet que cadascú ho visca segons les seues circumstàncies, però tots junts ho compartim i arribem en grup a la Catedral.

La parada anterior al Mont del Goig (amb entrevista per a la TVG inclosa) ja ens preparava per a l'emocionant entrada a la Plaça de l'Obradoiro.

Després dels cants, fotos, abraçades... ens anem a dinar a l'alberg i tornem al centre per a la visita a l'apòstol i la missa del pelegrí.

Són gestos carregats de sentiment i que acaben amb l'habitual sopar a casa Manolo. Ambient festiu, ple d'agraïment per tot el compartit.

Últim dia

Després de l'emocionant arribada a Santiago, dormim al Seminari Menor i arriba el dia de tornar a casa. Un divendres de llarg viatge que acaba a la matinada de dissabte per a alguns. Comença així un nou Camí, amb l'empremta i l'estil pelegrí que hem viscut aquests dies.

En l'oració del matí repartim Compostel·les, detalls que porten un gran significat darrere. Guardarem sempre al cor aquesta experiència compartida en família.

Ha sigut un regal preciós que cadascú ha viscut de manera diferent segons la seua situació, però que a tots ens ha permès créixer com a persones, com a cristians i escolapis, com a germans en fraternitat.

Compartir en xarxes socials:

El temps a Gandia

Nº Visites: 4967531

L'Any amb Calassanç

"1. Deseo conocer en particular las cualidades del joven, porque si es caprichoso o melancólico no se debe coger de ninguna manera (Al P. Cherubini, Nápoles, 931-1628). 2. Espero que la Virgen Santísima, en cuyo servicio ha hecho el dicho trabajo, le ayudará a fin de que salga más purificado de esta enfermedad (Al P. Castilla, Frascati, 1474-1630). 3. Mientras esté ahí V.R., los Ministros humíllense consultándole siempre, que así no se equivocarán, y procure animarlos al servicio de Dios (Al P. Graziani, Nápoles, 2263-1634). 4. Tiene mucho juicio propio y es dado a los sentidos, y no es para nosotros (ídem). 5. Le digo que yo he respondido siempre a su carta en el pliego del P. Provincial. Respecto a las cosas escritas por quien dice V.R., es mejor que no les dé crédito, pues se mueve más por la pasión que por la razón. No es cierto que S.S. deshiciera lo que ordenó en la primera Congregación, pero algunos creyendo hacer un bien han diferido ponerlo en ejecución, y habiéndose corrido la voz de que no se puede destruir nuestra Religión «ex directo», procuran que en el futuro, en esta Congregación que se ha de hacer, se destruya la Religión «ex indirecto», procurando que en adelante no se pueda enseñar gramática, sino sólo escribir y ábaco, o bien que se pueda enseñar de todo, pero que en adelante esté sujeta a los Ordinarios. Y no faltan algunos que sospechan que este asunto sea fomentado secretamente por algunos PP. Principales, habiendo incluso alguno de los Cardenales deputados del mismo parecer, que no se enseñe a ios pobres sino dichos elementos. No dudan de la reintegración, sino del modo de elegir a los Asistentes y se difiere hasta la primera Congregación. V.R. no crea a nadie, pues yo le escribiré exactamente lo que suceda (Al P.V. Berro, Nápoles, 4287-1645). 6. He visto lo que se ha complacido escribirme sobre nuestra Religión, la cual si es cierto que tiene dentro de ella muchos relajados que la quisieran ver destruida, no son menos potentes los seglares de fuera, y quizás también los religiosos que la persiguen:, corren voces de que en la primera Congregación que se tendrá, se tratará este punto: si en nuestra Religión se tiene que enseñar sólo a leer, escribir y ábaco sin gramática, o bien se puede enseñar todo, pero que la Congregación quede sujeta al Ordinario (Al P. Mussesti, Florencia, 4288-1645)."