TALLERS CIÈNCIALAB - UPV GANDIA

13 Març, 2020

Els alumnes de 4t d’ESO B junt amb els de PR4 van visitar la UPV de Gandia per realitzar dos tallers pràctics relacionats amb estudis universitaris que s’imparteixen en eixa universitat.

En primer lloc ens van convidar a esmorzar i després passàrem a la part pràctica de la jornada.

El primer taller va ser impartit pel professor Javier Estornell, del Departament d’Enginyeria Cartogràfica Geodèsia i Fotogrametria. El seu títol és “TELEDETECCIÓ AL MEDI AMBIENT” i es desenvolupà utilitzant imatges del satèl·lit SENTINEL-2, que registren l’energia electromagnètica reflectida o emesa per la superfície terrestre, diferenciant la vegetació, zones humides, etc. per registres de diferents colors, segons la banda elegida amb intervals de longituds d’ones diferents en cada banda. Així van poder comparar la zona de Marxuquera abans de l’incendi, al mes següent i aquest any, la Marjal de Gandia en èpoques de sequera o després de dos episodis de gota freda, comparar el pantà de Beniarrés abans i després d’una època de pluges, i el cultiu de l’arròs al llarg de tot un any, per identificar el cicle de creixement (mesos quan està inundat el terreny, quan la planta està verda, etc.)

En segon taller va ser impartit pel professor Raül Terol, del Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació e Història de l’Art. El seu títol és “LA FALCA RADIOFÒNICA” i consistí en la creació i gravació d’una falca de ràdio al voltant de la nostra escola. Van estar en un estudi de gravació, on ens explicaren les diferents parts, la infraestructura tècnica i les aplicacions informàtiques. A partir d’eixe moment els alumnes van afrontar la part pràctica del taller, preparant un guió, locució, edició i muntatge d’una falca per publicitar el col·legi Escola Pia de Gandia.

Ha estat una jornada intensa i molt ben valorada per tots els alumnes.

Falca Publicitària 1

Falca Publicitària 2